Vrei să returnezi un produs? Nu mai ai nevoie de ambalaj
Un act normativ care reglemeantează modalitatea de gestionare a ambalajelor şi a deşeurilor de ambalaje (Lege 249/2015), intrat recent în vigoare, interzice comercianţilor să mai condiţioneze returnarea produselor de modul în care clienţii păstrează ambalajele. "Se interzice condiţionarea, sub orice formă, a drepturilor legale ale consumatorilor referitoare la produsul cumpărat de păstrare a ambalajului", se menţionează în Legea care transpune mai multe Directive Europene.
Printre drepturile legale ale consumatorilor, la care se face referire în lege, se numără acela de a beneficia de repararea sau schimbarea unui produs aflat în garanţie.
Agenţii economici care nu respectă această prevedere riscă amenzi cuprinse între 15.000 şi 25.000 de lei.
Legea explică, de altfel, şi ce se poate înţelege prin ambalaj. Acesta este definit ca "orice obiect, indiferent de materialul din care este confecţionat ori de natura acestuia, destinat reţinerii, protejării, manipulării, distribuţiei şi prezentării produselor, de la materii prime la produse procesate, de la producător până la utilizator sau consumator. Obiectul nereturnabil destinat aceloraşi scopuri este, de asemenea, considerat ambalaj".
Citeşte mai mult pe economica.net