IBM creste angajamentul pentru Africa
In cadrul acestui angajament, o echipa de angajati IBM va colabora la un proiect global in domeniul sanitar, initiativa Pink Ribbon Red Ribbon, ce are scopul de a reduce decesele cauzate de cancerul cervical in Africa si America Latina. Initiativa Pink Ribbon Red Ribbon este sustinuta de Institutul George W. Bush si partenerii sai – President's Emergency Plan for AIDS Relief (PEPFAR), Susan G. Komen for the Cure®, si UNAIDS. Echipa IBM va crea un plan de afaceri pentru tehnologia ce permite organizatiilor participante sa indeplineasca obiective comune precum tratarea si prevenirea cancerului cervical si atragerea atentiei asupra cancerului de san.
“Lumea descopera potentialul Africii, iar IBM se afla intr-o pozitie unica pentru a ajuta aceasta regiune sa raspunda cerintelor in continua crestere. Programul IBM Corporate Service Corps ajuta la initierea planurilor de ajutorare a comunitatilor prin intarirea relatiilor cu oficialitati guvernamentale si parteneri locali, in acelasi timp, furnizand angajatilor IBM o experienta unica de dezvoltare a capabilitatilor de leadership”, a precizat Bruno Di Leo, General Manager, IBM Growth Markets Unit. “Pe masura ce IBM se dezvolta in tot mai multe piete in curs de dezvoltare si piete emergente, programe de leadership precum Corporate Service Corps sunt esentiale pentru a ne ajuta sa educam angajatii cu privire la mediul economic al pietelor in curs de dezvoltare si la oportunitatile de dezvoltare.”
Leadership pentru secolul 21
Dezvoltarea angajamentului IBM pentru Africa si dezvoltarea programelor de leadership au fost anuntate in cadrul THINK: A Forum on the Future of Leadership, o conferinta ce marcheaza Centenarul IBM la care au participat peste 700 de lideri din sectoarele guvernamental, de afaceri, academic si stiintific, din toate zonele globului. Participantii la conferinta au analizat modul in care noile modele de leadership in sectoarele de afaceri, tehnologic si social trebuie sa evolueze pentru a raspunde cerintelor secolului 21.
Programul Corporate Service Corps furnizeaza comunitatilor locale serviciile si expertiza angajatilor IBM, oferindu-le angajatilor posibilitatea de a deveni lideri ai secolului 21. Programul educa viitorii lideri IBM din toate regiunile globului sa ofere consultanta de afaceri si IT in pietele in curs de dezvoltare. De la initierea programului Corporate Service Corps in 2008, aproximativ 1.400 de angajati IBM au fost organizati in peste 120 de echipe ce au participat la proiecte in 24 de tari, printre care se numara: Romania, Brazilia, Cambodgia, Chile, China, Ghana, India, Kazakhstan, Kenya, Nigeria, Polonia, Maroc, Tanzania si Vietnam.
In momentul de fata, doua echipe IBM Corporate Service Corps sunt prezente in Morogoro, Tanzania unde lucreaza la sistemul postal al tarii si in Limpopo, Africa de Sud unde asista la dezvoltarea unei strategii de educatie in parteneriat cu Departamentul de Educatie din Limpopo. Alte echipe IBM Corporate Service Corps vor participa la proiecte in Ghana si Kenya in luna octombrie.
“Extinderea programului Corporate Service Corps va diferentia IBM prin furnizarea unei noi generatii de lideri, in acelasi timp, ajutand natiuni din toate regiunile globului sa rezolve cele mai importante probleme”, a precizat Stanley S. Litow, vice presedinte IBM Corporate Citizenship and Corporate Affairs si presedinte IBM Foundation. “Acesta este un model ce va fi preluat si de clientii nostri. Avand in vedere ca IBM anticipeaza ca 30% din venituri vor veni din piete emergente pana in 2015, programul Corporate Service Corps permite IBM sa obtina venituri prin activitati caritabile – in special in Africa.”
Romania a fost inclusa din 2008 pe lista tarilor emergente, vizitate de catre echiple globale de voluntari IBM CSC. Astfel, in 2008 s-au derulat doua misiuni globale: in Timisoara in luna iunie si in Ploiesti in luna septembrie. Echipe mixte de experti voluntari au lucrat cu Camerele de Comert si Industrie din orasele respective, cu o editura din Ploiesti care dorea un plan de business si o identitate noua, au construit planuri de marketing si vanzari pentru firme locale si au oferit consultanta IT de top unor universitati locale.
Urmare a succesului primelor misiuni, in 2009 ne-au vizitat alte doua echipe CSC: la Iasi, in luna martie si apoi la Sibiu in luna mai. Beneficiarii au fost fundatii ce se ocupa de educatia permanenta, un complex hotelier din vecinatatea Iasului, cate o universitate din fiecare oras, Primaria Sibiu si renumitul Muzeu Astra Sibiu. In 2010 orasul Craiova a primit in luna mai vizita celei de-a 5-a misiuni globale CSC. Aici expertii voluntari au lucrat in beneficiul industriei locale, avand drept clienti 2 institute, 2 fime locale de distributie, dar si cu Universitatea de Automatica din Craiova si cu o Asociatie studenteasca. In total un numar de 44 de experti IBM, cu diferite specializari, din tari precum India, China, Japonia, SUA, Marea Britanie, Canada, Australia, Singapore, Germania, Canada au avut parte de experienta romaneasca.
Proiectele Executive Service Corps (ESC) aduc un alt nivel de leadership global pe harta lumii. In 2011 pe lina de implicare filantropica "Smarter City Challenge" orasul Bucuresti a fost vizitat de o echipa ESC formata din 4 executivi IBM (doi din SUA, unul din Marea Britanie, unul din Emiratele Arabe). Acestia au oferit, in urma unei analize riguroase a situatiei reale existente, un set de recomandari si solutii Primariei Municipiului Bucuresti, in vederea crearii unui oras mai inteligent, bazat pe tehologia viitorului.
Experienta in pietele in curs de dezvoltare
Observand succesul IBM, Agentia pentru Dezvoltare Internationala din Statele Unite ale Americii (USAID) a anuntat recent ca va colabora cu IBM pentru a creste numarul de voluntari din companii din Statele Unite, numar estimat de CDC Development Solutions (CDS) cu sediul in Washington DC, ca a crescut de la 280 de angajati in 2006 la 2.000 de angajati voluntari in 2011, implicati in proiecte din 58 de tari. In prezent, IBM, USAID si CDS furnizeaza companiilor strategiile necesare pentru ca proiectele de voluntariat la nivel international sa devina mai eficiente.
Un nou studiu a aratat ca programul Corporate Service Corps ajuta angajatii IBM sa dezvolte capabilitati de leadership si de rezolvare a problemelor. Noua din zece participanti la program au precizat ca experienta acumulata le-a oferit oportunitati importante de leadership, in acelasi timp, ajutandu-i sa inteleaga rolul IBM intr-o lume in plina dezvoltare, le-a imbunatatit experienta culturala si i-a facut sa devina mai eficienti in desfasurarea activitatilor curente.
Proiectele Corporate Service Corps consolideaza transformarea Africii, care isi construieste infrastructura tehnologica, institutiile civice si sociale in conformitate cu o clasa mijlocie in plina dezvoltare. In provincial Cross River din Nigeria, echipele IBM au dezvoltat programe prin care ofera servicii de sanatate gratuite pentru mame si copii. De asemenea, echipele IBM au dezvoltat un program ce ofera asistenta financiara familiilor dezavantajate pentru a incuraja spiritul antreprenorial.
In Ghana, echipele IBM au lucrat la proiecte prin care s-a incercat micsorarea barierei digitale dintre zonele rurale si urbane. In Kenya, angajatii IBM au oferit sfaturi pentru a imbunatati capabilitatea tarii de a dezvolta si retine profesionistii din domeniul tehnologic; de a moderniza serviciul postal al tarii; si de a stabili un cadru pentru serviciile de e-guvernare destinate cetatenilor, precum votul electronic. In Tanzania, angajatii IBM au ajutat la dezvoltarea unei industrii de eco-turism si la adoptarea sistemelor tehnologice in cadrul universitatilor.