Un sortiment de salam face cinci milioane de euro în doar opt luni
“Venim, în acest fel, în întâmpinarea consumatorilor, cu același produs de exceptie dar cu un gramaj mai mic, care să îl facă accesibil cât mai multor oameni, mai multor familii. Suntem foarte conștienți de vremurile dificile pe care le traversăm împreună – noi și oamenii pe masa cărora ajung produsele noastre. Știm să chivernisim gospodărește resursele pe care le avem, așa cum fac și majoritatea consumatorilor noștri. Și pentru că îi respectăm, nu facem rabat de la calitatea produselor și identificăm modalități prin care să devină mai accesibile chiar și produsele de înaltă calitate, așa cum este Salamul de Sibiu” – a aratat Angelica Șmil, directorul general al companiei Salbac.
257 de tone de Salam de Sibiu Agricola, livrate în piață în 2008
După primele săptămâni în care a fost pe piaţă, versiunea de 300 grame a Salamului de Sibiu Agricola a demonstrat că are succes la public. La jumatatea lunii august Salamul Sibiu Agricola calibrat la 300 grame era listat in trei mari lanțuri internationale, urmând să intre pe rafturile altor trei rețele de magazine.Salamul de Sibiu Agricola se obține după un proces de maturare a cărnii care se întinde pe durata a 90 de zile, iar gustul si integritatea acestui produs sunt neschimbate de mai bine de 40 de ani, astfel încât acesta este la acest moment cel mai vândut Salam de Sibiu din România.
Pentru prima dată, în ultimii 4 ani, piața națională a Salamului de Sibiu a înregistrat o scădere de peste
10 procente, în primul semestru al anului curs, comparativ cu perioada similara din 2012.
În ceea ce priveşte evoluţia celui mai vândut Salam de Sibiu din România, Angelica Șmil – directorul general Salbac precizează ca în 2008, anul modernizării fabricii de crud-uscate, au fost livrate în piață 257 de tone de Salam de Sibiu Agricola, la finalul anului trecut s-au livrat 612 tone, iar pentru 2013 estimează vânzări de 671 de tone.
Salbacul, pe primul loc în România în categoria salamurilor crud-uscate
În acest context, un estimat pentru primele 8 luni ale anului 2013 arată ca volumele de Salam de Sibiu Agricola comercializate de Salbac au crescut cu aproape 5% față de anul trecut, ajungând la aproape 440 de tone. Valoric, vânzările Salamului de Sibiu Agricola vor înregistra la 31 august o creștere de 15%, dezvoltând o cifra de afaceri de aproape 4,750 mil. Euro – aproximativ un sfert din cifra de afaceri totală a companiei Salbac.
În primele 6 luni 2013 vs. 2012, piața de carne procesată a scăzut cu câteva procente, continuând trendul negativ al ultimilor doi ani, în timp ce vânzările Salbac au crescut cu 10%.
Creșterile successive din ultimii ani au propulsat Salbac-ul pe locul 8 în topul producătorilor de mezeluri din Romania după valoarea vândută și pe primul loc în categoria salamurilor crud-uscate.