Strategie la micul dejun
Ganditi-va la ce face un nou angajat la intrarea intr-un colectiv. La ce se uita si ce observa: comportamente si atitudini. Ce face cu observatiile? Intelege ce e bine si ce nu e bine sa faci pentru a exista in acea organizatie, care e "obiceiul locului".
"Cultura este o abstractie; nu poate fi <
Cine si cum creeaza aceasta cultura? Istoria, de-a lungul ei, ne arata ca cei care au creat cultura au fost liderii – spirituali, sociali sau militari. Ei au fost cei care le-au aratat oamenilor ce se asteapta de la ei si cei care i-au recompensat pe cei aliniati si "corectat" pe cei nealiniati. Iar ingredientele de baza ale culturilor puternice sunt continuitatea si consecventa in valori si principii. Perfect valabil pentru organizatii.
Cultura unei organizatii diagnosticheaza dimensiunea de lideri a celor care o conduc. Daca intr-o echipa oamenii fac ceea ce se asteapta de la ei, sunt constructivi, implicati, responsabili si obtin rezultate bune, cel care ii conduce are un merit in toate acestea. Daca intr-o echipa, oamenii nu se implica, asteapta indicatii si au rezultate slabe, gasesc scuze si cauta vinovati, cel care ii conduce are un "merit" in toate acestea.
Daca va doriti o cultura organizationala puternica si constructiva, orientata spre rezultate, asigurati-va in primul rand de capacitatea liderilor care o conduc de a fi ei insisi puternici, constructivi, orientati spre rezultate!