4 reguli simple care ajută afacerile mici să își spună povestea
Poveștile spun însă adevărul – despre brand și produsele sale – dar folosesc din plin și emoțiile, cum este cazul în acest clip devenit clasic, în care apare Michael Jordan.
Dacă marile companii cunosc deja de multă vreme rețeta și aleg să mizeze pe conținut, iată ce ar putea să învețe de la ele micile afaceri, fie că este vorba despre clinici medicale, restaurante sau magazine online:
Un brand nu vorbește de unul singur, ci deschide o conversație
Atragerea clienților în conversație, prin intermediul rețelelor sociale, este o tendință a marketingului actual, indiferent de industrie. Oamenilor le place sa fie incluși în poveste, să li se explice, să fie întrebați și să își istorisească experiențele. Așa se explică succesul unor campanii de conținut interactiv, ca Ice Bucket Challenge, care a avut ca scop finanțarea cercetării medicale, sau succesul oricărei campanii inedite realizate în social media. O astfel de interactivitate este cu atât mai necesară într-un domeniu mai puțin cunoscut sau pentru o afacere care se află la început de drum.
Cum creezi conținut
O strategie de conținut bine gândită poate include un newsletter, articole publicate pe site și pe blog și promovate, ulterior, pe Facebook, testimoniale și clipuri educative încărcate pe YouTube, fotografii realizate la sediu și postate pe Instagram, colaborări cu diverși bloggeri. Un conținut bun are rolul de a oferi publicului explicații suplimentare, într-un limbaj familiar și un format atractiv.
Nu te adresa doar clienților, ci și colaboratorilor
Colaboratorii trebuie să simtă la rândul lor că fac parte din conversație. Creează pe site o secțiune adresată acestora, sau invită-i periodic la sesiuni și seminarii prin care aceștia îți pot cunoaște mai bine afacerea. Din nou, accentul cade pe conținut, însă prezentările pe care reprezentanții companiei le susțin pot avea un caracter ușor informal – de exemplu, ar putea fi mai utila o astfel de tabla magnetica, pentru a ilustra diferite situații, decât o prezentare Power Point foarte protocolară.
Asigură o prezență online constantă
Pentru clienți, este important să primească informații detaliate, prietenoase și simplu de descifrat, care le vor da încrederea că se află pe mâini bune. În absența informării, cele mai performante servicii riscă să nu fie percepute ca atare, de aceea, prezența online este atât de necesară. Fie că ne referim la un website, sau la platforme precum Facebook, YouTube și Instagram, conținutul trebuie să fie mereu actualizat și complet. Un site cu informații care nu sunt aduse la zi creează impresia că a fost abandonat și nu inspiră încredere.
Sursa foto: Shutterstock