Omul de afaceri trebuie să cucerească inimi, înainte de a stăpâni bugete
Creează emoție înainte să vinzi!
În vânzări, 80% este emoție și doar 20% rațiune. Oamenii nu sunt ființe logice, ci emoționale. Tu ești imaginea afacerii tale. Oricât de serios ai fi în domeniul tău, nimeni nu va ,,cumpăra” o figură dârză.
Donald Trump e un model de om de afaceri carismatic. Poate crezi că nu are legătură cu averea pe care o are, însă populatitatea i-a crescut vânzările exponențial. Trump a înțeles că trebuie să dea o înfățișare amuzantă afacerilor. Așa a devenit businessman-ul-amfitrion. Este gazda show-lui de televiziune The Apprentice, o emisiune care a înregistrat audiențe record în cele 14 sezoane de existență. Imaginea lui a anulat concepțiile despre oamenii de afaceri pentru că a știut să ofere divertisment, emoție. A dat 100% și atunci când construia Trump Tower din Chicago, și când dansa în costum de animal în fața camerelor de luat vederi. Așa a intrat în inimile oamenilor.
Vinde ca și cum ți-ai convinge soția de acel produs
Marea frică a clienților este că vor fi trași în piept. Însă, niciodată soția sau fiul tău nu se vor îngrijora că îi șmecherești. Asta pentru că discutați sincer și te gândești cu adevărat la beneficiile lor. Cum ar fi dacă ai prezenta lucrurile exact la fel și în afaceri?
Ai o întâlnire importantă? Nu te raporta la ea ca la examenul oral cu cel mai de temut profesor al facultății. Nu te concentra prea mult nici pe prezentări reci. Vorbește potențialilor clienți ca atunci când încerci să îți convingi un membru al familiei că un produs merită investiția. Sincer și simplu. Mai mult decât o ,,regie” bine pusă la punct, va fi apreciată originalitatea ta și tonul personal!
Uită de clișee!
Lumea businessului poate fi o imensă sursă de presiune. Mai ales pentru tineri. Eu aveam 26 ani când am ajuns antreprenor. Aveam impresia că trebuie să vorbesc impecabil și să ascund accentul maghiar. Sau că manierele din secolul al 18-lea sunt încă valabile.
Timpul fost un dascăl excelent. Am învățat că oamenii mă apreciază pentru sinceritate și naturalețe. Că cele câteva dezacorduri din timpul unui curs le descrețesc frunțile participanților. Am învățat că a fi manierat este esențial, însă mai important este să nu o faci artificial, pentru că oamenii simt când ceea ce le spui nu vine din inimă și te vor judeca aspru.
Nu te gândi la bugete înainte de a te preocupa persoana căreia îi vinzi. Ar putea fi cineva apropiat ție. Nu ai fi liniștit la gândul că o sumă de bani e mai importantă decât interesele lor, nu? Un antreprenor de succes știe că afacerile se fac cu inima și cu capul, nu cu urechea și buzunarul. Așa că înainte să stăpânești conturi, cucerește inimi, iar reușitele nu vor întârzia să apară.
Lorand Soares Szasz este unul dintre cei mai apreciaţi traineri, speakeri şi antreprenori români la ora actuală. A fost desemnat de 2 ori consecutiv cel mai bun speaker din România la Business Days, este autorul a 2 cărţi despre afaceri, sute de seminarii şi cursuri despre afaceri şi vânzări în fiecare lună în întreaga ţară.
Este fondatorul a 3 companii de profil: Coaching4you – unde a pregătit zeci de mii de proprietari de afaceri prin cursuri şi programe de coaching personalizate, Business Mastery – program prin care a ajutat peste 1000 de afaceri din România să obţină creşteri masive şi să treacă la următorul nivel şi Bizz.Club – francize de cluburi de networking antreprenorial.