Voluntariatul digital, o formă de responsabilitate socială
A sprijinit în acest an ONG-ul „Let’s Do It, Romania!”, pentru care a creat aplicația omonimă, în parteneriat cu Garda de Mediu şi Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor. Cu ajutorul ei, voluntarii pot oricând și de oriunde să marcheze orice deșeuri întâlnite în oraș sau în natură pe Harta Deșeurilor, pentru a fi apoi raportate către autoritățile responsabile și curățate în 30 de zile, conform legii. Fiecare voluntar primește constant mesaje cu statusul sesizării, până când zona este curățată.
Qualitance a realizat aplicația de mobil și platforma web, iar la crowdfunding-ul din lunile mai și iunie, a donat câte un dolar pentru fiecare dolar strâns de ONG în campanie. „Conceptul de voluntariat digital e în perfectă concordanță cu valorile de bază ale companiei noastre, valori care garantează un impact social de durată. De aceea am făcut tot ce ne-a stat în putință pentru a le oferi potențialilor voluntari o aplicație gratuită și prietenoasă, care să îi ajute în demersul a de a face România și lumea un loc mai curat”, a declarat Radu Constantinescu, Managing Partner Qualitance.
În decursul acestui an, compania a alocat aproximativ 50.000 de euro pentru trei programe de responsabilitate socială. Pe lângă cel de ecologie, au fost finanțate încă două programe: unul cultural și unul educațional. A susținut în 2014 şi 2015 activitatea Fundației și Centrului de excelență Vasile Dumitrache, atât prin sponsorizări, cât și prin implicare directă. Fundația are ca scop susținerea copiilor defavorizați prin recursul la matematică. Elevii de gimnaziu pot beneficia astfel săptămânal de cursuri de matematică gratuite predate de profesori cu experiență în pregătirea elevilor olimpici.
„Capacitatea financiară și/sau intelectuală nu este doar un privilegiu, ci și o responsabilitate. Avem puterea de a influența și de a schimba. Sunt aici pentru că am ales să îmi asum această responsabilitate”, a declarat Ioan Iacob, Managing Partner Qualitance.
De asemenea, în primăvara acestui an, compania românească extinsă în SUA a susținut tipărirea catalogului expoziției „Fish Over Gate”, de Paul Neagu, curatoriată de Igor Mocanu. Expoziția a participat la Art Paris. Art Fair, organizat la Grand Palais de Paris, între 26 și 29 martie.