Şeful diviziei de recrutare de la LinkedIn: Acestea sunt cele mai frecvente greşeli pe care le fac companiile
Brendan Browne arată ca una dintre sarcinile sale ca şef al diviziei de recrutare la LinkedIn este să îi ajute pe manageri să înţeleagă cu ce candidaţi au de-a face, potrivit Business Insider.
El încearcă să le explice că nu există acea persoană ideală care să îndeplinească absolut toate criteriile căutate pentru un job. A făcut şi un experiment. În 2010, imediat după ce s-a angajat la LinkedIn, compania căuta un expert pentru centrul lor de date, iar managerul şi cei din echipa lui erau atât de disperaţi să găsească acel candidat ideal încât pierdeau vremea în fiecare zi ca să discute despre o modalitate de a-l găsi.
În acel moment, Browne a făcut o analiză extinsă şi a descoperit că doar 7 persoane din lumea asta bifau toate căsuţele. Iar dacă ar fi stat să îi vâneze pe fiecare în parte şi să dicute cu ei, să negocieze şi să planifice totul, atunci acest proces ar fi durat 2 ani.
Vestea nu i-a picat deloc bine managerului, dar Browne i-a propus să privească lucrurile dintr-o altă perspectivă şi până la urmă l-a convins că respectivele criterii nu trebuie să fie atât de stricte şi că, de fapt, puteau angaja două persoane care să facă tot ce era trecut în job description.
O altă eroare frecvent întâlnită la recrutori este abordarea impersonală. Browne arată că atunci când trimiţi un email sau mesaj unui candidat pe care vrei să-l chemi la interviu este să îi explici că a fost recomandat de o cunoştinţă comună. Acest lucru e valabil în special atunci când faci head hunting şi cauţi o pe cineva să ocupe o poziţie de middle sau top management.
Rata de răspuns creşte de la 28% dacă îi dai un mesaj impersonal la 85% atunci când adaugi recomandarea făcută de o cunoştinţă comună, susţine Browne.