CNA interzice vedetelor să apară în reclamele la jocuri de noroc. Decizia intră în vigoare în 90 de zile

Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a votat miercuri, în cadrul unei ședințe publice, o modificare importantă a Codului de Reglementare în Audiovizual: vedetele nu vor mai putea apărea în reclamele pentru jocuri de noroc difuzate la TV, radio sau online.
Noua prevedere, inclusă în articolul 110, alineatul 7 din Codul Audiovizual, interzice publicitatea pentru jocuri de noroc în care sunt implicate personalități publice, culturale, științifice, sportive sau influenceri din mediul online. Decizia are ca scop reducerea expunerii și limitarea impactului pe care notorietatea acestor persoane îl poate avea în încurajarea participării la jocuri de noroc, în special în rândul tinerilor și al categoriilor vulnerabile, scriu cei de la paginademedia.ro.
„Este interzisă difuzarea de publicitate pentru jocuri de noroc în care sunt prezente personalităţi ale vieţii publice, culturale, ştiinţifice, sportive sau de alte persoane, care, datorită notorietăţii în mediul online, pot încuraja participarea la astfel de jocuri”, se arată în noul articol adoptat.
Intră în vigoare la 90 de zile de la publicare
Decizia CNA va deveni obligatorie la 90 de zile de la intrarea în vigoare a noului Cod Audiovizual. Această perioadă de tranziție este menită să ofere timp posturilor TV, radiourilor și agențiilor de publicitate să se conformeze noilor reguli.
Mai multe companii și organizații au încercat să modifice sau să elimine această interdicție. Printre acestea s-au numărat operatori importanți din industria jocurilor de noroc, precum Winbet și Kaizergaming, dar și Federația Română de Fotbal și Federaţia Organizatorilor Jocurilor de Noroc.
Winbet a propus ca personalitățile publice să poată fi folosite măcar în campaniile de responsabilizare socială, iar Federația Română de Fotbal a solicitat excepții pentru campaniile de conștientizare și educare a publicului. Toate amendamentele au fost respinse în unanimitate de membrii CNA.
Reguli mai stricte și pentru platformele online
Un alt articol nou introdus în Codul Audiovizual extinde obligațiile cu privire la protecția minorilor și asupra serviciilor media audiovizuale la cerere (precum platformele de streaming). Astfel, programele sau reclamele pentru jocuri de noroc difuzate online trebuie să respecte aceleași reguli stricte ca și cele aplicabile televiziunii și radioului tradițional.
„În cazul serviciilor media audiovizuale la cerere, furnizate prin orice mijloc, programele audiovizuale care conţin jocuri de noroc, precum şi spoturile publicitare care promovează astfel de jocuri, trebuie să se difuzeze cu respectarea protecţiei minorilor”, prevede noul alineat.
CITEȘTE ȘI: Philip Morris International a obținut, pentru a treia oară, certificarea globală pentru echitate salarială
Foto: ID 38198067 | The ©Ginasanders | Dreamstime.com