Grecia și Turcia nu mai sunt „la modă”. Managerii pleacă în vacanţe exotice
Croazierele sunt pe val. Potrivit Christian Tour, numărul turiştilor care merg în croaziere a crescut de trei ori din 2012 şi până acum. La acest lucru contribuie şi faptul că scade prețul croazierelor, datorită grupurilor organizate cu toate serviciile incluse (bilete de avion, transfer, croazieră, ghid). La ora actuală, costul mediu individual este de 1200 – 1500 de euro per persoană, iar cel al unei croaziere cu grup organizat ajunge și la 599 euro per persoană. Aşa cum vezi preţul nu este unul prohibitiv, chiar dacă nu ai venituri foarte mari. Pe cine ar trebui să te aştepţi să întâlneşti în croazieră? În general oameni trecuţi de 45 de ani, cu venituri medii spre mari.
Nu doar Christian Tour a remarcat o creştere a cererii pentru Croaziere, ci şi Aerotravel.
"Remarcăm o creştere constantă a apetitului pentru croaziere, fie că sunt p Mediterana, Marea Nordului, în Caraibe sau chiar în Antarctica. Motivul principal este atractivitatea croazierei, care, spre deosebire de alte produse turistice, poate îmbina cu uşurinta aspecte aparent contradictorii: aventura şi siguranţa, confortul unui hotel de 5* şi variaţia destinaţiilor vizitate, standarde foarte ridicate pe navă şi tarife excelente”, a declarat pentru Revista Cariere Adriana Şerban, marketing manager la Aerotravel.
La Christian Tour, cei care aleg destinații exotice au vârste între 30 și 40 de ani și venituri mari spre medii. De obicei, pentru Cuba, Republica Dominicană, Mexic, Dubai, Mauritius și Maldive optează cuplurile, acestea fiind sejururi preferate în special de cei aflați în luna de miere. Şi în aceste cazuri, preţurile scad, pentru că pot fi negociate bilete de grup. De exeplu, un sejur în Mauriţius ajunge acum la 1500-1700 de euro, de la 2.500-3000 de euro, iar unul în Maldive la 2100 de euro, de la 3000.
"Există un segment important, în special top management, care explorează în fiecare an câte o nouă
destinaţie exotică, precum Republica Dominicană, Cuba, Brazilia în Americi sau Maldive, Bali şi Thailanda în Asia”, a mai spus Adriana Şerban.
La Aerotravel, în general, managerii care au familii cu copii preferă Grecia şi destinaţii europene, precum Spania şi Italia. De obicei, aleg sejururi de 7 sau 14 zile, cu transport charter avion, în hoteluri de 4* si 5*. "Deşi există cereri şi pentru Turcia, ca tendinţă se poate spune că segmentul All Inclusive în această zonă a început să-şi piardă din atractivitate pentru manageri. City Break-urile rămân pe toată perioada anului o opţiune comodă şi rapidă pentru un mini-sejur, de obicei asociate cu diverse evenimente, concerte, shopping etc", a mai adăugat Marketing Managerul de la Aerotravel.
Dar ca să mergi în Cuba sau Maldive este bine să îţi faci rezervările din timp. De exemplu, acum de programează sejururile pentru Revelion. Şi ce faci dacă nu ai putut să îţi programezi vacanţa? Apelezi la o firmă se servicii „tailor made”, care se va ocupa de vacanţa ta cât ai zice peşte.
Cine apelează la acest tip de servicii? "Oameni activi, foarte ocupaţi, implicaţi în propriile afaceri – antreprenori – sau angajaţi în poziţii de middle şi top în companii, 35 – 50 ani ca şi target principal, de la avocati/notari la medici, finanţisti, IT şi multe alte business-uri", a declarat pentru Revista Cariere Carmen Voicu, managing partner la Consiergo.
Managerii români care apelează la acest tip de serviciu pun mai mare preţ de pe evenimentle culturale sau sportive, în jurul cărora îşi creionează întreaga vacanţă. Printre acestea, Finala Champions League de la Berlin, turneul de tenis de la Roland Garros sau festivalul de film de la Cannes.
"O altă tendinţă este preocuparea clientilor ocupaţi pentru experienţe petrecute cu întreaga familie, cu copii, de exemplu la meciuri în campionatul Angliei sau Copa del Rey din Spania, la festivaluri ale oraşelor/ regiunilor în Europa ( festivalul lavandei în Provence sau festivalul din Valencia). De asemenea, creşte şi preocuparea pentru starea de bine, spa-uri sau detox în Europa sau pentru hobby – uri, cum ar fi golful", a mai spus Carmen Voicu.
Consiergo primeşte cel mai des solicitări pentru destinaţii europene sau Emiratele Arabe Unite, dar au început să crească solicitările şi pentru România pentru weekend-uri cu familia sau pentru angajaţii companiei. „Avem în prezent solicitări pentru vacanţele de iarnă 2015 – 2016, acelea sunt pe continente mai departate: Australia, America ( zona Florida este solicitată des)”, a adăugat managerul Consiergo pentru revista Cariere.