Omul, resursa cea mai de preț pentru o companie
Știu că, în ziua de astăzi, a fi loial companiei la care lucrezi nu este un lucru ușor, având în vedere dimensiunea ofertei și dinamica pieței muncii, dar mai știu și că Alexandrion Group este compania care și-a fidelizat angajații prin ceea ce le-a oferit. Asta nu înseamnă că punem mai puțin preț pe profesionalism. Calitatea și excelența sunt cuvinte de bază în crearea produselor noastre, așa că este obligatoriu ca toți cei care lucrează în Alexandrion Group să fie specialiști în domeniul lor și poate chiar să aibă și câteva talente în plus pe arii conexe. Dorința de perfecționare trebuie să fie parte din fiecare dintre noi, cei care formăm această companie.
Noi ne considerăm în continuare o afacere de familie, iar aici nu mă refer la dimensiunea businessului, ci la modul nostru de a interacționa unii cu ceilalți și cu partenerii noștri. Astfel, angajații, colegii noștri, sunt tratați ca o parte din această mare familie. Dacă în alte firme totul se rezumă la proceduri, e-mailuri și acte, noi, în Alexandrion Group, punem mare preț pe umanitate. Dacă, spre exemplu, în ziua unui mare eveniment sau control ori ședință, unul dintre angajații noștri are o problemă de familie, nimeni nu o să îl sancționeze dacă lipsește de la birou. Dimpotrivă, va beneficia de tot sprijinul și înțelegerea noastră. Sau dacă un alt coleg are o idee inedită care ar putea contribui la o mai bună dezvoltare a businessului, acesta va fi întotdeauna susținut de toți. Nu există nimic care să poată împiedica o idee bună. Și, iată, tocmai acest gen de înțelegere în care fiecare poate contribui la un proiect nou sau poate fi ajutat de colegi într-un fel sau altul ne face un angajator dorit de mulți.
În plus, grupul Alexandrion oferă foarte des activități de relaxare și de destindere pentru toți colegii, împreună cu familile acestora, mai ales că de anul trecut avem în portofoliu și Hotelul New Montana din Sinaia. Evident că toate acestea sunt susținute și de salarii peste media pieței. Dacă facem un calcul sumar, angajații Alexandrion au venituri și cu până la 30% peste media pieței.
În ciuda a tot ceea ce are compania de oferit, sunt unele momente în care pur și simplu oamenii căutați, profesioniștii de care avem nevoie, sunt de foarte greu de găsit. Nu puteam sta degeaba, așteptând să se întâmple o minune. Așa că am luat „taurul de coarne” și ne-am implicat atât în proiecte de învățământ dual, cât și în strategii de traininguri pentru cei care doresc să învețe și să se specializeze pe partea de HoReCa. Astfel, legat de învățământul dual, Alexandrion Group s-a implicat încă de anul trecut într-o colaborare alături de Colegiul Agricol „Gheorghe Ionescu-Sisești” din Valea Călugărească. Acolo sponsorizăm deja o clasă și sperăm ca pe viitor măcar o parte dintre acești elevi să ajungă să lucreze cu noi. Referitor la cei care deja au terminat școala, avem și aici o implicare. Colaborăm cu specialiști care predau cursuri pentru formarea de barmani sau de bucătari, de exemplu. Practic, ne dorim să ajutăm la formarea tuturor categoriilor de angajați din domeniul ospitalității și nu numai. Mai mult, ne-am propus să oferim aceste cursuri și angajaților partenerilor noștri.
În concluzie, pentru Alexandrion Group, omul va fi mereu pe primul loc atunci când vine vorba despre politica de resurse umane a companiei, iar angajații din România trebuie să fie un exemplu pentru cei pe care îi avem sau îi vom avea de acum încolo peste hotare, în noile noastre proiecte.
Nawaf Salameh este CEO Alexandrion Group
Articol preluat din numărul 245/martie 2018 al Revistei CARIERE. Pentru detalii legate de abonare, click aici.