Cu un pas înaintea prezentului. True HR și dp-Payroll, 25 de ani de soluții software de HR și salarizare
Digitalizarea accelerată, unul dintre efectele pandemiei, a supus organizațiile la noi și noi provocări. Revoluţia digitală a avut însă un impact covârșitor asupra departamentelor de Resurse Umane, în plină perioadă de restricții sociale, noile tehnologii ușurând considerabil comunicarea cu angajații și ducând, practic, într-o nouă eră relațiile angajatorului cu ei. Avantajele utilizării instrumentelor digitale au fost imediat resimțite în organizațiile deschise la aceste practici și care au îmbrățișat ideea de a dezvolta noi abilități și competențe impuse de noul mediu de lucru, tot mai virtual. Provocarea a vizat însă și companiile care dezvoltă astfel de soluții, misiunea lor devenind din în ce mai complexă în identificarea celor mai fiabile aplicații, care să eficientizeze munca departamentelor de HR și relația dintre angajator și angajat.
UCMS by AROBS, una dintre cele mai inovatoare companii românești, specializată în dezvoltarea de soluții integrate de management al resurselor umane și salarizare, împlinește anul acesta 25 de ani de activitate. Cum a influențat revoluția digitală trecutul și prezentul ei, dar și cum se vede viitorul muncii din interiorul unei organizații mereu cu un pas înaintea prezentului, am aflat de la Ionuț Gherle, Directorul General al UCMS by AROBS.
Care considerați că au fost, în toți acești ani, cele mai importante momente, din punct de vedere al dezvoltării afacerii?
Drumul parcurs de UCMS by AROBS în cei 25 de ani de activitate a fost unul plin de momente cheie, care au ajutat atât la dezvoltarea, cât și la extinderea business-ului. Inițial, compania care a luat ființă la Cluj s-a numit Depart Software și a venit în întâmpinarea nevoilor departamentelor financiare cu aplicația dp-Payroll. Câțiva ani mai târziu, a fost lansată aplicația True HR, care s-a dovedit a fi extrem de necesară pentru administrarea resurselor umane. Cele două aplicații, care în timp s-au dezvoltat și le-au fost integrate tot mai multe module, sunt folosite și azi de clienți. Ulterior, au fost puse la București bazele firmei Work Solutions, prin intermediul căreia cele două soluții au început să aibă tot mai mult succes. În anul 2008, Work Solutions devenise unul dintre liderii pieței de soluții software din România, având un număr tot mai mare de clienți. În acea perioadă, compania devine UCMS, adică United Company Management Systems. Opt ani mai târziu, UCMS este preluat de TMF Group. În tot acest timp, s-a ținut cont de evoluția pieței și s-a investit continuu în dezvoltarea aplicațiilor, iar portofoliul de funcționalități a devenit tot mai complex, pentru a fi acoperite nevoile de bază ale business-urilor și industriilor. Extinderea afacerii a fost una constantă, iar faptul că s-a integrat atât de bine pe piața soluțiilor software din România a atras atenția AROBS Transilvania Software, care a achiziționat UCMS. Aceasta a venit cu latura tehnică pentru a completa experiența pe care UCMS a acumulat-o pe parte de dezvoltare de soluții inovatoare de HR și payroll în cele două decenii de existență.
Noua companie, UCMS by AROBS, își concentrează eforturile pentru a perfecționa tehnologia aplicațiilor, True HR și dp-Payroll, care au ajuns să aibă fiecare câte 19 module. După un drum lung, care a însemnat numeroase schimbări, UCMS by AROBS a reușit să păstreze seriozitatea și implicarea pentru a crea cele mai bune soluții software, motiv pentru care a ajuns să sărbătorească 25 de ani de existență, un sfert de secol.
Cum v-ați propus să marcați acest moment atât de important?
Munca de acasă, îmbinată cu cea de la sediul companiei face ca gestionarea personalului să fie mai solicitantă. Din acest motiv, a fost lansată funcționalitatea Work From Home, care face ca modul hibrid de lucru să fie mult mai facil, ajută la administrarea mai eficientă a echipei, a schimbărilor de program, a turelor, dar și a locului de unde angajații își prestează munca. Prin intermediul acestei funcționalități din aplicația True HR, pontajul se efectuează electronic și îl ajută pe angajator să aibă o evidență mai clară a modului în care angajații sunt distribuiți. De asemenea, în urmă cu puțin timp a fost lansat și modulul True Semnătura Electronică, deoarece procesul de semnare electronică a devenit în ultimul an unul extrem de important în desfășurarea activității profesionale. Semnarea electronică a documentelor a devenit necesară deoarece munca la distanță a devenit o nouă realitate și a fost nevoie ca multe dintre procesele manuale, care necesită mult timp, să fie digitalizate. Astfel, am creat acest nou modul al soluției software True HR, care facilitează semnarea digitală a diverselor tipuri de documente (contracte de muncă, acte adiționale, adeverințe, cereri, formulare etc.). Această nouă funcționalitate vine cu o serie de beneficii. Documente pot fi semnate într-un singur flux de aprobare, fiecare persoană implicată în procesul de semnare electronică având posibilitatea să aprobe sau să refuze semnarea unui document. Semnarea poate fi atât individuală, cât și colectivă, pentru întregul flux de documente. Interfața modulului permite configurarea mai multor tipuri de fluxuri de semnare, în funcție de nevoile companiei și de tipul documentelor care trebuie semnate. Doresc să subliniez ideea că semnarea documentelor se face în deplină siguranță, în timp ce se economisesc resurse financiare și de timp.
Experții afirmă că, după munca de acasă, munca hibrid va fi cel de-al doilea mare experiment la care pandemia ne supune, dar că acesta va fi mult mai greu de gestionat. Care credeți că sunt cele mai mari avantaje ale muncii hibrid?
Munca în format hibrid are numeroase avantaje, atât pentru angajatori, cât și pentru angajați. În timp ce companiile își reduc cheltuielile deoarece angajații petrec o parte din timpul de lucru acasă, angajații au mai mult timp pe care îl pot dedica aspectelor personale ale vieții. Ca un exemplu, timpul pe care îl petrec în trafic spre locul de muncă și înapoi acasă este folosit în alte scopuri. De asemenea, studiile arată că munca în sistem hibrid ajută la creșterea productivității, îmbunătățește satisfacția angajatului și sănătatea mintală a acestuia.
Dar marile dezavantaje?
Desigur, există și dezavantaje în ceea ce privește acest format de muncă. Cei care muncesc de acasă pot să investească mai multe ore decât prevede programul pentru a-și duce la bun sfârșit task-urile, iar în timp, acest lucru duce la burnout. De asemenea, când lucrează de acasă, angajații pot întâmpina probleme în ceea ce privește organizarea spațiului de lucru. Spre exemplu, dacă împart locuința cu mai multe persoane, sunt șanse să le fie dificil să găsească un loc retras unde să nu fie deranjați. Pentru angajatori, apare dificultatea de a gestiona angajații.
Care sunt planurile dvs de viitor? Cum se vede, practic, viitorul muncii din interiorul unei companii furnizor de soluții software?
Nevoia de digitalizare va fi tot mai pregnantă pentru tot mai multe companii, iar scopul nostru este să venim cu soluții software eficiente pentru a satisface această nevoie. Din acest motiv, dorim ca în următoarea perioadă să investim în tehnologie pentru ca procesele tradiționale manuale de resurse umane să dispară încet și să fie înlocuite de procese digitalizate automate, care să eficientizeze munca departamentelor de HR și relația dintre angajator și angajat. De asemenea, dorim să ne orientăm cât mai mult resursele spre dezvoltarea verticalelor de business din portofoliu, eficientizarea și dezvoltarea produselor, precum și pe investiții în direcția dezvoltării echipei. Suntem o echipă de 50 de programatori și consultanți care caută și găsesc constant cele mai bune soluții pentru a susține transformarea digitală a proceselor din departamentele de HR & payroll. Avem o echipă puternică, formată din oameni cu peste 10 ani vechime în companie, pentru care sunt foarte recunoscător și cărora le mulțumesc că îmi sunt alături.
Acest material a fost preluat din
Revista CARIERE cu numărul 274.
Consultați aici un preview al revistei.
Pentru abonare, click aici.