Cum și de ce să devii specialist SEO
Multe joburi sunt în pericol, odată cu apariția inteligenței artificiale. Altele doar s-au modificat foarte mult, ceea ce nu e neapărat un lucru rău. Schimbarea poate însemna și ușurarea muncii diverșilor specialiști prin automatizarea unor aspecte.
Dacă simți că meseria ta nu mai are zile multe, sau dacă ești la început de carieră și vrei sa alegi un drum care să fie presărat cu perspective și, de ce nu, bani, SEO (optimizarea pentru motoarele de căutare) este o opțiune excelentă. Indiferent cât de avansate vor fi tehnologiile, ele nu vor putea face strategie SEO pentru fiecare business în parte. De aceea, mulți oameni aleg să devină specialiști SEO, o carieră care oferă provocări, satisfacții și oportunități numeroase.
În acest articol, vom explora ce înseamnă SEO și de ce ar putea fi o alegere excelentă să te specializezi în acest domeniu. Dacă, la final, vei decide să urmezi acest drum, îți recomandăm să urmezi un curs de SEO aplicat, care să îți ofere skill-urile de bază, pe care să le dezvolți prin informare continuă și experiență, în timp.
Ce înseamnă SEO
SEO (Search Engine Optimization) reprezintă o colecție de strategii și de tehnici prin care un website este optimizat pentru a apărea cât mai sus în rezultatele organice ale motoarelor de căutare, cum ar fi Google, Bing sau Yahoo. În România, Google este utilizat de peste 95% din cei care fac căutări pe net, așa că SEO se concentrează pe regulile sale. Practic, SEO vizează creșterea traficului provenit din rezultatele neplătite ale căutărilor pe Google. Acest lucru se va concretiza în creșterea profitului business-ului din spatele site-ului.
Motoarele de căutare folosesc algoritmi complecși pentru a analiza și ordona paginile web. Acestea sunt formule de calcul care conțin sute de variabile, cum ar fi viteza de încărcare a paginii, calitatea conținutului, numărul și calitatea link-urilor primite de pagina respectivă de la alte site-uri etc. Obiectivul SEO este de a optimiza un site, astfel încât valorile înregistrate pentru aceste variabile să fie cât se poate de bune, deci rezultatul formulei aplicate de motorul de căutare să fie printre cele mai bune și, în consecință, site-ul optimizat să fie afișat printre primele în rezultate.
Există trei componente principale ale SEO: SEO on-page, care se referă la optimizarea elementelor proprii ale unui site web (titluri, descrieri, texte, imagini etc.), SEO off-page, care se concentrează pe semnalele externe (linkuri în articole, postări pe social media, mențiuni pe alte site-uri etc.) și SEO tehnic, care se referă la optimizarea aspectelor tehnice ale unui site (viteza de încărcare, securizarea site-ului etc.).
Toate aceste aspecte pot fi determinate cu ajutorul unor tool-uri specifice, iar AI poate sa dea recomandări punctuale. Aspectul pe care AI sau tool-urile nu îl pot prelua, este strategia SEO, adică a prioritiza anumite zone din site, adaptare strategiei la buget și la scopurile business owner-ului, la specificul țării și al nișei și la sezonalitate, daca este cazul. O carieră în SEO oferă numeroase oportunități și te ține mereu în priză, fiind, ca tot ce înseamnă online, în continuă schimbare.
Perspective de carieră
Odată cu creșterea continuă a comerțului electronic și a afacerilor online, cererea pentru specialiști SEO buni este în continuă creștere. Este întotdeauna nevoie de experți bine pregătiți și plini de energie. Firmele mici, marile companii, agențiile de marketing și chiar și organizațiile non-profit caută să angajeze sau să colaboreze cu specialiști SEO pentru a-și maximiza vizibilitatea online.
Ca specialist SEO, vei avea flexibilitatea de a alege dacă dorești să lucrezi într-o agenție de SEO sau de marketing digital, să lucrezi inhouse pentru un anumit site sau să îți construiești propria afacere ca freelancer. Lucrul într-o agenție îți oferă oportunitatea de a lucra cu mai multe tipuri de clienți și de a învăța masiv în timp scurt, în timp ce cariera de freelancer îți oferă mai multă libertate, control și timp liber. Orice ai alege, este un domeniu bănos.
O carieră în SEO poate fi foarte profitabilă, mai ales dacă dobândești experiență, expertiză și notorietate. Un specialist SEO experimentat poate câștiga un salariu frumos, iar pentru cei care aleg drumul freelancingului, veniturile pot fi și mai mari, în funcție de portofoliul de clienți.
După cum spuneam puțin mai devreme, SEO este un domeniu în continuă schimbare, deoarece motoarele de căutare își actualizează constant algoritmii. Acest lucru face ca SEO să un domeniu dinamic și provocator. Ca specialist SEO, trebuie să fii mereu la curent cu ultimele tendințe din industrie, ceea ce înseamnă că nu vei avea timp să te plictisești.
A deveni specialist SEO poate fi o carieră sigură și dinamică, cu condiția să fii pasionat și mereu curios. Cu cererea în creștere pentru aceste servicii și cu flexibilitatea pe care o oferă această carieră, este o alegere excelentă pentru cei dornici să exceleze și să prospere.
Credite foto: unsplash.com