12 abilități soft pe care le urmărește orice recrutor
Candidații cu abilități soft sunt la mare căutare pentru multe tipuri de locuri de muncă. Abilitățile soft sunt cele care fac diferența în timpul interviurilor și care îți permit să te integrezi la locul de muncă. Acestea vizează, în principal, personalitatea, atitudinea, flexibilitatea, motivația și manierele. Sunt abilități atât de importante, încât sunt deseori motivul pentru care companiile decid dacă angajează, păstrează sau promovează un angajat.
Abilitățile soft sunt diferite de abilitățile hard, cunoscute și ca abilități dure, tehnice, și sunt direct relevante pentru jobul la care aplici. Abilitățile dure sunt adesea mai ușor cuantificabile și mai ușor de învățat decât cele soft.
În funcție de piața specifică și de climatul economic, abilitățile soft vor fi cheia pentru succesul tău personal sau al companiei pe care o reprezinți.
Iată 12 abilități soft pe care le urmărește orice recrutor.
Comunicarea
Comunicarea eficientă este esențială în orice rol. Amintește în cadrul unui interviu momentele în care ai depășit probleme complexe clarificând lucrurile cu colegii. Viitorii angajatori trebuie să știe că ai abilitatea să-ți explici gândurile oricui din compania lor și, de asemenea, să înțelegi punctele de vedere ale altora. Abilitățile bune de comunicare te ajută și în negocieri, și rezolvarea conflictelor.
Organizarea și planificarea
Prioritizarea sarcinilor și managementul timpului sunt tactici-cheie pentru fiecare job pe care îl vei avea. Ai nevoie de dovezi ale abilităților tale de administrare pentru a-i demonstra următorului tău intervievator că vei fi capabil să performezi la potențial maxim și să excelezi în rolul tău prin prioritizarea și livrarea sarcinilor la timp.
Motivația și entuziasmul
Următorul tău angajator investește în tine, așa că trebuie să vadă entuziasm cu privire la munca pe care o faci și motivație în evoluția ta profesională. Acest lucru este ușor de descris în timpul unui interviu dacă vi se pun întrebările obișnuite în cadrul interviului, precum „De ce doriți să schimbați în acest moment jobul?” și „De ce doriți să vă alăturați echipei noastre?”. Dacă nu ai motivație, acest lucru poate avea un impact negativ asupra activității tale. Dacă simți în mod constant o lipsă de motivație la locul de muncă, acesta poate fi un semn că este timpul să mergi mai departe și să-ți găsești un alt loc de muncă sau sa te reprofilezi.
Inițiativa
Propria inițiativă la locul de muncă este foarte valoroasă. Un angajator trebuie să știe că poți gândi independent, că ai inițiativă și găsești soluții sau abordări diferite la probleme. Totuși, nu acționa în afara autorității tale.
Munca în echipă
Orice angajator trebuie să știe că vei putea lucra cu ceilalți angajați pentru a duce treaba la bun sfârșit. Profită de oportunități să lucrezi în echipă și să comunici cu oameni din diferite departamente ale companiei pentru a-i arăta angajatorului că poți să te înțelegi cu toată lumea, comunici eficient, te implici să te integrezi rapid într-o echipă și câștigi respectul și aprecierea colegilor.
Abilitățile de conducere
Liderii își asumă responsabilitatea și delegă sarcinile în mod eficient. Majoritatea rolurilor implică cel puțin un aspect al leadership-ului, mai ales dincolo de etapele inițiale ale carierei tale. Căuta oportunități de a gestiona proiecte și de a coordona alte persoane pentru a începe să dezvoltați această abilitate-cheie foarte apreciată de angajatori.
Rezolvarea problemelor
Pentru orice probleme există o soluție. Gândește din toate unghiurile și vino cu argumente concrete. Experiența, dar și asumarea te vor ajuta să găsești rezolvarea. Abilitatea de a rezolva rapid și eficient probleme te ajută să câștigi timp pentru alte task-uri sau pentru tine și este apreciată de angajator, colegi, clienți sau parteneri de afaceri.
Flexibilitatea
A fi flexibil înseamnă să îți faci timp pentru ceilalți, dar să nu te aștepți ca aceștia să răspundă solicitărilor tale instantaneu. Caută exemple despre modul în care abordarea ta flexibilă a muncii va aduce beneficii companiei.
Conștientizarea de sine
A fi capabil să-ți recunoști punctele slabe este aproape la fel de important precum să-ți dezvolți și să-ți folosești punctele forte. Potențialul tău angajator trebuie să știe că îți dai seama că nu ești perfect. Dacă este cazul, menționează domeniile pe care dorești să le dezvolți în noua poziție, dar prezintă-i și abilitățile forte pe care le aduci la pachet pentru acest rol.
Atitudinea pozitivă
Angajatorii caută mereu oameni care să aducă o atitudine pozitivă în birou. Își doresc angajați care să fie prietenoși cu ceilalți, dornici să lucreze și, în general, o plăcere să fie în preajmă oricui. A fi capabil să păstrezi lucrurile pozitive este deosebit de important dacă lucrezi într-un mediu dinamic și stresant.
Etica
Angajatorii caută candidați cu o puternică etică a muncii. Astfel de oameni vin la lucru la timp, duc la bun sfârșit sarcinile în timp util și sunt concentrați, organizați și dau dovadă întotdeauna de corectitudine.
Gândirea critică
Indiferent de post, angajatorii își doresc candidați care să analizeze situațiile și să ia decizii în cunoștință de cauză. Indiferent dacă lucrezi cu date, predai studenților sau repari un sistem de încălzire, trebuie să ai capacitatea să înțelegi problemele specifice, să gândești critic și să găsești soluții. Abilitățile legate de gândirea critică includ creativitatea, flexibilitatea și curiozitatea.
Imagine de Gerd Altmann de la Pixabay