Microlearningul, soluția rapidă și eficientă care detronează trainingul tradițional
Când o organizație evaluează impactul unui program de dezvoltare se uită la trei lucruri: să-i placă participantului, să-i aducă informații și competențe noi, iar ulterior să aplice ceea ce a învățat. Dacă primele două deziderate sunt bifate de abordarea tradițională de training, fie că este vorba despre un curs clasic sau de o platformă de e-learning, a treia componentă rămâne, de regulă, într-o zonă nedefinită. Din dorința de a oferi participanților un mediu în care să aplice ce au învățat, Ascendis, împreună cu Co-factor, a dezvoltat ideea platformei de microlearning digital.
„Transformăm conținutul static într-unul digital, dinamic și atractiv. Oamenii primesc pe dispozitivele mobile «misiuni» de maximum 3-7 minute, aliniate la obiectivele de business, într-un parcurs de învățare cu aplicabilitate imediată“, explică Sorin Păun, Partener Ascendis.
PLATFORMA DIGITALĂ DE MICROLEANING PEMITE SCALAREA RAPIDĂ
Platforma de microlearning poate fi folosită de orice companie, pentru o mare diversitate de programe de dezvoltare și formare, indiferent că vorbim de competențe tehnice, soft skills, product management, programe de on boarding sau health & safety. Parcursurile de învățare prin joc (gamification) au fost implementate pentru toate categoriile soft skills, cu un accent în zona de Leadership, Managementul schimbării, Project Ma- nagement, Comunicare, Vânzări, Negociere, Time Management, Coaching, Finance for non Finance. De asemenea, sunt companii care o folosesc pentru programele interne de Onboarding, Health & Safety, Compliance, Product Management și Sales Performance.
Unul dintre marile avantaje ale platformei digitale de microlearning este scalarea rapidă, indiferent de numărul de participanți, de locul în care se află sau de ora la care sunt dispuși să învețe. Practic, cursanții pot accesa modulele de curs de oriunde, oricând au nevoie.
Astfel, în doar un an și jumătate de la lansare, Ascendis a avut deja 15.000 de participanți care au folosit platforma pentru diverse scopuri de învățare. O folosesc companii din Europa, Orientul Mijlociu și America de Sud.
În România, marile companii din sectoarele cele mai performante ale economiei au fost primele care au adoptat microlearning-ul ca metodă de instruire și dezvoltare pentru angajații lor. Ascendis a derulat programe de microlearning în sectorul bancar (4 din top 5 bănci din România), farma (3 din top 10 companii farmaceutice), automotive (4 din top 10 companii), retail (3 din top 5 retaileri din România), asigurări, IT, construcții etc.
O PLATFORMĂ ONLINE CARE SE BAZEAZĂ PE INTERACȚIUNEA UMANĂ
Deși este o platformă online, inovația constă în faptul că se bazează pe interacțiunea umană, după cum spune Sorin Păun. Mai exact, participanții primesc feedback de la trainer, nu răspunsuri și evaluări automate trimise de un server. Platforma „Code of Talent“ are o componentă majoră de social și peer learning, presupunând dezbateri deschise, interacțiuni cu ceilalți cursanți sau opțiuni de peer review.
„Pornim din mediul digital, dar acțiunile au impact în offline, în activitatea de zi cu zi. Suntem singura platformă de microlearning din lume care construiește parcursul integrând patru componente ce creează rate de implicare și absolvire a cursurilor de peste 90%: 1.mediul social – comunicare și învățare în comunitate; 2. la nivel personal, învățare în ritm propriu și centrată pe propria persoană; 3. are loc în prezența unui trainer, prin implicare continuă, feedback și evaluare; 4. parcurs gamificat de învățare, care conferă sentimentul de progres și de realizare“, explică Sorin Păun.
Mai mult, prin parcursul de microlearning propus de Ascendis, se rezolvă mai multe cerințe ale participantului. Mai exact, trainerii sunt acolo unde este el, oricând, oricum, prin accesarea de pe orice dispozitiv (computer, smartphone, tabletă), „misiunile“ de învățare sunt de 3-7 minute, deci nu există motivul că „nu am timp“, „provocările“ sunt atractive și surprinzătoare, integrând cele mai noi șase metode de comunicare digitală, în intervale scurte, iar cele opt tipuri de interacțiune digitală schimbă forma de interacțiune a participantului cu platforma și comunitatea.
Cum poate fi contracarat faptul că învățarea se petrece într-un timp foarte scurt și astfel poate interveni rapid uitarea? Prin curba uitării, care spune că oamenii uită 80% din ce au învățat în următoarele 30 de zile dacă nu există nicio formă de follow-up.
Astfel, Sorin Păun spune că platforma este gândită în așa fel încât se mută de la o cultură a atenției profunde la o cultură a hiperatenției. Adică nu mai suntem dispuși să petrecem mult timp concentrați pentru aprofundarea unui singur subiect, ci funcționăm într-un ritm alert, cu fluxuri informaționale multiple și o toleranță mică la plictiseală.
În ceea ce privește costurile pentru o companie, modelul de business este axat pe utilizare activă. Compania plătește o taxă între 6 și 22 de euro, în funcție de volum, pentru fiecare participant înrolat într-un program de microlearning cu o durată medie de 30 de zile.
Dezvoltarea globală a platformei
Anul acesta, comunitatea de HR din România a acordat companiei Coca Cola HBC premiul pentru cel mai bun program de Learning & Development, în cadrul Galei Premiilor HR Club. Programul a fost dezvoltat folosind inovația digitală propusă de Code of Talent. Obiectivul companiei a fost să antreneze abilități comerciale și să se asigure că forța de vânzări implementează în detaliu strategia gândită la nivel de management.
Ascendis are în acest moment și un modul Enterprise care a început să fie folosit din ce în ce mai mult de departamentele interne de L&D pentru digitalizarea proceselor de învățare și implementare din organizații. „Aceasta este direcția în care mergem: dezvoltăm continuu din punct de vedere al metodologiilor de microlearning și comunicare digitală, am lansat aplicațiile mobile, platforma a devenit accesibilă pentru orice limbă a globului și am început implementarea primelor proiecte globale. Pasul următor este adăugarea funcțiunilor de inteligență artificială și machine learning ce vor fi conectate în permanență la semnalele venite din experiența utilizatorilor“, spune Sorin Păun.
De asemenea, compania a început un proces prin care își propune ca aplicația Code Of Talent să reprezinte standardul internațional în microlearning. Au prezență internațională în SUA, Europa, America de Sud și Orientul Mijlociu și își propun ca în următorii 2-3 ani, prin implementarea modelului digital de business „no touch“, să dezvolte experiențe digitale de învățare și implementare pentru 3 milioane de utilizatori anual.
Avantajele microlearningului față de alte forme de învățare
✓ Învățarea în intervale de 3-7 minute se potrivește cu memoria de lucru și durata de atenție a creierului;
✓ 8 din 10 profesioniști din domeniul L&D sunt în favoarea microlearningului, deoarece participanții preferă acest lucru;
✓ Microlearningul poate crește viteza de învățare a unui subiect specific cu 300%, reducând în același timp costul cu 50%;
✓ Microlearningul generează cu 50% mai multă implicare decât metodele tradiționale de învățare.
Foto deschidere articol: Daniel Tolea, Paparatzi Studio, paparatzi.ro
Articol preluat din Revista CARIERE, nr 258 – iunie 2019. Pentru detalii legate de abonare, click AICI!