Atitudine si imagine de business
Diferentiere
Stilul Nichi Cristina Nichita se diferentiaza prin simplitatea aparenta a liniilor, respectarea valorilor elegantei si calitatii, accentuand feminitatea si puterea tinutei feminine. Brandul propune femeii de cariera un mod de a se imbraca corect, valabil pentru toate varstele si tipurile de activitati. "Colectiile mele promoveaza ideea de imagine, originalitate si incredere in sine, acea stare de confort pe care ti-o ofera o imagine impecabila, valori cautate de orice femeie de cariera", arata creatoarea de moda.
Vestimentatia unui manager
Astazi este foarte importanta imaginea si starea pe care un businessman vrea s-o transmita partenerilor de afaceri. Vestimentatia este o forma de comunicare nonverbala si tocmai de aceea un manager trebuie sa-i acorde importanta. Este o arma care, de multe ori, poate intimida partenerul. Nu sunt multe reviste de moda care acorda importanta codului business in paginile lor pline de idei avangardiste. Asa se face ca informatia in acest domeniu nu este usor de gasit.
Vestimentia de business nu poate fi reinventata, de aceea un sacou negru nu reprezinta decat un sacou negru. In acceptiunea creatorilor de moda, clasicul costum de culoare inchisa va ramane un "clasic" etern, un produs "no age" si "no time".
Avem tendinta sa credem ca un stil sobru, excesiv de serios si de rigid, reprezinta un manager. Aceasta idee-cliseu este contrazisa de Cristina. Astfel, codul business a inceput sa fie mai permisiv, in special in cazul femeilor de afaceri. In societatea moderna, un accesoriu sic, un detaliu colorat, poate oferi o nota de distinctie in mediul business. Asta nu inseamna ca au disparut codurile si bunul simt in alegerea vestimentatiei. Cu cat moda este mai variata, cu atat e mai util sa te informezi si sa-ti creezi o imagine personala distincta. Dar, tocmai aceasta permisivitate a modei moderne poate conduce femeia pe cai gresite. In esenta, un manager trebuie sa fie profesionist, fara a fi neaparat sobru; serios, fara a fi rigid, si poate adopta ultimele tendinte in moda, fara a deveni ostentativ sau snob.
"Adresandu-ne femeii de afaceri, in timp, am putut remarca o lipsa de interes pentru nevoile vestimentare ale femeilor de peste 40 de ani, care de cele mai multe ori sunt si oameni de afaceri. Gresit! De aici si deschiderea noastra in a oferi femeilor de peste 40 de ani, cu forme nu tocmai perfecte, dar cu un stil deja bine definit, idei si variante de a se imbraca, pentru cele mai diverse momente", este de parere Cristina Nichita.
Comparatii vestimentare
Pentru ca a calatorit si a participat la diverse targuri internationale de moda, Cristina Nichita recunoaste ca a ramas impresionata de stilul si atitudinea pe care le afiseaza italienii. Cat despre publicul roman, acesta incepe sa fie educat in materie de stil vestimentar, construindu-si un stil unic. Dar, acest lucru este valabil, in primul rand, in mediul business, unde eticheta, carisma si stilul personal conteaza enorm de mult.
"In Romania femeile se imbraca deseori dupa ce vad la televizor, si nu e o solutie buna. Acolo avem de-a face cu divertisment, in business e altceva. Chiar daca aparent codul business pare un cod vestimentar invechit, in realitate el reprezinta respectul pentru cel cu care lucrezi, comunici sau inchei o afacere. Si probabil aici apare diferenta intre noi si occidentali: la cunoasterea rolului imaginii si al mesajului pe care vestimentatia il poate transmite", explica creatoarea de moda.
Fidelitate
Pentru ca propune un stil business original, recunoscut pentru claritatea liniilor si finetea detaliilor, Cristina este apreciata in aceasta bransa. Linia Cristinei si-a purtat renumele in zona business-elegant atat in tara, cat si in strainatate, iar clientii sunt din toate sferele "de top": medici, avocati, parlamentari, manageri de companii multinationale sau persoane publice.
Mihaela Forgaciu este un exemplu de client fidel al casei de moda si a castigat un premiu oferit de creatoarea de moda intr-un eveniment in care managerii de resurse umane au acceptat sa fie manechine pentru o seara.
In top
In lupta concurentiala si in incercarea de a educa consumatorul in spiritul bunului gust, au existat atat victorii, cat si infrangeri. E greu sa convingi consumatorul roman ca un taior perfect inglobeaza multa munca si ca nu orice produs unicat este haute-couture.
"De altfel, e destul de greu azi, cand au cautare numai etichetele cusute la vedere, sa spun ca eleganta hainei sta in atitudinea cu care o purtam!", conchide Cristina Nichita.