Blended learning si nu numai
Stiati ca…
- a patra tara din lume este Facebook?
- un sfert dintre rezultatele de cautare pentru primele 20 de branduri din lume trimit catre link-uri cu continut creat de utilizatori?
- 96% dintre membrii generatiei Y sunt conectati la cel putin o retea sociala?
- Internetului i-au trebuit doar patru ani pentru a ajunge la 50 de milioane de utilizatori (de comparat cu radioul – 38 si televiziunea – 13)
- unul din sase studenti din SUA studiaza online?
… Si asa mai departe.
Probabil una dintre principalele provocari de azi ale companiilor, indiferent de domeniu, este complexitatea operatiunilor si dependenta de celelalte verigi ale lantului de distributie. Furnizorii nu mai sunt de mult doar niste persoane de la care cumperi produse/servicii si cu care negociezi termenii de plata. Intre timp, au devenit parteneri care te pot ajuta sa transformi eficientizarea operatiunilor in avantaj competitiv. Intelegerea si servirea clientilor nu mai reprezinta de mult standardul de atins, ci minima conditie de supravietuire pe piata. Pe masura ce legaturile dintre functiile diverselor departamente au devenit mai complexe, au crescut si nevoile de comunicare si este din ce in ce mai dificil sa fie toate acoperite de continutul unui curs clasic, tinut in sala de clasa de un profesor.
O alta provocare ce decurge tot din nevoia de eficienta este integrarea. Desi companiile isi desfasoara activitatile operationale in cele mai diverse puncte de pe glob – suportul IT in India, contabilitatea in Lituania si facilitatile de productie in America de Sud -, trebuie sa se raporteze la standarde comune si sa isi masoare performanta, inclusiv in zona de dezvoltare a talentului, intr-un limbaj comun. Daca analizam principalele nevoi ale companiilor in momentul in care aleg o solutie pentru cursurile de limbi straine, probabil ca vom descoperi o baza comuna: flexibilitate, solutii integrate si rapide si, mai nou, responsabilitate.
Flexibilitate la nivel de companie inseamna colaborarea cu un partener care poate livra simultan in mai multe orase, in functie de gradul de ocupare si sezonalitatea activitatii participantilor. Programul Tell Me More oferit de Interact, poate fi o solutie in cazul in care masa angajatilor cu competente lingvistice de dezvoltat nu se afla in aceeasi locatie sau au program de lucru diferit. La nivelul departamentului de resurse umane, flexibilitatea se traduce in capacitatea furnizorului de a livra o solutie completa, de la analiza de nevoi si pana la follow up, si de a putea construi intr-un timp scurt solutii adaptate; de exemplu, limbaj tehnic sau un curs concentrat pe comunicarea asertiva la telefon. In cazul participantilor la curs, flexibilitatea inseamna adaptarea programului la stilul de invatare, la programul lor si la specificul postului. O platforma online poate satisface toate aceste nevoi deoarece contine activitati diverse si o arie de vocabular suficient de larga pentru a se adapta la cele mai importante zone profesionale, atat pe verticala (de la general la tehnic), cat si pe orizontala (pe functiunile businessului).
De ce integrare, cand vine vorba despre cursuri de limbi straine? Din cateva motive foarte simple, care se traduc pana la urma tot in bani. Este nevoie de o solutie care sa poata fi cuantificabila, nu doar la finalul programului prin testul de limba, ci si pe parcurs. Solutiile blended learning (cele care imbina componenta de curs clasic fata in fata cu platforma online) cum este Tell Me More ofera cativa indicatori utili pentru masurarea progresului – de exemplu, numarul de ore lucrate de fiecare participant, procentul de acuratete in rezolvarea exercitiilor, competentele studiate.
Pentru a da rezultate, un curs trebuie sa raspunda nevoilor de comunicare specifice fiecarui participant si, pe de alta parte, trebuie sa standardizeze nivelul de competenta al grupului-tinta in functie de cerintele postului. Astfel, crearea unui program customizat, cu componente diferite si pondere variata a tipurilor de activitati devine mai usoara daca exista si instrumentul online.
Poate ca piata din Romania nu este inca la nivelul de deschidere fata de e-learning pe care il au alte state din Uniunea Europeana (cu exceptia posibila a sectoarelor care au de mult contact cu tehnologia online – vezi IT&C). Insa cu siguranta in contextul actual se simte o mare nevoie de responsabilizare a angajatilor. Companiile au optiunea sa cointereseze participantii la programele de training, iar un program cu componenta online care presupune un grad mai mare de independenta poate educa angajatii si ii poate obisnui cu ideea ca si ei sunt responsabili pentru propria dezvoltare profesionala si personala.