Cum să gestionezi cu succes Trendurile în Branding Personal în anul 2021
Imagine de Gerd Altmann de la Pixabay
La început de 2021, a devenit deja un clișeu să mai vorbim despre schimbările dramatice și rapide pe care pandemia de anul trecut le-a produs în viața oamenilor pe întreg mapamondul. De la cumpărături, la socializare, viață culturală, studii sau joburi, totul a fost transferat în mediul virtual.
Descoperirea vaccinului anti-COVID-19 se conturează azi ca o promisiune de revenire la normalitate. Cu toate acestea, avantajele pe care oamenii le-au descoperit odată cu transferul activității lor online vor menține în mod cert direcțiile trasate de 2020, creând noua normalitate de care se tot vorbește.
Altfel spus, în 2021, va crește numărul de webinarii, workshopuri și cursuri online. Se vor intensifica bloggingul și vlogingul, în timp ce tot mai mulți antreprenori, specialiști și experți în diverse domenii vor încerca să își surclaseze competitorii din online, cu scopul de a se face remarcați și a-și ajuta business-ul să prospere.
În ceea privește Brandingul Personal, din 2021, nevoia creării și consolidării acestuia va fi resimțită acut la scară largă. De aceea, în valul de oameni care vor încerca pe toate căile să se afirme, va fi tot mai greu să ieși în față, mai ales dacă ești lipsit de flexibilitate, de adaptabilitate, de originalitate și creativitate.
Dar cum nimic nu e imposibil, consolidarea Brandului Personal se va putea face destul de simplu dacă ai în vedere cinci trenduri esențiale asupra cărora să te focusezi pentru a-ți promova cât mai eficient afacerea și brandul în anul care tocmai a început. Punctual, iată care sunt acestea:
- Creșterea vertiginoasă a numărului de branduri personale
Mulți antreprenori au înțeles pe parcursul lui 2020 nevoia impetuoasă de a se poziționa pe piață cât mai bine, fiind tot mai preocupați de rezultatele remarcabile pe care promovarea în online le poate aduce oricărui business. Astfel, numărul celor care vor dori să se remarce în online va crește simțitor, ceea ce va amplifica vizibil competiția.
Recomandare: expune-te, vorbind despre tine conștient pentru a avea un brand personal de profesionist.
- Accentul va cădea pe comunitățile realizate în jurul brandului și al produselor
Pandemia a dovedit cât de important este rolul comunităților online, care și-au demonstrat multifuncționalitatea, devenind rapid atât spații optime pentru vânzare, cât și loc de dialog și de research pentru orice business.
Recomandare: prezintă-te ca un lider, ca un formator de opinie sau ca un ghid către o viață mai bună și strânge în jurul tău o comunitate cât mai mare și mai solidă. În felul acesta vei avea un brand personal de neînvins.
- Prezența online se va extinde de la Facebook către majoritatea platformelor de social-media.
Clienții cărora li te adresezi au migrat de la rețeaua lui Zuckerberg către alte platforme precum Instagram, YouTube, LinkedIn sau TikTok. Dacă vrei să îți oferi garanția că ajungi la un număr cât mai mare dintre ei, este extrem de important să fii la rândul tău prezent în toate aceste medii.
Recomandare: pune-te la punct cu toate rețelele de socializare, caută să afli specificul și stilul fiecăreia și deschide-te spre învățare și cunoaștere permanentă.
- Scrisul va fi puternic concurat de live-uri pe social media
În funcție de evoluția pandemiei, nevoia de interacțiune tip face-to-face care a generat în 2020 curentul live-urilor se va intensifica, mai ales pentru că acestea au demonstrat deja că sunt unul dintre cele mai eficiente moduri de a te conecta cu comunitatea din jurul tău și al produselor tale. Este de la sine înțeles că, în 2021, tot mai mulți profesioniști vor face live-uri.
Recomandare: întocmește-ți un calendar coerent de promovare în care live-ul să figureze cel puțin o dată pe lună și rămâi conectat la comunitatea ta.
- Brandurile personale vor deveni mult mai umane.
În 2021, fața umană a brandului va juca un rol esențial. Vremurile în care companiile lansau reclame pe site-uri și așteptau să primească comenzi încep să apună. De acum înainte, mărcile vor investi în Branding Personal pentru liderii și angajații lor, cu atât mai mult cu cât sondajele arată că oamenii tind să creadă mai mult în produse dacă acestea sunt recomandate de oameni și nu de firme.
Recomandare: Fă eforturi să te arăți în fața lumii, creează-ți o personalitate distinctă și coerentă cu care să fii asociat și cu care să te impregnezi în conștiința publicului tău țintă.
Dincolo de trenduri și rețele, de motivație și disponibilitatea de a învăța mereu și rapid lucruri noi, rămâne să ții cont de un detaliu care face diferența în mod natural: amintește-ți ca orice-ar fi, trebuie să fii original!