HR Innovation Forum. Cum pregătim organizaţiile pentru ce urmează?
Viitorul se întâmplă chiar acum. Astăzi, parte ai dacă te informezi, iar în viitor ajungi dacă inovezi.
Prin evenimentul HR Innovation Forum, desfășurat pe 26 septembrie la Hotel Caro, Revista CARIERE și Revista HR Manager au creat un cadru propice pentru informare și inovare. S-a discutat intens despre inovație și mecanismele ei, despre tipul de cultură organizațională care face inovația posibilă, despre ce avem cu toții de făcut pentru a ajunge în viitor și a performa.
Alina Rădulescu – Managing Partner, HR4You – a dat startul discuțiilor vorbindu-ne despre cele patru lentile ale inovației, propuse de Rowan Gibson: renunțarea la obișnuințe, urmărirea tendințelor, concentrarea pe recombinarea resurselor pentru a obține rezultate diferite și atenția pentru clienți.
Madi Rădulescu – Executive Coach (PCC) şi Managing Partner MMM Consulting Intl. – ne-a vorbit despre “Limitările noastre faţă în faţă cu inovarea – cum pregătim organizaţiile pentru ce urmează?”
Inovarea cere un anumit tip de climat. Climatul de inovare presupune încredere, iar HR-ul trebuie să construiască acest climat și să ușureze procesele de inovare și de adaptare.
Discrepanța dintre viziunea liderului și realitatea din teren trebuie să fie înlăturată. Managerii trebuie să deprindă abilități de coaching, pentru a facilita adaptarea la nou.
La întrebarea „Care e primul pas de instalare a climatului de inovare?”, Madi Rădulescu a răspuns: „E o chestiune de cultură organizațională. Trebuie să învățăm continuu, pentru că inovarea nu vine de la sine, ci vine din schimbul de idei. Iar pentru asta trebuie să nu te simți ridicol atunci când ai o idee. Primul pas spre inovare este crearea unei culturi a respectului.”
Mihaela Colesnic – Expert în Legislaţia Muncii, Romanian Software – și Aurelian Chitez – Sales Director, Romanian Software – au prezentat „Instrumente HR care vă cresc performanța” / „HR Tools that improve your performance”.
Dată fiind dinamica fenomenului de recrutare, în prezent majoritatea companiilor se concentrează pe retenția personalului. În acest sens, importante sunt mai ales două aspecte:
(1) implicarea angajaților în povestea companiei – angajații să poată contribui cu ideile lor, să fie incluși în elaborarea strategiei organizației;
(2) creșterea beneficiilor, inclusiv a celor non-financiare.
Andrei Dunuță – Sales & Public Speaking Trainer și Fondator, SPEAKINGS powered by SELFTRUST Academy – ne-a vorbit despre “Cum descoperim noua generaţie de lideri prin public speaking”.
Employer branding-ul nu este despre a-i atrage pe oamenii cei mai buni, ci pe cei potriviți. Andrei ne reamintește că „ce spun angajații despre noi este mai important decât ce spunem noi despre noi” și ne invită să le dăm oamenilor voce – să le dăm spațiu de joacă, să vorbească despre experiența lor în cadrul organizației și să-i atragă din piață pe oamenii care rezonează cu ei.
„În lipsa poveștii, oamenii se comportă tranzacțional”, spune Andrei, „prin urmare, învățați să spuneți povești în mod autentic”.
Radu Glonț – Trainer sși consultant în negociere la Leverage – ne-a invitat la o discuție despre „Profilul negociatorului ideal”.
Radu ne-a provocat cu întrebarea: Care este legătura dintre negociere și inovare? Liderul trebuie să-și convingă oamenii că schimbarea e bună, că inovația e un proces bun, că durerile pe care ni le provoacă sunt suportabile și benefice.
Radu ne-a vorbit despre cele 6 calități necesare pentru a fi un bun negociator și a punctat că dacă ești un negociator competitiv nu înseamnă că ești un negociator bun. Ca să fii un negociator bun trebuie să fii atent la relațiile cu oamenii.
THE FUTURE IS HERE
Într-adevăr, viitorul este deja prezent, iar pe această temă a discutat panelul format din: Cornelia Balcanu – Head of HR and HR SSC, Samsung Shared Services Centre Europe; Gabriela Bereș – Director Regional Europa Centrală și de Est în grupul Puratos; Simona Turea – Manager Resurse Umane, Idea Bank; Alexandra Copos de Prada – Fondator si CEO, Moonstar Ventures; Andreea Suciu – Fondatoare și Managing Partner, Suciu|The Employment Law Firm; Irina Tache – Solution Sales Executive HCM LoB, SAP Romania; Moderator panel: Andrei Dunuță – Sales & Public Speaking Trainer si Fondator, SPEAKINGS powered by SELFTRUST Academy
S-a vorbit despre diferența dintre trecut și prezentul care ne conduce în viitor:
Oamenii nu mai caută companii pentru brandul companiei, ci caută companii de la care să învețe. „Învăț pentru a munci” a devenit „muncesc pentru a învăța”.
Scopul unei organizații s-a schimbat de la concentrarea pe acționari și profitul lor la servirea angajaților și a clienților înainte de servirea acționarilor.
Astfel, ceea ce omul caută într-o organizație este calitatea experienței. Oamenii de HR trebuie să înțeleagă experiența angajaților în organizație. Iar liderii de HR trebuie să aibă un mesaj care să rezoneze cu angajații lor.
Analfabeții zilei de mâine vor fi cei care nu vor reuși să se adapteze schimbărilor care se petrec prin digitalizare și tehnologie. Când trecem printr-o perioadă cu provocări mari avem și oportunități mari. Așadar, este important să creăm experiențe de dezvoltare pentru oamenii din organizația noastră, pentru că succesul unui business pe termen lung este dat de oamenii din organizație.
TAP YOUR INNOVATION GENIUS
Plin de energie, de idei și de voie bună, Matthew K. Cross ne invită, insistent și convingător, să ne descoperim geniul interior.
Scriitor, speaker şi strateg de talie mondială, Matthew K. Cross este fondator și CEO al Leadership Alliance, o firmă de consultanță personalizată care lucrează cu organizațiile Fortune 100 și instituţii de elită, cum ar fi Universitatea Stanford. Specialist al procesului Hoshin North Star, atlet și vizionar, Matthew oferă, prin munca sa, un ghidaj pentru leadership-ul, genialitatea, alinierea şi performanţa organizaţiilor, echipelor şi oamenilor.
„Ce este diferit nu este întotdeauna mai bun, dar ce este mai bun este întotdeauna diferit”, spune Matthew, care a semnalat că inovația din afară începe cu inovația dinăuntru. Trebuie să începem cu noi înșine. Ce avem de făcut este să căutăm în interiorul nostru și să scoatem la suprafață ceea ce este diferit, bun și face lumea mai bună. Pentru asta trebuie să fim prezenți în prezent, să acționăm în loc să reacționăm și să știm să fim recunoscători.
Matthew ne-a învățat câteva tehnici în acest sens și ne-a amintit că fundația lui „a face” este „a fi”.
„Imaginația este pașaportul pentru inovație. Din când în când, dați-i gândirii o pauză și lăsați-vă imaginația să zburde”, a încheiat Matthew.
Mulțumim pentru susținere partenerilor:
Partener principal:
Vodafone
Parteneri:
MMM Consulting, Speakings, Suciu- Employment Law Firm, SAP, Leverage
Partener anual:
Romanian Software
Parteneri de Networking:
Moonstar, Echo, World Class
Parteneri de organizare:
Traduce.re, La Fântâna, Kafune
Foto: Daniel Mihai, DM Photo