5 lucruri de care ai nevoie dacă vrei să lucrezi de acasă
Ideea de a-ți organiza propriul timp și posibilitatea de a lucra la orice oră din zi sau din noapte (în funcție de job și de propriile obiceiuri) vine la pachet cu necesitate prezenței unor lucruri de bază pentru a-ți desfășura cu succes activitatea.
1. Un laptop bun
Poate că este de la sine înțeles că prezența unui laptop de calitate este obligatorie pentru a-ți îndeplini sarcinile zilnice și a păstra legătura cu colegii din țară sau din alte colțuri ale lumii. Așa cum bucătăria și baia au locul lor, așa și laptopul de serviciu ar trebui să conțină doar fișiere și proiecte legate de job. Acest aspect te va face să intri pe modul “serviciu” atunci când îl deschizi.
În plus, dacă știi că ai nevoie să scanezi sau să printezi regulat documente, ar trebui să treci pe lista de cumpărături și un multifuncțional. Similar, dacă locuiești într-o zonă zgomotoasă, va trebui să îți iei dopuri de urechi sau căști care anulează zgomotele.
2. O zonă dedicată jobului
Indiferent dacă vei lucra patru sau 11 ore pe zi, o zonă specială este obligatorie. Astfel vei separa timpul liber de timpul de lucru. Dacă nu ai mai multe camere, poți pune un despărțitor din lemn între zona de somn și cea de lucru.
Alege un model practic de mobilier de birou. Dacă știi că vei avea nevoie de multe hârtii, optează pentru un model cu sertare. Alegând un astfel de birou te vei asigura că vei fi organizat și că vei găsi întotdeauna documentul de care ai nevoie fără a pierde timpul inutil. Scaunul de birou este la fel de important. Gândește-te câte ore pe zi îl vei folosi și alege un model ergonomic.
3. Haine serioase
Chiar dacă cei care lucrează de acasă sunt îmbrăcați în pijamale în filmele de comedie, nu ar trebui să le urmezi exemplul. Oamenii de știință americani au concluzionat că hainele pe care le purtăm au un impact major asupra felului în care lucrăm. Este bine să te îmbraci prezentabil (smart-casual ar fi o idee) chiar și în zilele în care nu ai videoconferințe. Astfel îți vei da un impuls în plus să te concentrezi asupra a ceea ce faci și le vei transmite familiei sau colegilor de apartament că lucrezi și că nu trebuie să te deranjeze.
4. Obiecte de papetărie
Pixuri, foi, post-it-uri, capsatoare, mape, toate trebuie să se afle la îndemână. Fie că le așezi pe rafturile unui birou sau într-un corp de mobilier separat (în funcție de propriul spațiu) acestea sunt importante iar timpul dedicat căutării lor prin casa îți poate distrage atenția de la acel proiect pe care îl ai de terminat în câteva ore.
5. O lampă de birou
Dacă ai posibilitatea de a îți așeza biroul lângă fereastră, nu ezita nici măcar o secundă. Aerul proaspăt te va ajuta să te concentrezi mai bine iar atunci când ai nevoie de o pauză poți deschide fereastra larg pentru o schimbare de peisaj (sau poți ieși la plimbare, dacă ai mai mult de cinci minute libere). Însă pentru serile în care trebuie să lucrezi sau pentru zilele de iarnă în care se întunecă mai devreme, alege o lampă de birou simplă, care să facă suficientă lumină pentru a putea face diferența dintre un pix și un creion.
Așadar, dacă vrei să lucrezi de acasă, va trebui să acorzi puțină atenție unor lucruri esențiale. Un birou suficient de mare cât să încapă laptopul, câteva obiecte de papetărie și unul de iluminat; un scaun ergonomic și o ținută smart-casual. Cu o gândire pozitivă și puțină organizare, lucratul de acasă nu îți va crea nicio problemă.
Sursa foto: Pexels