4 semne clare că lucrezi într-o companie de invidiat
Chiar dacă puține sunt companiile care pot rivaliza cu Google, există totuși câteva elemente comune care fac un mediu de lucru atractiv pentru angajați, imbunatatesc retenția salariaților valoroși pentru companie și ajută corporația să devină un etalon în domeniu, locul în care mulți râvnesc să ajungă.
Salariul este însoțit și de un set de beneficii
Salariul este în continuare principalul factor de decizie în alegerea unui job, însă ponderea sa a scăzut simțitor în ultimii ani. Oamenii vor un loc de muncă bine plătit, însă sunt mai puțin dispuși să își sacrifice timpul liber și viața personală doar pentru a câștiga mai mulți bani. Pe de altă parte, angajații apreciază mai mult să lucreze pentru o companie care face eforturi în plus de a le oferi și un pachet de beneficii extrasalariale.
Cel mai popular beneficiu este oferirea unor astfel de tichete avantajoase, care au beneficii atât pentru angajat, cât și pentru angajator. După cum vezi, aceste avantaje pot fi acordate indiferent de numărul de angajați ai companiei și pot reduce cu aproximativ 94 de lei pe lună cheltuielile per angajat. Salariații au avantajul de a căpăta putere de cumpărare mai mare cu ajutorul acestor tichete de masă, pe care le pot folosi în marile lanțuri de hipermarketuri, în restaurante sau în magazine tradiționale, în peste 67.000 de puncte din întrega țară.
Există o deschidere constantă spre inovație
O companie care se află cu un pas înaintea tuturor și se folosește de inovație pentru a-și crea un model unic de business va reuși să își mențină un loc în topul domeniului în care activează. Există mitul că startup-urile sunt cele în care inovația are un rol esențial și că acestea sunt, de regulă, companiile care vin mereu cu ceva nou pe piață. Însă numeroase companii mari și-au dovedit măiestria în a implementa tehnici, programe sau mașini noi în modelul lor de lucru, pentru a-și eficientiza operațiunile și a-și crește profitul, scrie The Harvard Business Review. Potrivit publicației, corporațiile mari au resursele necesare pentru a investi într-un proces constant de atragere și implementare a inovației, inclusiv în dezvoltarea inteligenței artificiale.
Succesul acestei strategii stă, bineînțeles, și în viziunea și în capacitatea de înțelegere a evoluției pieței pe care o are managerul companiei. Credința că rețeta succesului este să faci în continuare bine ceea ce s-a făcut până în prezent, fără a explora noi posibilități este, de fapt, un drum încet, dar sigur, spre eșec.
Dezvoltarea profesională face parte din cultura organizațională
Cea mai importantă resursă pentru o companie este resursa umană. De talentul și abilitățile angajaților depinde în mare măsură succesul oricărui business, așa că aceștia trebuie în permanență stimulați, încurajați și ajutați să se dezvolte pe plan profesional. Cursurile, conferințele din domeniu sau workshop-urile sunt o oportunitate pentru oameni să învețe, să își cunoască mai bine aria de lucru, să interacționeze cu specialiști și să afle noi informații, pe care să le aplice apoi la locul de muncă.
De asemenea, o companie de succes va crea un sistem de avansare și recompensare, astfel încât angajații să nu se plafoneze și să nu își piarda interesul pentru activitatea de la serviciu. Recompensarea angajaților performanți este un factor de motivație important, care nu ar trebui să lipsească din nicio companie. Iar această recompensare nu trebuie să fie neapărat una financiară. Ea poate veni și sub forma unor cursuri sau conferințe la care angajații să participe și să își lărgească orizonturile.
Etica organizațională este luată cât se poate de în serios
Revista Fortune argumentează numirea Google în topul celor mai bune companii în care să lucrezi prin politicile gigantului față de concediile de maternitate și combaterea discriminării la locul de muncă. Prin crearea unor condiții avantajoase pentru mamele care reveneau la lucru din concediul de maternitate, Google a reușit să le reintegreze mai bine și să reducă cu 50% discriminarea de care acestea se loveau când se întorceau la serviciu. De asemenea, compania a acordat susținere publică grupurilor care luptă pentru combaterea discriminării față de orientarea sexuală și a organizat mai multe workshop-uri de conștientizare pentru angajați față de problema persoanelor gay sau transgender la locul de muncă, la care au participat peste 70% dintre salariații companiei.
Ce alți factori crezi că mai definesc un mediu de lucru ideal? Câți dintre aceștia se regăsesc în compania în care lucrezi?
Sursă foto: Shutterstock/Copyright: Roman Samborskyi