Avion cu motor…
L-au inspirat, dupa cum marturiseste, povestirile unchiului sau, directorul reprezentantei Pan American Airways in Romania – el insusi, desi dedicat carierei in domeniul managementului relatiilor cu clientii, un mare pasionat de aviatie si detinator al brevetului de pilot. "Reuseam uneori, cu sprijinul unchiului meu, sa ajung in cabina de pilotaj. In plus, in aceeasi perioada, am avut sansa sa lecturez revistele si buletinele din domeniul aviatiei, publicate de marile companii aeriene din domeniu. Astfel, am inceput sa ma pun la punct cu jargonul specific si sa incep sa inteleg performantele extraordinare la care ajunsese aviatia moderna", descrie Bogdan resortul acestui hobby.
Primul gand, odata cu terminarea liceului, in 1987, a fost de a urma cursurile singurei scoli de aviatie care functiona atunci, cea de la Bobocu. Cum insa in acel an nu erau scoase la examen locuri pentru aviatia civila, s-a vazut nevoit sa urmeze aceeasi cale ca majoritatea absolventilor de licee cu profil real, si anume Institutul Politehnic din Bucuresti.
Dupa schimbarile generate de Revolutie, vechea preocupare l-a determinat sa isi aleaga o cariera intr-o companie din domeniul aviatiei, chiar daca nu era vorba despre pilotaj, ci despre administrare si customer service – intai in cadrul Pan American Airways, iar, mai apoi, la Delta Airlines. Cariera in aceste doua companii l-a ajutat sa calatoreasca foarte mult, cateodata chiar alaturi de piloti, in cabina. "Erau piloti de mare clasa, care se bucurau sa gaseasca in mine un pasionat al domeniului, relativ avizat si, in orice caz, dornic sa afle mai multe", spune Bogdan. Din aceasta perioada isi aminteste cu placere calatoria cea mai lunga – aceea catre o destinatie situata exact pe cealalta parte a Pamantului, fata de Romania: Arhipelagul Hawaii.
Tot in apropierea unui avion, de data aceasta unul destinat curieratului, si-a continuat Bogdan Enache cariera la TNT, companie in care a atins pozitia de Country General Manager, la 36 de ani. Solicitarile profesiei nu l-au facut insa sa-si paraseasca vechile "slabiciuni".
In legatura cu vechiul vis, Bogdan si-a propus ca in perioada urmatoare sa finalizeze cursurile unei scoli de pilotaj si sa obtina brevetul pentru aviatia de agrement. Intrebat ce profesie ar alege, daca s-ar afla din nou la inceputurile carierei, ramane pe ganduri. "Sunt mandru sa fiu in postura de a conduce aici o echipa extraordinara. Sper sa demonstrez totusi in curand, chiar daca doar mie insumi, ca as fi putut fi, in alte circumstante, un pilot bun".