Braduţul presei se pregăteşte de festivalul Brazilor de Crăciun
Jurnaliştii şi bloggerii prezenţi la eveniment şi-au dorit ca prin acest demers să susţină dreptul la educaţie al copiilor.
Timp de mai bine de o oră jurnaliştii au retrăit, alături de copii, clipele frumoase din copilărie când pregăteau ghirlande sau globuleţe pentru bradul de Crăciun. Sub îndrumarea designerilor Ana Wagner şi Cristian Samfira, decoraţiunile handmade confecţionate au dat viaţă şi culoare Brăduţului Presei.
„Festivalul Brazilor de Crăciun este eveniment de strângere de fonduri în vederea facilitării accesului la educaţie al copiilor din medii sociale vulnerabile, care a ajuns la ediţia cu numărul 12. A fost un drum anevoios, dar fiecare ediţie ne-a adus noi susţinători şi realizări. Am inaugurat în acest an Bradul Presei în semn de mulţumire presei pentru tot sprijinul acordat în ediţiile anterioare şi în prezent. Presa este categoria profesională care înţelege cel mai bine cât de valoros este darul de a scrie şi a citi şi sprijină în consecinţă acţiunile noastre. Ne dorim să facem o tradiţie din această acţiune şi să ne întâlnim anual la pregătirea bradului”, a declarat Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv Salvați Copiii România.
Pentru copiii şi tinerii care au abandonat şcoala sau nu au fost înscrişi niciodată la şcoală, activităţile derulate de echipele Salvaţi Copiii au vizat două componente:
Componenta socială, care constă în informarea copiilor şi a familiilor cu privire la importanţa frecventării şcolii şi în oferirea de sprijin în vederea alcătuirii dosarelor de înscriere la şcoală. Componenta educaţională constă în participarea copiilor la ore de pregătire în vederea recuperării materiei (în conformitate cu curriculla aprobată de MECTS) şi, ulterior, susţinerea examenelor de absolvire a clasei pentru care s-au pregătit.
Ediţia de anul acesta a Festivalului Brazilor de Crăciun îşi propune colectarea de fonduri pentru cei 2.500 de copii deja cuprinşi în programele de Educaţie Preşcolară, Şcoală după Şcoală şi A Doua Şansă. În total, în primele 11 ediții ale Festivalului Brazilor de Crăciun s-au strâs 2.484.000 euro.