Alexandru FOGARAȘI: „Conștientizarea defectelor este foarte importantă pentru că ele pot fi convertite într-o putere”
Următorul nostru invitat din seria discuțiilor cu liderii ROCA Industry, Liderii vizionari, pilonii din spatele transformării industriei românești, este Alexandru Fogarași – Chief Commercial Officer.
Cine vă scoate în evidență cele mai bune calități? Dar defecte?
În primul rând, cele mai bune calități sunt reflectate de către echipă. Echipa este barometrul unui lider, iar succesul poate fi atins prin contribuția tuturor. În al doilea rând, diversitatea provocărilor în această piață dinamică. Provocările fiecărei companii sunt diverse și necesită o permanentă îmbunătățire și adaptare a stilului de management. Provocările nu doar că mă întăresc, îmi dau și acea doză de adaptabilitate atât de necesară într-un context de mediu economic impredictibil. Dacă vorbim despre defecte, acestea ies mai repede la suprafață. Dar, din fiecare discuție în care nu am ajuns la cel mai bun rezultat pentru toți, din feedbackurile directe sau indirecte ale echipelor mele din companii, învățăm împreună, inclusiv cum să ne acomodăm unii cu ceilalți. Conștientizarea lor este foarte importantă, pentru că fiecare defect poate fi convertit într-o putere. În cultura noastră avem un principiu, spunem noi: Omul potrivit, la locul potrivit! Astfel, de fiecare dată când îmi încep ziua, am gândul acesta: „La ce aș putea să mă asigur că sunt cel mai bun, că sunt la locul potrivit în fiecare zi și că sunt omul potrivit?”.
Cum vă asigurați că intențiile din spatele acțiunilor și deciziilor dvs. sunt corect înțelese?
Încurajez comunicarea deschisă și cât mai transparentă, fără a avea ambiguități sau confuzii, prin încurajarea de tipul „e ok chiar dacă mai și greșim”. Întotdeauna încurajăm partea aceasta în care a greși nu este capăt de țară, încercăm să nu facem aceeași greșeală, adică ok…. am greșit, dar hai să nu o repetăm, să ne asumăm că și greșim. Comunicarea este foarte importantă și o menținem deschisă pentru ca în momentele în care planurile nu sunt ca cele de pe hârtie, să avem aceeași percepție cu ceea ce se întâmplă în piață, în teren. Ne uităm la rezultate care ne arată cât de aproape sau cât de departe suntem de ceea ce ne-am propus în faza inițială. Și atunci luăm decizia, dacă este nevoie de o intervenție de strategie.
Cum construiți strategia de vânzări a companiei și cum influențează aceasta procesul de vânzare?
Strategia de vânzări și procesul de vânzare cred că trebuie văzute prin perspectiva mediului actual de viață, în care piața este dinamică și preocuparea este de a găsi o creștere sustenabilă. Lumea, astăzi, este într-o continuă schimbare și, chiar dacă produsele noastre putem considera că sunt parte a unei game tradiționale, focusul nostru rămâne pe o îmbinare a satisfacerii nevoilor actuale. Adică o dezvoltare a unor strategii și produse care să vină în întâmpinarea unor tendințe viitoare. Cu toții avem o viziune centrată pe client și ne stabilim strategii în funcție de nevoile și dorințele acestuia. Pe analiza pieței, pe analiza concurenței, pe analiza satisfacerii clienților, dar cel mai important pentru mine este să avem o viziune asupra nevoilor viitoare. Facem și analiza piețelor vecine, care în multe aspecte sunt mai avansate decât noi, și vedem deja modele de produse care pot fi adaptate la caracteristicile consumatorului român. Noi avem multiple strategii și urmărim adaptarea fiecărei industrii în funcție de situația companiilor, de capacitățile lor actuale, dar și de ce își doresc să facă în viitor. Fiecare strategie pleacă de la dezideratul de a crește campioni regionali și această strategie se desfășoară pe un plan de a ajunge acolo într-un timp cât mai scurt. Vorbim în special de oameni, oameni adecvați, care pot să ducă mai departe obiectivele acestea la bun sfârșit.
Liderii vizionari, pilonii din spatele transformării industriei românești
Reindustrializarea României, dezvoltarea de branduri autohtone și susținerea lor printr-o structură de tip holding în ascensiunea către poziția de campioni industriali regionali.
Aceasta este misiunea ambițioasă pe care și-a asumat-o ROCA Industry, primul holding industrial de materiale de construcții din România. Context în care, și obiectivele de dezvoltare sunt ambițioase, de exemplu, și-a propus să devină un reper pentru industrie și să atingă poziția de jucător de primă ligă în economie. Pe termen scurt însă, ținta principală stabilită pentru 2023 este tranziția către piața principală a Bursei de Valori București (BVB), din piața secundară AeRO, unde holdingul este listat în prezent. Această mișcare reprezintă nu doar un pas major pentru companie, ci și o afirmare a potențialului său și a viziunii sale pe termen lung.
În spatele acestei tranziții, ca, de altfel, în spatele tuturor cifrelor și rezultatelor impresionante, stau însă oameni, profesioniști cu o capacitate excepțională de a anticipa schimbările de pe piață și de a se adapta rapid la ele.
Sunt lideri vizionari, care nu se limitează doar la gestionarea prezentului, ci își proiectează organizația și în viitor. Ei înțeleg că evoluția continuă este esențială pentru succesul pe termen lung. De aceea, încurajează creativitatea, inovația și colaborarea, contribuind astfel nu doar la succesul propriei companii, ci și la creșterea și dezvoltarea industriei românești.
În zilele următoare, veți cunoaște cinci profesioniști de elită, veritabili piloni de stabilitate, care au jucat un rol crucial în creșterea și consolidarea ROCA Industry.
Despre provocările momentului și industriei, perspectivele lor asupra viitorului și modul în care au adus inovație și succes în organizație, dezbatem cu: Ionuț Bindea – CEO ROCA Industry, Valentin Albu – Chief Financial Officer, Ondina Olariu – Chief Marketing Officer, Alexandru Fogarași – Chief Commercial Officer și Ștefan Szitas – Chief Operating Officer.
Acest articol este preluat din ediția print a Revistei CARIERE nr. 286
Pentru abonare, click aici