Companii mici: cum au transformat doi tineri o problemă într-o oportunitate
În ciuda amânărilor și greutăților întâmpinate în realizarea produsului lor, doi tineri au reușit să câștige încrederea clienților cu afacerea lor prietenoasă cu mediul.
Se spune deseori că relația cu clienții face cea mai mare diferență între afacerile mari și cele mici. Fondatorii companiei Back to the Roots, Nikhil Arora și Alejandro Velez, înțeleg asta cel mai bine, după o campanie de succes de strângere de fonduri pe KickStarter care a fost aproape de a se solda cu un dezastru.
Campania a adus 250.000 de dolari de la peste 4000 de susținători, dar ce a urmat a fost o surpriză neplăcută pentru cei doi tineri din San Francisco. Ar fi trebuit să livreze 12.000 de acvarii dotate cu un sistem de auto-curățare, însă furnizorul lor amâna livrarea, fără prea multe explicații. Când acestea totuși au ajuns la clienții care le plătiseră, pompele acvariilor fie cedau după un scurt timp de funcționare, fie kiturile erau deja defecte.
Recenziile pe site-urile de cumpărături online erau tot mai proaste, așa că cei doi tineri erau nevoiți să își apere afacerea și conceptul de acvariu cu auto-curățare. De-a lungul întregului proces de producție, Arora și Velez și-au ținut la curent clienții cu evoluția situației, cu fotografii ale produselor, inclusiv cu părțile defecte. Iar unde s-a cerut returnarea banilor, au făcut-o, cu toate că asta a adus zile grele pentru companie.
S-a dovedit că a fost o mișcare corectă, pentru că au recâștigat astfel încrederea clienților. Unii chiar și-au schimbat recenziile, apreciind răspunsul prompt al Back to the Roots. A fost o decizie costisitoare, în bani, dar câștigătoare, în prestigiu. Arora și Velez spun că sinceritatea cu care au lucrat cu cumpărătorii nu doar că le-a generat un feedback pozitiv, dar le-a și limitat problemele generate de amânarea lansării produsului, care a ajuns la trei luni de zile.