4 gesturi mici care cântăresc enorm pentru clienții tăi și contribuie la fidelizarea lor
-
Plicul cu o lecție în interior
Alege o zi deosebită – fie o sărbătoare precum Crăciunul, aniversarea unui an, doi, trei de parteneriat, chiar și ziua de naștere a clientului – și trimite către el un astfel de plic ce conține o carte din care poate învăța noi secrete despre business. Alege un plic colorat, care să ducă cu gândul la un ambalaj de cadou. Nu uita să pui în el și un mesaj personalizat și de încurajare.
O carte este un cadou mai mult decât potrivit pentru un partener de business, mai ales dacă alegi una pliată pe domeniu. Dacă nu știi ce să alegi, Business Insider a făcut o listă a celor mai bune cărți de business lansate în 2016, iar acolo poți găsi titluri pentru mai multe tipuri de afaceri.
-
Un buchet cu flori sau o șampanie în ziua potrivită valorează enorm
Anul acesta a trecut ziua de 8 Martie, ziua dedicată femeilor din lumea întreagă, însă pentru anul viitor ar trebui să ai în vedere un gest frumos pentru doamnele cu care colaborezi. Un buchet cu flori atent ales însoțit de un mesaj personalizat sigur îi va aduce zâmbetul pe buze celei care îl primește și nu poți da greș cu el. Nu uita nici de ziua de naștere, un alt moment potrivit pentru a trimite flori doamnelor.
Cu alte ocazii – un premiu câștigat, o reușită din business sau ziua în care ei sărbătoresc apariția pe piață – merită o șampanie. Va fi o surprinză plăcută pentru partenerii tăi de afaceri și un gest pe care sigur îl vor prețui.
-
Fii proactiv în relația cu clienții tăi
Orice nouă descoperire faci și orice idee de îmbunățire ai în legătură cu clienților tăi, transmite-le într-un e-mail, cerându-le părerea. Durează câteva minute, iar ei vor simți că ești implicat și dedicat dezvoltării lor. În plus, acest gest transmite faptul că împreună formați o echipă ce are în vedere același obiectiv – succesul lor.
Nu te rezuma doar la a reacționa la solicitările lor, ia-o înainte și arată-le că și pe tine te interesează soarta businessului lor la fel ca pe ei înșiși.
-
Ține minte detalii menționate de ei în întâlniri
Pentru fiecare client pe care îl ai concepe un fel de fișă personalizată – acolo poți nota detalii despre ei. Ce lucruri sunt importante pentru businessul lor, la ce aspecte sunt sensibili, dar și informații personale. Au menționat că urmează să plece într-o vacanță? Nu ezita să-i întrebi despre ea la proxima întâlnire, le va arăta că i-ai ascultat cu interes.
După cum vezi, nu e nicidecum vorba despre gesturi care să solicite prea mult timp din partea ta, însă ele vor cântări enorm atunci când concurența îi va face o ofertă de preț mai bună clientului tău.