„Trebuie să faci cumva să iasă bine”. Încă zece premianți la Școala ADC*RO
Cei zece absolvenți vor avea ocazia să lucreze ca interni în agențiile de advertising implicate în ediția 2015 timp de cel puțin o lună.
„Scoala ADC*RO are ceva ce le-a cam lipsit tuturor școlilor pe care le-am făcut până acum: mai mult «hai să facem» decât «hai să vorbim despre cum am face, dacă ar fi să facem». La ADC*RO chiar am făcut. Am trecut prin opt brief-uri foarte diferite între ele, am ieșit din zona de confort în mai multe rânduri și mi-am reamintit că, orice-ar fi, trebuie să faci cumva să iasă bine. Și uite-așa ajunge o școală care durează doar 12 săptămâni să te învețe ce n-ai învățat în ani de zile. A fost o experiență prin care aș mai trece oricând și pentru care le mulțumesc tuturor celor implicați: tutori, colegi și prieteni care m-au ajutat în acest proces de învățare”, a spus Diana Bercu, șefa de promoție a noii ediții.
Pe lângă cele zece portofolii premiate, tutorii au desemnat câștigători și pentru fiecare dintre principalele medii de comunicare. Premiile Best Radio au mers la Diana Bercu și Andrei Ionică, Best Digital, la Adina Cȋrstea și Victor Trifan, Best Video, Best Outdoor și Best BTL, la Victor Trifan, Best Print, la Elena Covali și Best Intregrated Campaigns, la Diana Bercu.
Board-ul de tutori al ediției 2015 a fost format din Adrian Preda, Creative Director Friends / TBWA Bucharest, Andrei Tripșa, Creative Partner Three, Cătălin Dobre, Group Creative Director McCann Erickson România, Claudiu Dobriță, Creative Director FCB Bucharest, Dorian Pascuci, Creative Director HAVAS Worlwide ADDV, Mihai Gongu, Creative Director GMP Advertising, Mihnea Gheorghiu, Group Creative Director Publicis Bucharest, Sorin Trâncă, Managing Partner Friends / TBWA Bucharest, Ştefan Vasilachi, Head of Art Geometry Global și Valentin Suciu, Creative Director Jazz Communication.
Adrian Preda, Creative Director Friends / TBWA și mentor la Școala*ADC, așteaptă de la viitorii publicitari, ca și de la absolvenții edițiilor anterioare, două lucruri: idei multe și efort în execuție. „Idei multe, din care să rămână cele mai bune.” Iar pentru asta, trebuie să fie mereu „serioși și dornici de a învăța”.
Cursurile au început în ianuarie și au acoperit teme precum introducere în publicitate, strategie și concept, video, radio, print, outdoor, BTL, online, innovative media și campanii integrate, au antrenat participanții pentru lucrul pe principalele medii de comunicare și au format reflexe pentru ca, la finalul școlii, absolvenții să poată implementa toate conceptele învățate.
„Ani de-a rândul, membrii ADC România au oferit mii de ore din viața lor complicată (ca voluntari – n.red.), ceea ce demonstrează nu numai pasiunea pentru profesie, dar și dorința de a crea o breaslă creativă condusă de bune criterii și practici. Rezultatele proiectului nostru sunt încântătoare. Peste 50% dintre studenții Școlii ADC*RO sunt integrați în industria de comunicare, iar mulți dintre cei care au absolvit în primii zece, în fiecare generație, sunt pioni de bază în agențiile în care se găsesc, autori de campanii care au impactat industria și generatori de premii internaționale de creație”, spune Ema Prisca, președinte Art Directors Club Romania.
Toate portofoliile absolvenților vor fi urcate pe site-ul oficial, ScoalaADC.ro. Instituția este o școală de concept dedicată tuturor tinerilor interesați de domeniul publicității, un proiect Art Directors Club România (ADC*RO), organizat de The Institute.
Art Directors Club Romania (ADC*RO) este o asociație non-profit, al cărei obiectiv este de a promova și de a recunoaște excelența în creativitate, punând în legătură profesioniștii din industria de comunicare vizuală din România.