Succesul nu poate fi tras la indigo
Publicul-tinta al programelor de executive MBA al INSEAD il constituie managerii cu studii superioare si experienta de lucru de cel putin zece ani. Media de varsta a cursantilor este in jur de 35 de ani. Spre deosebire de un MBA full-time, participantii la un executive MBA isi pot pastra job-ul si pot aplica imediat conceptele invatate businessului pe care il conduc.
Programul EMBA INSEAD pentru managerii executivi ofera o combinatie intre studiul individual si la distanta (75%) si studiul in campus (25%). Modulele petrecute in campus sunt programate la fiecare 6 saptamani, iar fiecare sesiune dureaza, alternativ, o saptamana sau doua. Viitorii studenti trebuie sa treaca mai intai de GMAT (graduate management admission test) si de testul de verificare a cunostintelor de limba engleza (IELTS). In ultima parte a procesului de admitere se pregatesc eseurile si scrisorile de recomandare.
„Admisia la INSEAD a reprezentat o puternica emotie si o confirmare a realizarilor din cariera mea, fiind unul dintre cele mai frumoase si intense momente pe care le-am trait pana in prezent“ a declarat managerul Coface, Cristian Ionescu, alumnus al respectivei scoli. INSEAD pregateste viitori lideri globali, CEO si top manageri pentru companiile multinationale sau antreprenori si alaturi de Harvard, London Business School, Wharton, IMD, IESE, Chicago se numara printre primele zece scoli de business de nivel international. In afara de dotarile din campusurile INSEAD, un atu important al scolii il constituie faptul ca profesorii nu sunt doar teoreticieni ai managementului, ci si practicieni cu experienta in businessul la nivel mondial. In plus, in cadrul fiecarui modul, au loc intalniri cu CEO sau top manageri de nivel mondial care conduc companii cu cateva sute de mii de angajati si cifre de afaceri de miliarde de euro.
Asa cum s-au straduit sa demonstreze reprezentantii scolii in fata publicului de la Bucuresti, din punct de vedere al continutului caracteristic, cursurile sunt extrem de interactive si au aplicatii foarte practice, bazate pe studii de caz reale. Totusi, in pledoaria sa, Javier Gimeno, profesor de strategie si decan al scolii de EMBA, a atras atentia ca povestile de succes ale companiilor sunt unice si nu pot fi trase la indigo.