Cum te afectează faptul că răspunzi la e-mail după orele de program
Procedând astfel, angajatorii nu vor face altceva decât să determine deteriorarea bunăstării (well-being), a echilibrului dintre viața de familie şi cea profesională și vor slăbi performanțele angajaţilor atunci când se creează mari așteptări privind faptul că e-mailurile legate de muncă ar trebui să fie monitorizate și să se răspundă la ele în timpul liber, potrivit studiului.
" A pune presiune şi a avea mari așteptări din partea angajaţilor de a monitoriza și de a răspunde la e-mailuri în timpul liber, duce la lipsa de interes faţă de job, la stres cronic și la epuizare emoțională " au scris autorii studiului. Nu este vorba neapărat despre timpul sau efortul necesar pentru a răspunde la e-mailuri , ci mai degrabă despre așteptările organizaţionale. Autorii studiului au declarat că acest tip de cultură creează stres anticipativ și împiedică angajatul de a se detașa complet de problemele de la locul de muncă . "Așteptarea organizațională este cauza incapacităţii individuale de a se deconecta a angajaţilor”, au scris autorii studiului. " Chiar și în timpul perioadelor în care nu e nevoie de monitorizarea e-mailurilor, simpla sarcină a disponibilității și anticiparea efectivă a muncii, creează un factor de stres constant, împiedicând angajatul să uite de problemele de serviciu”.
Pentru acest studiu, cercetătorii au efectuat sondaje pe un eşantion de 600 de adulți. Aceştia au fost aleşi dintre absolvenţii unei școli de afaceri, a unor grupuri de interese de pe LinkedIn şi au avut locuri de muncă într -o largă varietate de industrii și organizații. Primul sondaj a cuprins întrebări referitoare la cât de multe ore pe săptămână au alocat participanții după orele de program pentru a monitoriza e-mailurile, care au fost așteptările angajatorului referitoare la lucrul după program, care sunt nivelurile lor de desprindere psihologică de problemele de la locul de muncă, de epuizare emoțională și felul în care percep faptul că sunt nevoiţi să se gândească la problemele de la lucru, în timp ce sunt acasă. Cercetătorii au întrebat de asemenea despre echilibrul lor între viaţa profesională și cea personală.
Autorii studiului au descoperit că participanţii au petrecut în medie aproximativ 8 ore pe săptămână pentru a citi şi a răspunde la e-mailuri legate de companie, în afara orelor de program, având o capacitate mai scăzută de a se detașa de muncă. Ceea ce a creat într-adevăr probleme au fost așteptările din partea companiei. Această abilitate redusă a angajaţilor de a se deconecta de muncă se traduce printr-un echilibru sărac dintre job şi viaţa de familie și provoacă epuizare emoțională, afectând performanța la locul de muncă. Efectele negative ale nevoii de a răspunde la e-mailuri în timpul orelor libere s-au reflectat în special asupra angajaţilor care doresc cu tărie să menţină departe de familie problemele de la locul de muncă.