Ce poți face să crești fericirea și productivitatea angajaților la locul de muncă în 2022
Pandemia a schimbat lumea și, evident și piața muncii, apăsând butonul de derulare rapidă pentru mai multe tendințe la locul de muncă. Acum este mai important ca niciodată pentru companii să-și mențină angajații fericiți și productivi. Fericirea angajaților este unul dintre cei mai importanți factori în conducerea unei companii de succes și profitabile. Angajații fericiți și implicați au tendința de a performa mai bine și de a sprijini inovația companiei. Când angajații sunt fericiți, loiali și implicați, profiturile companiei sunt mult mai mari – iar cifra de afaceri este mult mai mică.
Ce se întâmplă când angajații sunt nefericiți și nemotivați
Atunci când angajații se simt nefericiți și nemotivați, productivitatea scade, cifra de afaceri crește, iar compania are de suferit. Înlocuirea unui angajat poate costa firma până la 33% din salariul anual. Deci, cum poți construi o forță de muncă fericită și productivă? Și de ce contează?
De ce contează fericirea angajaților?
Cheia succesului tău ca afacere se învârte în jurul concentrării nu numai asupra clienților tăi, ci și asupra angajaților tăi. Dar de ce ar trebui ca fericirea angajaților să facă diferența pentru afacerea ta?
Angajații fericiți simt mândrie și împliniri în munca lor și le place ceea ce fac. Acest simț al sensului are o buclă de feedback pozitiv – acel sentiment de satisfacție reduce stresul, care la rândul său poate afecta pozitiv productivitatea.
Iată de ce ar trebui să iei în serios fericirea angajaților:
Angajații fericiți iau decizii mai inteligente la locul de muncă. Potrivit unui studiu Swarthmore, angajații tind să ia decizii mai bune atunci când au mai puțină frică și anxietate la job. Moralul angajaților poate face o mare diferență în forța de muncă și în deciziile pe care le iau. În calitate de manager, trebuie să insufli respect, admirație și încredere în echipa ta, astfel încât să se simtă inspirați și fericiți să-și facă treaba cât mai bine posibil.
Angajații fericiți nu au motive să renunțe la jobul lor. Cei nemulțumiți sunt mult mai predispuși să părăsească compania pentru o nouă poziție, iar de multe ori aceștia aleg să se ducă la concurența ta. Dacă ai un spațiu de lucru nesănătos, nu există nicio îndoială că acest lucru va afecta păstrarea angajaților. O schimbare deasă a angajaților pune un stres nejustificat asupra afacerii dvs. și ajunge să vă redirecționeze resursele și eforturile către angajarea de noi oameni în loc să vă concentrați asupra forței de muncă actuale.
Angajații fericiți oferă un serviciu mai bun pentru clienți. Este rezonabil ca angajații cu o mentalitate și o atitudine mai bună să fie mult mai atenți atunci când oferă servicii pentru clienți. De asemenea, clienții vor prefera să aibă de-a face cu angajați care au o atitudine pozitivă. Atunci când clienților tăui le place să interacționeze cu personalul tău, satisfacția acestora va crește și vei avea mult mai multe șanse să faci o vânzare și să îmbunătățești retenția clienților.
Angajații fericiți sunt mai creativi. Potrivit unui studiu realizat de Adobe, angajații care se simt mulțumiți și fericiți au mult mai multe șanse să inoveze și să-și folosească gândirea creativă.
Angajații fericiți îi fac și pe alții mai fericiți. Fericirea este contagioasă. Se va răspândi în întreaga echipă și organizație și va afecta energia întregii echipe. Va stimula legătura generală cu angajații și camaraderia, iar fericirea va ridica energia echipei tale!
Cum să-i păstezi pe angajați fericiți și productivi
Acordarea unei măriri de salariu este doar o modalitate de scurtă durată de a menține angajații fericiți și mulțumiți la locul de muncă. Există însă multe modalități eficiente din punct de vedere al costurilor de a-ți face angajații să se simtă bine la locul de muncă.
„Un mod de a îi face pe angajați fericiți la locul de muncă este ca mai întâi să aflăm ce nevoi au ei, poate printr-un sondaj sau chiar interviuri. O să avem surpriza de a afla că nu toți au neapărat nevoie de un salariu mai mare, mai degrabă i-ar ajuta oportunități de învățare sau de avansare în carieră, poate chiar de mai multă autonomie sau responsabilitate. Faptul că i-am întrebat ce nevoi au deja este un pas important care le arată că ne pasă de ei. Apoi, odată ce le-am aflat nevoile, să încercăm pe cât posibil să le răspundem”, spune Alexandru Poenaru, co-fondator al companiei Playlearn.
Corina Neagu, Fondator Sweets & Spices, crede că rolul managerilor, respectiv rolul angajatorilor nu este să facă oamenii fericiți. “Fericirea este o alegere personală și este reprezentată de altceva pentru fiecare dintre noi. Rolul managerilor este să creeze spațiul propice oamenilor să fie ascultați, înțeleși, recunoscuți, respectați, recompensați, încurajați, susținuți, spațiul în care să se simtă confortabil să fie ei înșiși. De asemenea este rolul managerilor să le ofere oamenilor instrumentele de care au nevoie să performeze, și aici nu mă refer doar la cele tehnice (telefon, laptop, mașină, software etc.), ci și la feedback, evaluare, transparență, învățare continuă, oportunitatea de a se exprima deschis și de a veni cu inițiative fără a fi penalizați pentru asta, oportunități de dezvoltare atât pe orizontală nu doar pe verticală, sprijin emoțional. Toate acestea pot contribui la fericirea angajaților, împreună cu ce alege fiecare să fie sau să facă în funcție de propriile motivații, așteptări, obiective”, conchide Corina Neagu.
Prioritizează echilibrul dintre viața profesională și viața privată
Echilibrul dintre viața profesională și cea privată a angajaților joacă un rol important în fericirea lor la locul de muncă. Echilibrul dintre viața profesională și viața privată a devenit puțin un cuvânt la modă, dar încă joacă un rol important în orice mediu de lucru sănătos.
Ce este echilibrul dintre viața profesională și viața privată? Este gestionarea timpului petrecut atât la serviciu, cât și în afara serviciului. Cu alte cuvinte, le permite oamenilor un echilibru și o flexibilitate mai mare între angajamentele lor de muncă și angajamentele lor familiale și personale.
Asigurarea că angajații dvs. au un echilibru excelent între viața profesională și viața privată este o parte esențială a construirii unui mediu de lucru sănătos și a menținerii angajaților fericiți. De fapt, oferirea de mai multă flexibilitate angajaților va reduce stresul general și va ajuta la prevenirea epuizării la locul de muncă.
Stresul duce la burnout
Mulți angajați se confruntă cu stres cronic la locul de muncă și acesta poate duce la consecințe fizice precum probleme digestive și probleme cardiace. De asemenea, are un impact negativ asupra sănătății mintale și poate provoca depresie, insomnie și anxietate crescută.
La rândul său, prea mult stres în timp duce la burnout, care poate fi o problemă mult mai serioasă. Ce ar putea contribui la burnout? Zile de lucru interminabile sau prea multă presiune.
Burnout-ul poate fi o problemă serioasă pentru angajatori. Angajații care suferă de epuizare vor raporta adesea oboseală, schimbări de dispoziție, iritabilitate și multe altele. Nu e de glumă!
Sfaturi pentru manageri
Deci, cum să lupți cu epuizarea și să insufli un echilibru mai bun între viața profesională și viața privată în compania ta? Nu este ușor să te angajezi într-o astfel de schimbare radicală, dar poate face o mare diferență. Încearcă aceste sfaturi:
– Oferă opțiuni de lucru flexibile, cum ar fi să le permiți angajaților tăi să lucreze de la distanță o zi, chiar două/pe săptămână și să utilizezi videoconferințele pentru a-i face pe toți să se simtă incluși, indiferent de locația lor.
– Fii mai atent la productivitate și la proiectele reușite ale subalternilor tăi, în loc să te focusezi pe timpul petrecut de aceștia la birou.
– Încurajează-ți angajații să ia pauze și să se deconecteze puțin de la treburile de birou.
– Efectuează evaluări regulate ale volumului de muncă al angajaților și întreabă-i despre gestionarea volumului de muncă.
– Oferă-le angajaților timp să se ofere voluntari și să dea înapoi comunității lor.
– Crește opțiunile de sprijin pentru părinți. Când angajații au mai mult timp pentru a-și echilibra mai bine viața, ei vor fi mai puțin stresați și mult mai fericiți și vor da un randament mai bun, scriu cei de la nectarhr.com.
Photo by Brooke Cagle on Unsplash