Eturia | Cum arată profilul unui angajator unde destinațiile exotice fac parte din pachetul de beneficii pentru angajați

Alina Stoica, HR Business Partner al agenției de turism Eturia, împărtășește perspectivele sale despre modul în care cultura internă și strategia de employer branding au consolidat reputația companiei ca angajator de top. Iar Sabina Ciucanu, Hotel Supervisor și Cristina Moisei, Key Account Travel Consultant, ne-au povestit cum este să lucreze pentru această companie.

„Unul dintre principiile de bază care face parte din ADN-ul Eturia este grija față de oameni. Încă de la începuturi am ales să punem în centrul businessului nostru toți oamenii din Eturia, indiferent de poziția și rolul lor în companie”, afirmă Alina Stoica.
Această viziune a condus la implementarea unui program de transformare organizațională, ceea ce a făcut ca Eturia să devină, în 2019, singura companie de turism din România certificată Uplifting Service.
Respectul și transparența sunt principii esențiale în relația dintre angajați și companie. „Fiecare angajat este tratat cu respect și egalitate, iar cultura noastră promovează o comunicare deschisă, unde fiecare voce contează. Investim constant în dezvoltarea profesională prin cursuri, workshopuri și mentorat, oferind fiecărui angajat un plan personalizat de creștere”, adaugă ea.
Un alt aspect esențial este tehnologia, folosită pentru a susține dezvoltarea angajaților. „Utilizăm platforme moderne, cum este Lattice, pentru a încuraja alinierea obiectivelor și feedbackul transparent. Credem cu tărie în alinierea valorilor personale cu cele profesionale, ceea ce ne ajută să avem o colaborare organică și benefică”.
Poveștile angajaților și beneficiile competitive fac parte din strategia de Employer Branding
Pentru a atrage și menține talentele potrivite, Eturia a implementat o serie de inițiative puternice de employer branding. „Suntem perfect conștienți de importanța unei strategii solide și autentice de employer branding. De aceea, ne concentrăm pe dezvoltarea profesională, promovăm poveștile de succes ale angajaților noștri și oferim pachete de beneficii competitive.”
Printre cele mai apreciate beneficii se numără călătoriile, considerate un avantaj major pentru angajați. În plus, compania organizează sesiuni interne de învățare sub conceptul „We Learn Together”, alături de colaborări cu organizații de mentoring și coaching. „Derulăm un proiect cu EMCC România, prin care am facilitat peste 100 de ore de coaching și mentoring pentru colegii care și-au dorit dezvoltarea anumitor competențe-cheie sau sprijin în depășirea obstacolelor personale și profesionale”, menționează Alina Stoica.
O altă inițiativă importantă este programul „Top Key Employees”, prin care angajații cu vechime și performanță sunt răsplătiți. De asemenea, compania se implică activ în dezvoltarea tinerelor generații, colaborând cu Joblandia pentru a sprijini elevii în alegerea viitoarei profesii.
Cum reușești să găsești un echilibru între viața personală și cea profesională
Conștientă de importanța echilibrului dintre viața personală și cea profesională, Eturia a implementat programe flexibile menite să sprijine angajații. „Oferim opțiuni de lucru flexibil, inclusiv posibilitatea de a lucra remote, ceea ce ajută la gestionarea timpului și armonizarea vieții profesionale cu cea personală”, spune ea.
Un alt beneficiu important este accesul la călătorii, atât pentru dezvoltarea profesională, cât și pentru vacanțele personale. „Oferim tarife preferențiale negociate cu partenerii locali, astfel încât angajații noștri să se poată bucura de experiențe autentice”, adaugă Alina Stoica.
Eturia pune accent și pe dezvoltarea personală a angajaților prin sesiuni de life coaching și parteneriate strategice, cum este cel cu Wellington, care aduce alături de echipă experți în wellbeing. În plus, compania a implementat un sistem intern de recunoaștere a valorilor și meritelor angajaților. „Prin platforma noastră internă, colegii își pot acorda reciproc kudos și feedback, pentru a recunoaște meritele celor care întruchipează valorile noastre.”
Ce caută Eturia la candidați
Pentru cei care doresc să se alăture echipei Eturia, compania valorizează atât competențele tehnice, cât și alinierea la cultura organizațională. „Ne uităm prima dată la valorile care definesc un candidat și căutăm să vedem în ce măsură se potrivește cu cultura noastră. Pasiunea pentru travel este un accelerator pentru business, iar apoi evaluăm și competențele hard”, dezvăluie aceasta.
Printre calitățile esențiale se numără integritatea, capacitatea de a lucra în echipă, flexibilitatea și inovația. „Apreciem oamenii creativi, care pot veni cu idei noi și soluții inovatoare. De asemenea, punem mare preț pe empatie și responsabilitate. Ne dorim în echipă oameni care își asumă deciziile și care sunt implicați în construirea unui mediu de lucru mai bun.”
Angajamentul față de excelență și dorința constantă de îmbunătățire sunt elemente definitorii pentru o carieră de succes la Eturia. „Încurajăm autonomia și spiritul antreprenorial în cadrul echipei, oferind multiple beneficii celor care își doresc să se implice activ în creșterea companiei”, conchide Alina Stoica.
„Experiența mea la Eturia a fost o adevărată călătorie de descoperire”
Pentru a înțelege mai bine cum se simte cu adevărat un angajat al Eturia, am discutat cu Sabina Ciucanu, Hotel Supervisor, despre experiența sa în cadrul companiei.

„Un moment cu adevărat special pentru mine a fost participarea la Tianguis Turistico Mexico, cel mai mare eveniment de turism din America Latină. A fost o oportunitate unică de a reprezenta Eturia, una dintre puținele agenții din Europa invitate să participe. Ce m-a impresionat cel mai mult a fost că, în mijlocul a mii de agenții din întreaga lume, am fost recunoscuți și apreciați la nivel internațional”, a spus Sabina Ciucanu, Hotel Supervisor la Eturia.
Pentru ea, fiecare zi a reprezentat o oportunitate de a învăța ceva nou, de a face un pas înainte pe „harta carierei” și de a înțelege mai bine valorile care o definesc. „De fiecare dată când credeam că am ajuns la destinația finală, împreună cu echipa, am găsit noi perspective pentru a continua și a evolua.”
Sabina descrie integrarea sa în echipa Eturia ca fiind extrem de ușoară datorită sprijinului constant din partea colegilor și a managerilor. „Încă din procesul de integrare, sprijinul real oferit de către întreaga echipă m-a făcut să mă simt imediat parte a acesteia. În Eturia am găsit un mediu deschis, unde entuziasmul, responsabilitatea și integritatea nu sunt doar cuvinte, ci valori reale care ne ghidează în drumul spre excelență”, adaugă ea.
„Am simțit de la început că sunt în locul potrivit”
Și Cristina Moisei, Key Account Travel Consultant în Eturia, ne-a povestit călătoria de aproape 10 ani în companie, care a început cu mult entuziasm și o dorință puternică de a face parte dintr-o echipă mare și de succes.
După ce a descoperit Eturia și destinațiile sale exotice, a știut imediat că acesta este locul unde va înflori.

„Am simțit de la început că sunt în locul potrivit. Prima mea destinație a fost Republica Dominicană, iar acea experiență m-a marcat profund. Am avut parte de o aventură autentică în America de Sud, cu un circuit de grup în Peru, Argentina și Brazilia, iar acele locuri minunate, precum Machu Picchu și cascadele Iguazu, mi-au rămas în suflet”, ne-a mărturisit Cristina Moisei.
Cristina subliniază că munca în Eturia înseamnă și o oportunitate de a crea legături durabile cu turiștii, multe dintre aceste relații fiind păstrate de-a lungul anilor. Ea menționează cu mândrie că a reușit să creeze experiențe memorabile pentru mai mult de 1.100 de clienți, dintre care 400 sunt clienți fideli. „Pentru mine, Eturia nu este doar despre locuri frumoase, ci și despre impactul pe care îl putem avea asupra vieților celor care aleg să călătorească alături de noi. Fiecare destinație și fiecare experiență adaugă ceva special în viața mea și a celor din jur”, mai spune ea.
Foto articol: Echipa Eturia

Acest articol este preluat din ediția print a Revistei CARIERE nr. 296 | Aprilie 2025