3 aspecte esențiale de care să ții cont când deschizi sediul afacerii tale
Sediul unei companii reprezinta o personificare a sa. El întruchipeaza tipul de business, dar si etica de lucru si valorile companiei. Mai mult decât atât, sediul unei companii trebuie să fie și un loc gândit să sporească productivitatea angajaților, așa că este foarte important ca el să fie ales, compartimentat și decorat avându-se în minte niște obiective clare. Iată ce trebuie să aibă în vedere un antreprenor când își alege sediu:
-
Zona, un prim criteriu în a alege sediul
Zona în care se află sediul companiei este extrem de importantă. Există un principiu celebru în imobiliare – „location, location, location”, după cum spun americanii. Localizarea dictează prețul pe care îl vei plăti pentru achiziționarea, respectiv închirierea spațiului, și este extrem de importantă pentru succesul afacerii, indiferent de tipul de business pe care îl dezvolți.
Dacă urmează să ai întâlniri cu clienții, este important ca zona să fie una ușor accesibilă, poate chiar în zona de business a orașului. În București, de pildă, o astfel de zonă este Pipera, dar și nordul Capitalei. În felul acesta te afli într-un mediu propice afacerilor în permanență. Și centrul orașelor este o altă zonă potrivită pentru a avea sediul companiei. Ocolește, în schimb, cartierele rezidențiale și, desigur, pe cele care au o reputație ce lasă de dorit.
-
Ce mobilier să achiziționezi pentru început și cum să-l alegi pe cel mai potrivit
Odată stabilită zona, urmează achiziționarea mobilierului și a echipamentelor necesare pentru lucru. Pentru început, rezumă-te la strictul necesar, astfel încât și bugetul să rămână unul minimal. Ai nevoie de birouri destinate fiecărui angajat în parte, dar și de un birou pentru o sală de conferințe. Consultă cu atenție oferta în această privință și alege un singur furnizor.
Aruncă o privire printre aceste birouri office pentru a calcula un buget exact destinat achiziției de mese de lucru pentru angajați. După cum vezi, ai mai multe variante – birouri pe colt, peninsule sau console de birou duble – din care să o alegi pe cea mai potrivită tipului tău de afacere și spațiului de care dispui. Tot acolo vei găsi și scaune, dar și alte tipuri de mobilier destinate birourilor.
Alte corpuri de care ai mai putea avea nevoie sunt dulapurile pentru acte, rollboxuri personale pentru angajați, dar și cuier sau dulapuri. Ia în calcul și achiziționarea de mobilier pentru salile de conferinte sau de înâlniri, acolo unde au loc discuții cu clienții.
-
Designul de interior și compartimentarea, importante pentru productivitate și creativitate
Este recomandat să ai în vedere de la bun început designul de interior al spațiului de lucru. El este foarte important pentru productivitatea angajaților. Lumina naturală și iluminarea corectă reprezintă factori de care ar trebui să ții cont, însă ei nu sunt singulari. Un decor plin de culori stimulează creativitatea, nu întâmplător birourile de la companii precum Facebook sau Google sunt atât de colorate și de vesele. A apus de mult vremea în care sediile companiilor erau sumbre și gri, acum se poartă culoarea.
Compartimentarea trebuie făcută în funcție de departamente, iar fiecare angajat trebuie să aibă suficent spațiu pentru a-și desfășura activitatea cât mai bine. Nu trebuie omise nici elemente de decor care personalizează spațiul sau plantele, elemente care influențează în mare măsură eficiența și starea mentală a angajaților.
După cum vezi, nu este de ajuns să dispui de un spațiu și să alegi câteva birouri, crearea unui sediu implică mai mult decât atât. Dacă îți dorești ca el să îți reprezinte businessul cât mai bine, trebuie să fii dispus să investești timp în conceperea lui.
Sursa foto: Shutterstock