Educația copiilor, o piață aglomerată în care calitatea contează
În urmă cu trei ani, Crina Grigore lucra în domeniul organizării de evenimente corporate, ca Event Manager. Ghidată de studiile pe care le-a urmat – Sociologie – și de activitățile de voluntariat pentru copii pe care le organizase de-a lungul timpului, a ales domeniul educației pentru copii. Așa a apărut Mr. Mentorus, un centru inovator de cursuri, ateliere și evenimente de dezvoltare personală pentru copii de la 2 la 14 ani. Activitățile Mr. Mentorus sunt create special pentru a se plia pe aptitudinile și abilitățile pe care le pot dezvolta copiii la diferite vârste și se potrivesc nevoilor acestora. Mai exact, este vorba despre cursuri nonformale: comunicare, interpretare, public speaking, logică, relaționare etc.
Pentru că a fost gândit de la început ca un business mic, Crina Grigore a participat la evenimente dedicate copiilor și părinților, dar a investit și în promovarea online. Totuși, crede că proiectul a fost cel mai bine promovat prin recomandări. De asemenea, o dată la câteva luni, organiza ateliere gratuite, pentru ca părinții noi să poată „testa” direct activitățile.
Pentru ea, cea mai mare provocare a fost începutul, intrarea pe piața activităților dedicate copiilor, pentru că, deși nu sunt foarte multe proiecte de dezvoltare personală similare, există o mulțime de proiecte dedicate copiilor.
Tot pe o piață aglomerată și în continuă expansiune în București a intrat și Mihaela Ilaș. În 2009, pe când era însărcinată, stând de vorbă cu prietena și asociata ei întoarsă din SUA, Mihaela a decis să părăsească domeniul farmaceutic și, în conjunctura fericită a sarcinii, a decis să deschidă un alt drum, alegând un business personal, educațional.
„Am avut în plan în primul rând creșa, acel loc cald pentru copii mici, foarte mici, de câteva luni, ai căror părinți open-minded, cu program de lucru intens, știu că serviciile unei bone pot aduce mai mult stres decât relaxare”, spune Mihaela Ilaș, managerul creșei și grădiniței Busy Bees Academy. Grădinița a apărut trei ani mai târziu, în primăvara lui 2013, când prima generație „baby bees” a trecut la următoarea etapă.
Businessul a început din finanțare personală, credit și rezerve, după cum spune Mihaela. Practic, pentru o perioadă de cel puțin 12 luni, de la momentul semnării contractului de închiriere pentru sediul de funcționare, s-a pus problema finanțării afacerii. Primii bani au sosit odată cu primii copii înscriși la creșă. „Noi funcționăm din punct de vedere juridic ca asociație nonprofit, fondurile de finanțare sunt sponsorizările părinților care decid și au încredere în serviciile Asociației Busy Bees Academy”, spune Mihaela.
Bugetul alocat inițial promovării a fost unul modest. Au fost plasate flyere în zonele aglomerate, apoi a fost realizat un site prietenos, pe care să se navigheze ușor, cu toate informațiile necesare părinților. Ulterior, s-a făcut promovarea activă a site-ului.
O provocare a fost și rămâne selecția personalului, pentru că a lucra cu copiii este minunat, copiii sunt inocenți, dar solicitarea este permanentă. „Din punctul nostru de vedere, nu oricine poate lucra într-o astfel de instituție, chiar dacă studiile îl recomandă. Este nevoie de foarte multă dragoste, căldură, echilibru, înțelegerea nevoilor lor, empatie, răbdare și mult calm.”