Pachetele de prevenţie cresc interesul angajaţilor pentru a merge la medic
„La capitolul prevenție, companiile reprezintă suma comportamentelor individuale ale angajaților; chiar dacă fiecare companie în parte are politici de prevenție, nutriție, lifestyle și chiar well-being bine stabilite, actul în sine de a te prezenta la medic este unul individual, comportamentul conștient sănătos, preventiv reprezintă o decizie care depinde de foarte mulți factori: mediul în care trăiești, istoricul medical al familiei, nivelul de educație și de acces la informație”, spune Andreea Minuță (foto), Corporate Business Director în cadrul Rețelei de sănătate REGINA MARIA.
Specializările la care angajaţii au apelat cel mai mult în anul 2015, în cadrul pachetelor de prevenție corporate, sunt: obstetrică-ginecologie, pediatrie, ORL, medicină generală, dermato-venerologie, medicină internă, oftalmologie, endocrinologie, ortopedie și traumatologie, cardiologie.
La nivel general, cifrele nu arată foarte bine, prevenția nu este încă o prioritate pentru români – ei sunt mai degrabă reactivi și preferă să meargă la medic doar când apar primele simptome. Cu toate acestea, pachetele de prevenție sunt produsele care încurajează un comportament proactiv. Din datele companiei rezultă că angajaţii care beneficiază de pachete de prevenţie merg mai des la medic. La fel și în cazul abonaților individuali, aceștia utilizează serviciile de sănătate chiar de 5,5 ori mai mult decât clienții neabonați.
REGINA MARIA a fost primul furnizor care a introdus pachetele medicale corporate în România, în urmă cu 20 de ani. La vremea respectivă, aceste beneficii erau oferite mai ales expaților și top managementului din companii – persoane care erau familiarizate cu aceste produse pe care le accesaseră în străinătate. În timp, companiile au adoptat pe scară largă aceste beneficii pentru angajați, iar astăzi compania are un portofoliu de peste 365.000 de abonamente, majoritatea aparţinând angajaţilor din companii.
În fapt, românii au luat contact cu medicina privată prin intermediul acestor abonamente corporate și, odată cu creșterea cererii, și gama de produse s-a diversificat. În prezent, REGINA MARIA oferă mai multe tipuri de pachete medicale pentru companii, dar și abonamente individuale, pentru IMM-uri și start up-uri. „Miza e pe customizare și pe pachete adaptate fiecărui tip de business în parte, tocmai de aceea, pe baza experienței acumulate în cursul celor 20 de ani, echipa de vânzări poate face recomandări adaptate tipului de companie (large corporate, IMM etc.) și chiar industriei în care activează clientul. Pachetele sunt flexibile și modulare, astfel încât să permită adaptarea ofertei de servicii la cerințele și nevoile specifice ale clientului”, mai spune Andreea Minuţă.
EDUCARE ŞI INFORMARE
Pe lângă serviciile efective de sănătate, lanțul de clinici organizează, prin medicii din rețea, workshopuri de sănătate și campanii de informare în cele mai mari companii. Mai mult, pe website-ul reţelei de sănătate există platforma „Întreabă un medic” – pentru a încuraja consultarea unui specialist în ceea ce privește primele simptome și, astfel, încurajarea vizitelor frecvente la medic.
Deşi datele companiei arată un interes în creștere al românilor pentru servicii de prevenție și medicină de calitate, iar dacă ne uităm la cifre, abonamentele de sănătate înregistrează creșteri de la an la an pe toate segmentele, mai sunt lucruri de îmbunătățit. Suntem încă mult în urma țărilor europene la capitolul prevenție. Dar acest decalaj ține de foarte multe aspecte: de la accesul la servicii medicale, care în afara orașelor mari se face cu dificultate, până la infrastructura medicală. „Societatea, în sine, prin toate toolurile de informare și educare are un rol important în susținerea prevenției; doar că rezultatele nu se văd imediat – avem nevoie de răbdare și de multă încredere – ca în orice alt demers de schimbare de comportament”, completează Andreea Minuţă.
ABONAMENTE MEDICALE VERSUS ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE
Abonamentele medicale şi asigurările de sănătate sunt produse diferite, care acoperă nevoi medicale diferite. Abonamentul de sănătate asigură o relaţie directă cu furnizorul medical şi accesul continuu la specialişti şi tehnologie medicală, acoperind astfel zona de prevenţie şi medicină primară. Spre deosebire de asigurarea medicală, abonamentul de sănătate asigură acces continuu la un pachet de bază de servicii medicale, jucând un rol fundamental în componenta de educaţie şi prevenţie. Altfel spus, prin abonamentul de sănătate, un angajat se asigură că este şi că se menţine sănătos.
Asigurarea medicală este un instrument financiar, care poate fi activat în cazul apariţiei unei probleme medicale, în scopul achitării parţiale sau integrale a serviciilor medicale. Asigurarea medicală este asociată cu riscul apariţiei unor probleme de sănătate care pot genera costuri mari, cum ar fi intervenţii chirurgicale, episoade de spitalizare etc.
Tocmai de aceea cele două produse pot coexista perfect, susţinându-se reciproc şi oferind angajatului acces la servicii medicale de calitate, permanent, cu posibilitatea activării sau nu a unei asigurări medicale.
Reţeaua de sănătate REGINA MARIA a înregistrat anual creşteri de 20% ale veniturilor pe segmentul corporate şi a ajuns, în prezent, la un portofoliu de peste 365.000 de abonamente corporate.
Acest articol a fost publicat in Revista CARIERE Nr. 232/noiembrie 2016. Pentru detalii legate de abonare, click aici