„Premiile FIBRA” sau Festivalul Industriei de Creativitate
Creativitatea este esenţa comunicării, iar curajul este fibra creativităţii. Tot acest curaj este premiat în cadrul Premiilor FIBRA. De aceea, el se regăseşte şi în formatul festivalului: criterii de jurizare, premii, taxe de înscriere foarte accesibile, companii susţinătoare ale industriei, premiu pentru cel mai curajos client.
Pentru a reprezenta nevoile industriei, festivalul va acoperi toate domeniile comunicării, competiţia fiind structurată pe 14 categorii, 37 secţiuni şi 10 premii speciale şi va include o secţiune dedicată tinerilor creativi, sub 25 ani.
Agenţiile şi freelancerii vor putea înscrie, între 22 ianuarie şi 8 aprilie 2016, campaniile realizate în perioada 1 ianuarie 2014 – 31 martie 2016.
Organizat de IQads. Susţinut de IAA şi UAPR
Este momentul ca această industrie să se consolideze, să devină o forţă pozitivă.
Preşedintele UAPR, Ştefan Iordache priveşte existenţa unui festival de creativitate ca un semn de maturitate a industriei:
“Organizarea unui festival de creativitate local este un semn clar de maturitate a industriei de advertising din România. Susţinem IQads în acest demers şi ne bucurăm să fim parteneri ai Premiilor FIBRA. Vedem în IQads un partener serios, cu experienţă în organizarea de evenimente în industrie şi îi felicităm pentru iniţiativa de a da un festival de creativitate industriei româneşti de publicitate.”
Mihai Bârsan (Preşedinte IAA) adăugă faptul că, într-un astfel de demers, este necesară susţinerea întregii industrii – clienţi, agenţii şi organizaţii media:
“IAA are ca misiune excelentă în marketing şi comunicare şi nu se poate vorbi de excelenţă în publicitate fără curaj şi creativitate.
În România se simte lipsa unui festival de creativitate care să recunoască cele mai curajoase campanii. De aceea IAA susţine conceptul FIBRA, ca un demers absolut esenţial pentru sănătatea industriei de comunicare româneşti. Avem deci nevoie de susţinerea întregii industrii: clienţi, agenţii şi organizaţii media pentru acest proiect de importanţă pentru toţi.”
“Pe parcusul acestui an, mulţi directori de creaţie ne-au ridicat întrebarea – de ce nu organizăm festivalul creativităţii româneşti? Din cumulul acestor întrebări am realizat nevoia, iar după câteva mese rotunde cu ei în care am dezbătut ideea festivalului, am adunat puncte de vedere şi dorinţe.
Am dezvoltat un framework pe care l-am discutat cu IAA şi UAPR.
Astfel s-a născut FIBRA, festivalul de creativitate al industriei de comunicare cu obiectivul clar de a încuraja creativitatea locală. Un festival necesar pentru creativi, susţinut de organizaţiile IAA şi UAPR, organizat de IQads.
Urmărind cerinţele creativilor, vom avea juriu internaţional, din agenţii mari, independente, astfel încât să recunoaştem curajul şi creativitatea locală, asigurând în acelaşi timp cu imparţialitatea”, precizează Marius Cristea (Managing Director, IQads & SMARK, Blue Idea).