Cum atragi şi păstrezi cei mai buni oameni în compania ta: 5 tendințe care vor forma talente în 2018
Oamenii au răspuns concentrându-se în jurul întreprinderilor care fac din personalul lor o prioritate și oferă o experiență dedicată angajaților sau prin asumarea unor activități pe bază de contract sau temporare pentru a avea un mai mare control asupra carierei lor.
Liderii resurselor umane se confruntă cu o provocare majoră în a ajuta organizația lor să atragă, să rețină și să inspire cei mai buni oameni în 2018. Cinci tendințe majore vor forma talente în anul următor, iar modul în care întreprinderile răspund la acestea le va spori sau deteriora câștigul.
Tendința 1: Resursele umane intră în etapa post-implicare
Implicarea angajaților a fost cuvântul cheie în domeniul Resurselor Umane în ultimii cinci ani, însă în timp ce unele companii și-au concentrat mai mult atenția asupra talentului lor și își regândesc cultura muncii, puține au și realizat îmbunătățiri majore. Nivelurile de productivitate din întreaga lume continuă să stagneze, sugerând faptul că trebuie depuse mai multe eforturi pentru implicarea angajaților.
Problema este că întreprinderile încă își concentrează majoritatea eforturilor asupra servirii individului, când, în realitate, antrenarea este doar un element al experienței vaste a angajaților.
Ei trebuie să se concentreze, de asemenea, pe factori la fel de importanți precum dinamica echipei și climatul emoțional din cadrul organizației.
Acesta va reprezenta preocuparea managerilor pentru anul viitor, care vor avea nevoie de sprijinul Resurselor Umane în dezvoltarea unei viziuni complete a personalului lor și oferirea unei experiențe mai conturate angajaților, care îi va face să se simtă apreciați. Obiectivul lor va consta în oferirea unui mediu benefic, mental și emoțional angajaților, care să le permită să își îndeplinească atribuțiile la maximum.
Tendința 2: Angajarea pe criterii de competență și nu pe încredere
Cu un decalaj de competențe care nu arată semne de reducere, companiile încă suferind din cauza lipsei muncitorilor calificați, a venit timpul să regândim recrutarea.
Acest lucru începe cu modul în care companiile caută candidați, fapt ce reflectă adesea prejudecăți inconștiente care trebuie dezvăluite și dezrădăcinate.
Procesul intervievării în sine este de asemenea defectuos. Prea des, rezultă faptul că oamenii sunt angajați pe încredere, decât pe criterii de competențe. Luați în considerare cât de inutil este să cereți cuiva care solicită o funcție contabilă să facă o prezentare ca parte a evaluării sau să o judecați în cadrul interviului de abilități, având în vedere autonomia relativă a rolului său.
Echipele de resurse umane descoperă fisuri în procesele de recrutare și vor folosi din ce în ce mai mult o gamă mai largă de date și informații pentru a-și motiva deciziile de angajare. Acest lucru le va ajuta să dezvolte noi abordări și strategii de recrutare, astfel încât să poată găsi în cele din urmă persoanele potrivite pentru locul de muncă respectiv.
Tendința 3: Echilibrul om-mașină
Programele software și roboții își asumă un număr din ce în ce mai mare de sarcini repetitive, permițând oamenilor să-și aplice capacitatea de gândire în fața mai multor provocări de gândire.
De exemplu, producătorii de automobile și-au automatizat liniile de producție și, în prezent, au îndreptat atenția angajaților spre dezvoltarea "creierului" electronic din spatele noilor vehicule cu conducere automată.
Companiile trebuie să se pregătească pentru o schimbare care vine mai repede decât oricând prin maparea unei căi de automatizare care nu numai că va servi scopurilor financiare ale afacerii, ci va permite și lucrătorilor să prospere alături de noile tehnologii. Ca voce a angajaților în sala de consiliu, liderii resurselor umane vor juca un rol esențial în echilibrarea competențelor umane cu ajutorul eficienței mecanice.
Rolul eticii nu poate fi ignorat. Companiile vor asigura modul în care utilizarea noilor tehnologii reflectă valorile organizației, mai degrabă decât doar automatizarea proceselor.
Tendința 4: Job-urile pe termen scurt
Lucrările contractuale și economia activităților temporare cresc în însemnătate, chiar dacă cele din urmă s-au confruntat cu niște regulatoare de viteză. În februarie 2017, 43% din adulții americani au petrecut cel puțin o parte din timpul lor lucrând de la distanță.
Cu cât forța de lucru este mai fluidă, cu atât mai important va fi ca firmele să aibă implementate procese robuste pentru a susține acest nivel de agilitate. O mai mare flexibilitate a personalului va conduce la o presiune mai mare asupra sistemelor de resurse umane și la o probabilitate mai mare să rămână nerezolvate. Chiar și astăzi, nu este neobișnuit să auzim despre antreprenori cu oferte de lucru de 13 săptămâni, care nu și-au plătit angajații după luni bune de la finalizarea activității.
De asemenea, sistemele bază de resurse umane trebuie să fie mai dinamice și mai integrate. Gestionarea contractanților afectează totul, de la resursele umane de bază, până la salarizare, cheltuieli și muncă, la finanțe și achiziții publice. Lista continuă, iar sistemele deficiente de resurse umane pur și simplu nu pot ține pasul.
Tendința 5: Regândirea recompensei
Plata va fi întotdeauna importantă, dar peste un anumit prag, oamenii pun acum mai puțină valoare pe recompensa financiară și mai multă pe experiența angajatului, care combină satisfacția emoțională și mentală cu un salariu echitabil.
Vânătorii de locuri de muncă privesc abordarea unei companii de a recompensa drept o reflectare a valorilor sale. Ei doresc să lucreze în colaborare, să fie înconjurați de personal motivant și de manageri inspiraționali, și vor să simtă că firma investește personal în bunăstarea lor. Toți acești factori afectează direct productivitatea și performanța lor.
Spre deosebire de plată, care este pur tranzacțională, aceste forme mai puțin tangibile de recompensă necesită o îmbunătățire continuă și o adaptare la nevoile angajaților. Acesta a fost întotdeauna domeniul resurselor umane, dar niciodată nu a fost așa de important să angajăm și să păstrăm cei mai buni oameni.
Va fi nevoie de eforturile combinate ale liderilor de afaceri și ale managerilor de a conduce aceste schimbări culturale și tehnologice în afaceri, dar echipele de resurse umane vor juca un rol major în facilitarea progresului lor.
Prin completarea viziunii lor unice asupra comportamentelor umane cu o gamă tot mai mare de date despre angajați, liderii resurselor umane pot ajuta organizația să dezvolte noi programe și abordări de management care să pună cu adevărat oamenii pe primul loc și să facă din anul 2018 anul angajatului.