Voluntariatul creează un plus de valoare pentru companie, pentru angajați și pentru comunitate
De ce am planifica una sau mai multe acțiuni de voluntariat anul acesta și de ce am investi timp și resurse pentru o astfel de inițiativă? De ce am încuraja implicarea angajaților noștri în susținerea unor cauze sociale și de ce am fi interesați să creăm chiar noi, compania, premisele pentru ca astfel de inițiative să se manifeste? Iată câteva posibile argumente care ne fac să spunem că voluntariatul corporate aduce mereu un plus de valoare – pentru companie, pentru angajați și pentru comunitate.
Acțiunile de voluntariat realizate de către angajați, cu sprijinul companiei, contribuie la crearea de legături între oameni, dar și între companie și comunitate. În urma participării la un proiect de voluntariat, angajatul se conectează la un nivel mai profund atât cu valorile susținute de către companie, dar și cu nevoile comunității, prin experiența trăită personal și, în special, prin interacțiunea directă cu beneficiarii unei cauze sociale. Un evident sentiment de empatie și satisfacție se remarcă în urma implicării active în sprijinul unei cauze sociale. Compania, ca facilitator al unor acțiuni de voluntariat, câștigă capital de imagine în raport cu angajații, își consolidează relația cu aceștia, dar și apreciere în comunitate. Fie că inițiativa unui proiect de voluntariat vine din partea companiei interesate de problemele comunității, a unei echipe entuziaste, sau din partea unui singur angajat inimos, dezirabil este ca, în implementare, compania să se implice cu resursele necesare, cu acordarea timpului în cadrul programului de lucru, ori cu participarea unor membri din top management, toate acestea încurajând efortul angajaților.
În rolul de voluntari, angajații beneficiază de un cadru informal de lucru alături de colegii lor, ies din rutina zilnică și se pot bucura de experiențe inedite alături de organizații non-profit și beneficiarii programelor sociale. Vom descoperi talente și hobby-uri surprinzătoare, pe care angajații nu au avut niciodată contextul să le etaleze la birou.
În anul 2020, Fundația Regală Margareta a României propune companiilor implicarea angajaților în acțiuni de voluntariat alături de copiii și vârstnicii incluși în programele sociale pe care le desfășoară. Voluntariatul joacă un rol esențial în programele Fundației, întrucât completează portofoliul de activități educative și de socializare oferite beneficiarilor, cu o gamă diversă de experiențe de valoare. Fie că vorbim despre un atelier de creații florale, de realizare de caleidoscoape, o ieșire în natură la aventura parc sau de o sesiune de board games, acestea reprezintă tot atâtea contexte de socializare și de petrecere a unui timp prețios de interconectare umană și socială.
Alături de echipe de voluntari corporate, din organizații mari sau mici, în anul 2019, Fundația Regală Margareta a României a organizat acțiuni tematice care s-au bucurat de succes și au creat entuziasm atât în rândul a peste 300 de beneficiari, cu aportul a 100 de voluntari corporate. Cea mai recentă acțiune a avut loc în luna decembrie: seniorii beneficiari ai serviciilor Telefonul Vârstnicului și voluntarii participanți au decorat coronițe de brad, și-au împărtășit povești de viața și și-au oferit unii altora zâmbete și bucurie.
Pentru a planifica un proiect de voluntariat în care să fie implicati angajați din cadrul companiei, contactați reprezentanții Fundației la adresa [email protected].
Mai multe detalii despre programele Fundaţiei sunt disponibile pe www.frmr.ro/.