Cum a ajuns The Markers, agenție de marketing digital, la o rată de turnover de personal de sub 10%
La The Markers avem ca misiune să fim ALL IN pentru clienții și partenerii noștri. Acest lucru înseamnă să acoperim cu servicii integrate tot ceea ce afacerea lor are nevoie pentru a avea performanțe în mediul online, dar și să fim implicați 100% în acțiunile care aduc aceste performanțe.
Iar pentru a avea o echipă care să fie ALL IN pentru toți clienții noștri, trebuie să fim cu toții ALL IN pentru noi înșine.
Am văzut că am reușit să construim o echipă în adevăratul sens al cuvântului, atunci când am calculat că rata de turnover a personalului în agenția noastră a atins un procentaj de sub 10%.
Ce înseamnă asta pentru noi, dar și pentru afacerile partenerilor noștri?
- echipă bine legată, consolidată, formată din oameni care își doresc să se dezvolte și care sunt motivați să evolueze și să dea tot ce au mai bun
- înțelegere profundă a business-urilor clienților noștri, obținută prin experiența de lucru cu respectivele afaceri
- Oameni din ce în ce mai bine specializați, profesioniști care pot aduce permanent un plus de valoare atât intern, cât și extern
- sursă din ce în ce mai valoroasă de idei (de optimizare, eficientizare, de noi concepte de comunicare etc.) pentru fiecare dintre partenerii noștri
- Departamente bine structurate pentru fiecare dintre nișele din marketing-ul digital, coordonate de specialiști cu vechime în domeniu, dar și în agenție, care cresc pe lângă ei noi și noi specialiști.
Întrebarea este cum am ajuns aici.
The Markers nu este o agenție mare, dar nici una mică, nu avem nici cele mai mari salarii de pe piață, dar nici cele mai mici salarii din piață. Totuși, am înțeles că ceea ce îi ține pe oameni motivați la un job, ceea ce îi face să fie engaged în compania respectivă, dar și loiali, ține de mult mai mult decât de venituri. Așa cum arată și studiile Gallup din ultimele decenii, veniturile sunt a șaptea sau a opta parte din motivația unui om de a rămâne angajat într-o companie.
Am expus mai jos, punctual, ce își asumă brandul The Markers în fața echipei interne:
- Sistemul de valori. Da, acesta ne-a ajutat ca atunci când recrutăm, să căutăm oameni care sunt apropiați de valorile grupului, astfel încât ei să se integreze cât mai bine și cât mai rapid în ceea ce ține de atmosfera de lucru și să își dorească să rămână alături de noi.
- Venituri direct proporționale cu performanțele proprii, dar și ale agenției. Pe lângă salariile de bază ale colegilor, care sunt renegociate cel puțin o dată pe an, cei care ajung la o anumită experiență în companie ajung să primească bonusuri raportate la performanțele portofoliului de clienți, dar și la performanțele agenției.
- Team building. Formale și informale. Investim atât în a crea experiențe de grup, în urma unor activități de educație nonformale, dar și în ieșiri periodice (cel puțin o dată pe lună) în care să fim în afara mediului de la birou și să putem închega prietenii, să putem dezbate și discuta subiectele „fierbinți” ale zilei, altele decât cele din digital marketing.
Cele de mai jos au fost inspirate de speech-ul TEDx a lui Dan Pink “The Puzzle Motivation”.
- Autonomie. Am înțeles cu un an înainte de pandemie că generațiile de astăzi caută să aibă libertate și autonomie asupra timpului și acțiunilor pe care le fac. Tocmai de aceea am implementat un sistem flexibil de lucru, prin care orice angajat poate să lucreze cât dorește, de unde dorește, atâta timp cât respectă procedurile interne, sistemul nostru de valori și, mai ales, deadline-urile și obiectivele clienților.
- Scop. Ne interesează ca fiecare dintre colegii noștri să își atingă obiectivele personale prin intermediul implicării în agenție. În afara scopurilor individuale, ne interesează să atingem și scopurile sociale umane, cele aflate pe ultima treaptă ale piramidei lui Maslow – de aceea, ne implicăm activ în proiecte sociale, astfel încât prin intermediul acțiunilor și cunoștințelor noastre lăsăm ceva în urma societății, ajutăm cu ceva pentru un viitor mai bun.
- Dezvoltare. Fiecare dintre colegii noștri beneficiază de bugete de training, facem schimb de experiențe și, mai ales, am implementat Learning Day, un eveniment lunar, în care ne strângem cu toții și fiecare dintre noi prezintă cel puțin un lucru pe care l-a învățat în luna ce a trecut. Asta ne face ca într-o lună să învățăm cel puțin 20 de noi lucruri. Ele pot fi legate de marketing online, dar și de cărți, filme, teorii – subiecte ce țin sau nu de job.
Întotdeauna avem grijă și transmitem toate aceste valori din om în om, astfel încât fiecare dintre noi să aibă grijă să îi facă pe ceilalți să se simtă bine în cadrul echipei.
Together
Everyone
Achieves
More
*Acest material este de tip advertorial.