Cum rezolva companiile problemele de mediu, la European CSR Lessons
In prima zi a evenimentului, marti, 17 mai, au fost prezentate patru studii de caz privind reducerea impactului de mediu. Astfel, Denis Guibard, reprezentantul France Telecom – Orange, a vorbit despre reducerea deseurilor electrice din telefonia mobila. Acesta a aratat publicului ca in Europa, in 2009, compania de telefonie mobila a vandut 160 de milioane de telefoane si aproximativ 8 milioane au fost colectate pentru a fi reciclate.
“Colectarea, reciclarea sau reconditionarea dispozitivelor uzate aduce valoare companiilor, indiferent de domeniul de activitate”, spune acesta. In Romania, Orange, a lansat in 2009 proiectul “buy-back”, prin care au fost colectate 54 000 de aparate telefonice pana in prezent.
Dana Dobrescu, Communication Manager la Unilever South Central Europe, a aratat publicului modul in care a introdus principiile dezvoltarii durabile in procesele de productie ale zecilor de branduri pe care grupul le comercializeaza. Compania are deja in curs un “Plan durabil de viata” prin care se angajeaza sa reduca impactul produselor sale de-a lungul intregului ciclu de viata asupra mediului. In plus, aceasta a aratat cum organizatia pe care o reprezinta a redus cu 40% dioxidul de carbon intre anii 1995-2009.
Oana Nastase, Director Corporate Affairs in cadrul Rompetrol, a prezentat proiectul “Impreuna pentru fiecare” prin intermediul caruia comunitatile din Romania sunt incurajate sa deruleze proiecte locale de protectie a mediului. In 2010, peste 100 000 de persoane au beneficiat de acest program.
Reprezentatul UniCredit din Italia, Giorgio Capurri, a aratat celor prezenti cum isi reduce compania propria amprenta de carbon si incurajeaza productia de energie ”verde”, prin finantarile pe care le acorda. Reprezentanta din Italia s-a angajat ca in urmatoarea perioada sa reduca emisiile “greenhouse” (GHG) printr-un program de reducere a energiei si de implementare a unei campanii de constientizare in randul angajatilor.
25 000 de angajati implicati in proiecte de CSR
A doua zi a evenimentului este deschisa de sesiunea de studii de caz “Operatiuni responsabile”, unde Ana Ilinca Macri prezinta felul in care sustine BCR antreprenoriatul in randul tinerilor, iar Dr. Wolfang Kraus discuta despre provocarile intampinate de grupul OMV la inceputul operatiunilor sale in desertul din Yemen, inclusiv atacuri armate. Tot miercuri, Giuliana Porta, secretarul general al Fundatiei UniCredit va vorbi despre interventia fundatiei in tarile in curs de dezvoltare unde grupul este prezent, iar Mona Nicolici va arata cum poate o companie de talia Petrom sa introduca o cultura a responsabilitatii si sa-si transforme cei 25 000 de angajati in ambasadori ai proiectelor de CSR. European CSR Lessons este organizat de ResponsabilitateSociala.ro in parteneriat cu agentia Eventness.