Cât de importantă este viața personală a angajaților tăi
Personal, sunt un manager care învață zilnic de la oamenii cu care lucrează în echipă, sub o formă sau alta. Cred că o motivație interioară este extrem de prielnică pentru o performanță sustenabilă pe termen lung. Un manager și un lider bun trebuie să își cunoască foarte bine oamenii și motivațiile lor, pentru a le putea crea mediul propice pentru dezvoltare.
Apropierea dintre manager și angajat se reflectă prin motivația pe care o poți insufla subalternilor. Oamenii cauta motivație și inspirație de la managerul lor, ceea ce incerc și reușesc și eu să transmit în ultimii 3 ani echipei Creative Community. Trăim într-o perioadă în care această linie ce-i desparte de angajați de manageri prin formalitate, pare să fie din ce în ce mai fadă ca urmare a erei digitale. Oamenii caută conectare din toate punctele de vedere cu un manager, de la înțelegere în anumite situații personale, până la implicarea în proiecte care conteaza enorm pentru companie. Sentimentul că faci parte din ceva măreț poate fi de multe ori o motivație mai mare decât cea financiară.
Cunoaște-ți oamenii, pune preț pe echilibrul dintre viața lor personală și cea profesională
E un aspect pe care mulți manageri îl neglijează, dar care contează mai mult decât ne putem imagina. În momentele importante din viața oamenilor mei, problemele lor personale au prioritate. Ceea ce e important pentru ei, este important și pentru mine, așa că mă implic.
Implicarea înseamnă întâlniri constante cu oamenii din echipa unui manager, în care angajații să poată vorbi deschis despre care sunt proiectele cele mai importante pentru ei în companie, ce le place să facă, ce le place mai puțin și, foarte important, cu ce îi pot ajuta în viața personală, fără a fi intruzivi. Succesele care vin de pe urma muncii depuse de către angajați trebuie recunoscute. Fie că este vorba despre proiecte care țin de companie sa nu, este extreme de important ca oamenii să se simtă valoroși și apreciați din toate punctele de vedere, de către omul care îi inspiră în fiecare zi.
Se exclude profesionalismul prin apropierea dintre manager si angajat? Răspunsul e unul singur: profesionalismul nu constă în acest lucru. Nu există profesionalism cu forța, ci doar modele de profesionalism. De cele mai multe, la început de carieră, acest cuvânt ne este străin în totalitate. Plecăm de la așa numiții ”cei 7 ani de educație de acasă”, după care, pe măsură ce ne formăm profesional, începem să dăm contur acestui termen. Poți fi implicat în viața angajaților tăi și profesionist în același timp. Secretul este să-I păstrezi si pe ei la fel.
Managerul este persoana care menține echilibrul în companie
Și totuși, care este rolul managerului în companie? Acela de tiran, de supraveghetor, de prieten?
Managerul tiran – dincolo de părțile negative evidente, poate fi un manager de la care putem învăța multe lucruri (dacă este și competent). Cu toate acestea, tirania nu funcționează pe termen lung și lasă, de cele mai multe ori, un gust amar. În companiile în care am lucrat înainte de a co-fonda Creative Community, am avut parte de astfel de manageri, iar concluzia a fost un a devenit tot mai clară pe măsură ce am devenit antreprenor: figura autoritara impreuna cu frica duc de fiecare data la un final nefericit pentru oricare dintre părți. Exista cu siguranță tipologii de oameni care să reactioneze la frica si autoritate, iar aici intervin calitățile managerului de a antrena aceste persoane. Cu toate acestea, este foarte important ca oamenii să știe și să se ghideze după de un set de reguli care fac parte din viziunea unei companii la care sa adere toti angajații.
Un manager bun este unul ce reprezintă creierul organizației și care reușește să mențină constant o privire de ansamblu, în timp ce implicarea lui la nivelul echipei este doar de coordonare și de ghidare. Managerul trebuie să fie persoana care menține echilibrul într-o echipă astfel încât subalternii să aibă libertatea să ofere ce-i mai bun.
Leila Curtamet este Managing Partner și Co-Fondator al Agenției Full-Service Creative Community. Este licențiată în economie la ASE București și a absolvit studiile de Master în comunicare la Chartered Institute of Public Relations, London. Dupa cei 6 ani petrecuți ca manager într-o multinațională, Leila a ales să își pună în valoare abilitățile de antreprenor și de conducător de echipă și să fondeze, împreună cu partenera ei, agenția Creative Community.