La 29 de ani a devenit milionar. În subscriberi pe Youtube
Este din Deva și este vlogger. Cea mai recentă realizare este „Gold Play Button” cu care Youtube l-a onorat cu ocazia celor un milion de abonați. Mihai Holhoș alias Mikey Has este primul creator independent de conținut din România care ajunge la 1 milion de abonați pe YouTube. Are peste 150 de milioane de vizualizări iar cele mai populare video-uri ale sale depășesc un milion de vizualizări. Butonul YouTube nu are nicio semnificație financiară, însă… „Companiile care fac product placement în emisiunile noastre iau asta în considerare și realizează că depășim cu mult cifre de audiență din TV”.
Fără a da cifre referitoare la venituri pe motiv de confidențialitate, Mihai Holhoș spune că firma Viral Studios, cea care produce Doza, a depășit limita pentru cota de TVA în 6 luni de la înființare. Cum orice victorie trebuie marcată, Mikey Has a sărbatorit Gold Play Button cu o petrecere în Palatul Parlamentului – „My First Million Party a fost un «Roast of Mikey Has», o doză specială, cu invitați surpriză și multe altele. Există un video pe internet”.
Cum a început să facă vlogging
În martie 2011, poate inspirat de vlogerii americani, pe care probabil că-i urmărea cu interes, a început să spună glume și știri în fața webcam-ului pe care îl deținea, trimițându-le prietenilor pentru a râde împreună. Și-a făcut apoi un canal de Youtube și se pare că ceea ce a început în glumă s-a transformat într-o afacere. „Vlogging-ul a început să devină monetizabil după aproape un an de când am început. Eu din asta trăiesc și plătesc și salariile echipei mele formată din cinci oameni. Vlogging-ul este acum un full time job pentru mine și unul care îmi place foarte mult”.
Mihai Holhoș a absovit facultatea de Relații Internaționale iar în CV-ul său notează experiența de DJ din adolescență și un post de economist, „până să mă apuc de vlogging”. Așa cum vă spuneam la început Mihai Holhoș este din Deva dar locuiește de ceva timp în București. A fost adus de sora sa care lucrează în marketing și, după cum mărturisește, „oarecum, «mi-a arătat calea»”. Mikey spune că fiecare zi este diferită și asta îi place cel mai mult la acest job. De obicei caută materiale pe internet pentru scenariul Doza de Haș sau Doza IT, face un mic brainstorming cu echipa la studio, filmează și montează. Spune că nu duce lipsă de subiecte. „ Mă insipiră absolut totul din jurul meu, de la colegi, prieteni, familie, până la politică, tehnologie și pisici.” Deși conținutul video pe care-l realizează ar putea foarte bine să fie difuzat și pentru o televiziune, Mikey Has spune că nu înțelege televiziunea, considerând-o „de modă veche”. „ Am avut o tentativă eșuată, dar internetul este locul meu – mai multe posibilități, mai flexibil, mai multă libertate, mai multe vizualizări, mai ușor de măsurat”, enumără acesta facilitățile internetului.
În afară de emisiunile realizate pentru youtube, Mikey Has este invitat la diverse workshopuri unde ține discursuri și traininguri, majoritatea având ca subiect creativitatea.
Ce planuri de viitor are sau cum ar fi să „ieși la pensie” din vlogging
„Viitorul are o metodă simpatică de a mă surprinde constant, așa că am devenit o fire destul de relaxată. Vloggingul evoluează, la fel cum se întâmplă cu tot ce e în jurul nostru și la fel cum o voi face și eu. Am început să producem mai multe emisiuni, pe diferite teme. Cred că ne vom dezvolta frumos”.
Forbes a întocmit anul trecut un top al persoanelor cu venituri de pe YouTube iar lista e deschisă de un vlogger suedez Felix Kjellberg, de 25 de ani, cunoscut sub numele de PewDiePie. El este proprietarul unui canal cu 39 de millioane de abonați și 10 miliarde de vizualizări. A acumulat faimă vorbind despre jocurile video. În 2015 veniturile sale au fost estimate de Forbes la 12 milioane de dolari.