Platformă pentru promovarea educaţiei incluzive
Platforma include informaţii relevante despre școlile speciale, rezultate din prima cercetare națională derulată de CEDCD despre sistemul de educație specială din România în studiul “Izolați printre noi — Dimensiuni ale participării copiilor cu cerințe educaționale speciale la sistemul național de educație”, o platformă de evaluare a școlilor speciale destinată părinților de copii cu dizabilități, testimoniale ale părinților și o rubrică destinată rapoartelor independente despre școlile speciale realizate pe baza informațiilor colectate de la părinți, anunţă Agerpres.
În mintea oamenilor din România există ideea că o școală specială este cea mai bună soluție pentru copiii cu dizabilități. "Asta pentru că marea majoritate a oamenilor își imaginează că în școlile speciale copiii beneficiază de specialiști și metode adaptate și tehnologii speciale. (…) În marea majoritate a cazurilor școlile speciale sunt doar locuri de depozitat copiii, fără specialiști, fără metode inovatoare, fără terapii adecvate. La acestea de multe ori se adaugă cazuri grave de abuzuri, sedări, agresiuni fizice, psihice și emoționale — a se vedea școala Tileagd din Bihor", conchide președintele CEDCD, Mădălina Turza.
Platforma, dezvoltată în cadrul proiectului “Deschideți școlile speciale – Pași către echitate în educație“, finanțat de Open Society Foundations, va reuni organizațiile nonguvernamentale și persoanele fizice care susțin și promovează educația incluzivă.