Revoluția inteligenței artificiale bate la ușă. Cum să te pregătești pentru schimbările mediului de lucru
Directorii de HR din toată lumea ar trebui să se pregătească pentru noile provocări aduse de economia digitală. Există câteva tendințe de care aceștia trebuie să țină cont, care, cu siguranță, își vor pune amprenta asupra mediului de lucru mai devreme decât s-ar crede. Iar schimbările se apropie de pe două fronturi: demografic și tehnologic.
STANDARDE MAI ÎNALTE
Cel mai important aspect: mediul de lucru se schimbă pe măsură ce milenialii intră pe piața muncii într-un număr tot mai mare. Folosirea pe o scară din ce în ce mai largă a soluțiilor inteligente determină schimbarea rapidă a comportamentului consumatorului și al angajaților, astfel că experiențele pozitive de utilizare a acestor soluții sunt de așteptat în fiecare aspect al vieții. Mediul de lucru nu face excepție.
Milenialii stabilesc standarde și mai înalte deoarece sunt obișnuiți ca tranzacțiile de orice fel să poată fi efectuate rapid, inteligent și comod. Pentru a-i motiva la locul de muncă este esențial ca noile tehnologii inovatoare să fie adoptate la o scară largă. Conform unui studiu organizat de Gallup, doar 29% dintre mileniali, acești nativi ai tehnologiei, sunt motivați la locul de muncă. Pentru ca procentul să crească, companiile trebuie să implementeze în cadrul organizațiilor soluții precum Inteligența Artificială, cloud, mobilitate și colaborare socială.
ANALIZA DATELOR ÎN TIMP REAL
Noile tehnologii au puterea de a interveni decisiv în dinamica mediului de lucru, reușind să crească productivitatea cu până la 50%, conform unui raport al McKinsey. Un exemplu este analiza datelor în timp real, care, într-o economie digitală, contribuie la reducerea dramatică a timpilor de reacție, ceea ce înseamnă că deciziile se pot lua mult mai rapid. Companiile care folosesc tehnologiile de analiză avansată de date sunt capabile să ia decizii cu până la 5 ori mai repede și au de 3 ori mai multe șanse să își respecte strategiile de business, spre deosebire de celelalte organizații care nu folosesc această tehnologie (informațiile apar într-un raport al Bain & Company). Astfel, un software de digital boardroom ce are la bază Inteligență Artificială, va economisi timp prețios pentru factorii de decizie prin furnizarea de informații relevante în timp real.
SUCCES TOTAL SAU EȘEC EPIC
Noile generații de instrumente tehnologice promit să schimbe modul de colaborare inter-departamental. În urma unui sondaj al Corporate Executive Board (CEB), a reieșit că productivitatea este datorată într-o proporție de 50% unei colaborări eficiente între departamente. În momente dificile, cum ar fi rechemările de produse sau întreruperile lanțului de aprovizionare, măsura în care fluxurile operaționale și schimbul de informații circulă neîntrerupte între echipele multi-funcționale are puterea de a întări reputația unei companii sau o pot distruge iremediabil.
Angajații ar putea beneficia în plus de noile tehnologii, deoarece le oferă posibilitatea de a lua cea mai bună decizie de fiecare dată, de oriunde s-ar afla. Bazându-se pe analizele inteligente de date pentru a efectua simulări, angajații primesc recomandări și decizii în timp real. De asemenea, aceștia pot primi informații relevante prin intermediul asistenților virtuali controlați vocal și a accesoriile smart – soluții destinate îmbunătățirii experienței de muncă și implicit a angajamentului.
REVOLUȚIA INTELIGENȚEI ARTIFICIALE BATE LA UȘĂ
În cele din urmă, automatizarea va permite eliminarea la scară largă a proceselor plictisitoare, repetitive și a sarcinilor manuale. Acest fenomen va determina companiile să-și schimbe resursele umane din magazin, spre exemplu, și serviciile interne pentru a oferi funcționalități mai bine orientate către clienți.
Potrivit unui sondaj McKinsey, în timp, performanța costurilor se poate îmbunătăți cu până la 90%. Mai mult, 45% din activitățile de lucru ar putea fi automatizate utilizând tehnologia deja existentă. Deci, angajații pot renunța treptat la activitățile plictisitoare și repetitive pentru a se dedica unor sarcini mai strategice.
Foto: Ani Koteva, HR Director, SAP SEE