Felix Patrascanu, FAN Courier: “Piata nu se castiga cu preturi mici, ci cu preturi reale”
Absolvent al Facultatii de Drept, Patrascanu a acceptat provocarea a doi prieteni din copilarie si a pus bazele FAN Courier, avand experienta de director adjunct in cadrul Cargus. Dupa perioada dificila a primilor ani in afaceri, cand clientii nu erau foarte numerosi, reteaua stabilita la nivelul intregii tari a inceput sa fie pusa in miscare, iar FAN Courier s-a transformat in cel mai mare jucator de pe piata, cu 14.000 de clienti si un parc auto de 1.500 de autoturisme.
Felix Patrascanu le-a recomandat absolventilor Leadership School sa se implice in toate proiectele care li se par potrivite, dar sa fie gata de munca. Invatarea din greseli este o etapa necesara dupa fiecare esec, dar uneori instinctul si dorinta ar putea valora mai mult decat un studiu de piata.
Una dintre cele mai importante observatii facute in cadrul intalnirii Mentoring by Leadership School a fost ca „Piata nu se castiga cu preturi mici, si cu preturi reale”, Felix Patrascanu oferind exemplul FAN Courier-ului, care renunta la orice client cu care iese in pierdere. Alte sfaturi pentru participantii dornici sa isi porneasca propria afacere au vizat importanta gestionarii cash flow-ului, unul dintre cei mai corecti indicatori ai sanatatii unei afaceri si alegerea unor furnizori capabili. In plus, investitiile si cheltuielile rationale sunt extrem de importante pentru mentinerea echilibrului unei afaceri, mai ales atunci cand aceasta se afla la inceput. Principiul dupa care Felix se ghideaza este ca se apuca de un nou proiect numai atunci cand are dublul bugetului necesar, astfel incat sa poata face fata tuturor cheltuielilor neprevazute.
Implicarea, efortul, concentrarea totala si consecventa sunt ingredientele care transforma o idee buna intr-o afacere profitabila, dar inconjurarea de oameni valorosi este vitala. Conectarea la toate aspectele afacerii este o conditie obligatorie, specifica si pietii romanesti.
Intrebat fiind de participanti care este urmatorul obiectiv pe care isi doreste sa il atinga, Felix Patrascanu a declarat ca acum este multumit doar in proportie de 80% de FAN Courier si isi propune sa creasca acest procentaj. In plus, exista planuri de extindere a afacerii si de modernizare a proceselor.