De ce ai nevoie de un website responsive, optimizat pentru dispozitivele mobile?
Un studiu Edcora spune că în 2017 – 52,64% dintre căutările pe internet au avut loc de pe dispozitive mobile, conform comunicadedepresa.ro. Pană la sfârșitul anului 2018 se preconizează că procentul celor care caută informații de pe dispozitive mobile va ajunge la peste 75%.
Dependența noastră de acest mobil este permanentă și accentuată! Și de ce n-am fi dependenți, de vreme ce el ne însoțește pretutindeni, ne oferă servicii din ce în ce mai personalizate și ne asistă docil oriunde ne-am deplasa? Este unul dintre prietenii noștri de încredere și de mare mare ajutor ….cu condiția să fie conectat și la internet!
În aceste condiții întrebările principale ale oricărui posesor de website ar trebui să fie:
-Este website-ul meu responsive?
-Se văd bine informațiile și produsele mele pe orice tip de dispozitiv?
-Se schimbă și se adaptează design-ul site-ului meu particularităților și dimensiunilor diferite ale display-ului pe care informațiile sunt vizualizate?
-Satisface website-ul meu nevoile de navigare și informare ale persoanei care folosește orice tip de dispozitiv mobil?
Pentru a corespunde tuturor acestor exigente designul unui website responsive, optimizat pentru mobil, trebuie să aibe următoarele caracteristici:
-un conținut dinamic și adaptabil
-dacă pe un desktop are 2- 3 coloane, pe mobil trebuie sa aibe una singură
-meniul de navigare principal să fie de tip sticky, să ne permită să revenim la ce paginăvrem în orice moment
-navigarea în site sa fie simplă și intuitivă
-imaginile să fie optimizate pentru ca site-ul să se încarce ușor
-butoanele de comandă și de căutare să funcționeze optim chiar și pe dispozitivele mai mici
-să nu avem spații goale și timpi mari de încărcare
-să aibe un meniu intuitiv, pe care să se poată naviga lejer ( user friendly)
-să fie fără pop-up-uri
-să fie fără bannere publicitare, care să se încarce prea greu sau să prelungească durata de încărcare
-zona de tappare pentru căutare sa aibe minim 7X7mm și să fie centrală
-să aibe geolocalizare și click to call.
De ce este un website responsive o prioritate?
Aduce un mare beneficiu optimizării SEO, deoarece algoritmii de căutare ai Google s-au schimbat și ei în funcție de preferințele de căutare ale utilizatorilor. Cu cât experiența de navigare pe dispozitivele mobile este mai prietenoasă (mobile friendly), cu atât website-ul se va plasa mai sus în căutările utilizatorilor. Pentru proprietarul oricărei afaceri, fie ea de informare sau de vânzare, a avea un site responsive reprezintă un factor de rank-are de o importanță majoră. În 2017 – 52,64 dintre căutările pe internet au avut loc de pe dispozitive mobile. Pană la sfârșitul anului 2018 se preconizează că procentul celor care caută informații de pe dispozitive mobile va ajunge la peste 75%. De aceea este atât de necesar să ai un site responsive.
Dacă nu ai un site prietenos cu dispozitivele mobile pierzi trafic și, evident, potențiali clienți. De aceea este în interesul oricărui proprietar de site de prezentare sau de magazin online să țină cont de aspectul responsive al design-ului website-ului său.