Tendinte pe piata de training in 2007
Iata care sunt cele mai importante cinci tendinte pe care eu le observ pe aceasta piata:
1. Companiile care in ultimii trei ani si-au facut o prioritate din a-si consolida reputatia si credibilitatea vor avea acum argumente solide cu care sa-si sustina promisiunile. Impactul proiectelor lor in business-ul clientilor pentru care lucreaza va fi tot mai mare. Sunt cele care au avut curajul sa experimenteze la timpul potrivit, sa-si calibreze solutiile si programele standard pe masura ce au acumulat proiecte de succes. Sunt cele care au aratat cum pot crea o relatie de o calitate speciala cu clientii lor. Acestea sunt argumente puternice atunci cand un client este pus sa aleaga intre un furnizor cu mai putina experienta si mai ieftin si un altul care si-a facut temele, dar mai scump, pentru ca valoarea oferita cere un tarif mai mare.
2. Se contureaza doua categorii de companii de training. O categorie se va concentra pe livrarea de sesiuni independente, in volum mare, cu un numar semnificativ de traineri si cu solutii avand un impact mare la nivel individual. O alta categorie transforma programele de training in consultanta, urmarind procese cu un impact mare la nivelul organizatiei. Actiunile programelor sunt aliniate prioritatilor strategice ale companiei pentru care lucreaza. Sunt doua abordari diferite, care cer relatii corespunzatoare cu clientii, si consultanti cu “antrenament" diferit. Va fi dificil pentru compania care va dori sa participe la ambele “jocuri"!
3. Pentru 2007, managementul companiilor de training va trebui sa faca eforturi mai mari pentru a-i retine pe cei mai buni consultanti si traineri. Vor trebui sa investeasca in a le dezvolta noi abilitati, dar si sa le mentina energia si satisfactia la cotele cele mai inalte. Consultantii si trainerii maturi profesional isi doresc responsabilitati crescute in companiile in care lucreaza, isi doresc pozitii manageriale si sa fie implicati in deciziile care privesc strategia companiei. Pozitiile cu responsabilitati crescute sunt totodata si prima sursa a credibilitatii profesionale, a exemplelor din sala de curs si a calitatii solutiilor oferite clientilor. Cred ca este dificil pentru un consultant sau trainer sa sustina un program de abilitati manageriale atata timp cat nu este implicat personal in compania in care lucreaza, intr-un proces de management.
4. Datorita dezvoltarii rapide a operatiunilor companiilor romanesti, este din ce in ce mai mare nevoie de profesionisti bine pregatiti managerial, capabili sa sustina expansiunea organizatiilor in care lucreaza. Acest lucru a generat deja din 2006 o explozie a solicitarilor de programe care sa-i echipeze rapid cu abilitati manageriale autentice pe cei din pozitii de middle management si front line management, iar tendinta se va accentua in 2007.
5. Cateva companii si-au propus ca in 2007 sa faca din cursurile deschise o directie de dezvoltare importanta. Solicitarile de inscriere la astfel de sesiuni sunt multe si vor fi si mai multe. “Pretul de intrare" pe care trebuie sa-l plateasca furnizorii pentru a juca pe aceasta piata este calitatea inalta a programelor. Castigarea reputatiei si succesul vor depinde insa de abilitatea acestor companii de a arata consecventa, de a se tine de promisiunile privind planificarea in timp, de a-si transforma participantii in adevarati “ambasadori" ai programului si de calitatea relatiei cu acestia, inainte si dupa finalizarea cursului.
Dintre companiile de training cu programe care dezvolta abilitatile manageriale, CODECS si ASEBUSS au fost pionierii in organizarea cursurilor deschise de scurta durata. Au urmat Snelling (in prezent AIMS), TMI, World Trade Institute, Interact, Compass, Lugera&Makler, Trend Consult – dintre companiile mai cunoscute. In 2005, au aparut Corporate University, Qualians, Dale Carnegie, Erudio, iar Ascendis si Human Invest sunt noii veniti in 2007 pe aceasta piata.
Desigur, se vor mai intampla si alte lucruri, dar cred ca tendintele de mai sus sunt cele mai importante.