Steve Jobs este cel care a transformat prezentările într-o formă de artă și încă reprezintă un punct de referință pentru Apple (și) din acest punct de vedere. Dar cum reușea regretatul CEO să captiveze audiența?
Iată câteva observații legate de modul în care Steve Jobs își organiza discursurile:
1.Less is more: Steve Jobs folosea puține cuvinte în prezentări, după cum remarcă Jason Aten – autor, speaker si director de creație. Astfel, mesajul său era unul concentrat, reușind să transmită lucrurile importante, care rămâneau impregnante în mintea celor care îl ascultau.
2.Fără prea multe ”înflorituri”: Steve Jobs nu se pierdea în detalii și nu abuza de epitete sau exclamații. În fapt, prezentările lui conțin mult mai puține adjective decât cele ținute de alți executivi ai Apple. Până la urmă, de câte ori poți suporta să auzi în timpul unei prezentări cuvinte ca ”nou”, ”revoluționar”, ”minunat”?
3.Alege-ți înțelept cuvintele: La fel de important ca mesajul pe care vrei să-l transmiți este și să te conectezi la inima celor din audiență. Prin urmare, vorbele goale nu-și au locul; cuvintele trebuie să însemne ceva pentru tine. Altfel, mesajul tău nu va fi credibil. Iată mai jos un exemplu pozitiv al cuvintelor bine alese de la Steve Jobs:
4.Repetitio mater studiorum est – Repetiţia este mama învăţăturii: Steve Jobs obișnuia să-și scrie discursul, să-l revizuiască și apoi să il repete până când se simțea confortabil să îl livreze.
DE CE PUBLIC SPEAKING-UL E IMPORTANT?
Toate aceste aspecte pot fi de folos oricui trebuie să vorbească în public, o abilitate care va fi din ce în ce mai necesară pe piața muncii a viitorului.
Public speaking-ul nu mai e doar un soft skill, ci unul fundamental, crede Andrei Dunuță, creatorul conceptului ”Speakings”. De ce? ”Pentru că fiecare are ceva de vândut celorlalți, fie că este vorba despre o idee, un proiect, un produs sau un job într-o companie. Iar cei care o fac bine câștigă mai mult și atrag resursele cele mai mari”, a explicat acesta pentru Revista CARIERE.
”Liderii de mâine au nevoie de spațiu de expunere. Au nevoie de contexte în care să fie văzuți, în care să-și poată expune ideile și perspectivele, în care să capete curajul de a se arată. Iar public speaking-ul este instrumentul perfect pentru asta, inclusiv în contexte interne, în companie”, subliniază Andrei Dunuță.