Aspiratia de a deveni un adevarat expert
Se afla in aceasta functie din iunie 2004, cand, ca parte din implementarea unei structuri organizatorice noi, moderne in Banca Romaneasca, functia de contabil-sef a fost transformata in cea de Manager Operatiuni. Aceasta transformare fost reflectarea mai fidela a unor noi sarcini de serviciu si activitati pe care le desfasura persoana aflata pe locul doi in ierarhia unei sucursale, in contextul noii structuri.
Ce criterii au contat la angajarea dv.?
Sunt in Banca Romaneasca, Sucursala Cluj, de la infiintare, din anul 1996, deci pot spune ca am evoluat si ne-am dezvoltat impreuna. Imi doream foarte mult sa lucrez intr-o banca; afland de deschiderea unei noi sucursale bancare la Cluj, am depus un CV si am fost invitata la un interviu. Acesta a fost de fapt cel mai greu examen pe care il sustinusem pana in acel moment, examen pe care l-am trecut cu succes: urmare a prestatiei si a aptitudinilor mele, mi s-a propus un post la serviciul contabilitate. Am acceptat fara rezerve, stiind ca munca intr-o banca poate genera mari satisfactii profesionale si iti ofera posibilitati de afirmare, daca iti doresti cu adevarat acest lucru. A fost o combinatie fericita intre tineretea, energia si dorinta mea de a invata si de a face ceva interesant, si faza de formare si dezvoltare a noului colectiv. In scurt timp, probabil si datorita implicarii mele neconditionate in toate activitatile noii sucursale, dincolo de sarcinile directe, am fost numita sef birou contabilitate. Functia de contabil-sef a venit ca o continuare fireasca, desi initial am ocupat-o cu delegatie, fiind foarte tanara si fara experienta (aveam 25 de ani neimpliniti!)
Cati oameni aveti in subordine si pe cati dintre ei ii cunoasteti personal?
In prezent, am in subordine 13 oameni din serviciile clientela/decontari, casierie, WESTERN UNION, contabilitate, compensare si informatica. Ii cunosc pe toti. Colectivul nostru este mic, suntem in total 24 de oameni. Zilnic, prin natura muncii mele, sunt in contact direct cu fiecare dintre ei. In plus, conceptul Bancii Romanesti de "spatiu deschis" in care ne desfasuram activitatea creeaza nu numai clientilor sentimentul de apropiere fata de personalul bancii; relatia functioneaza si intre noi, angajatii.
Organizam petreceri si iesim impreuna, uneori cu familiile, tocmai ca sa ne cunoastem mai bine, sa ne apropiem, nu doar prin munca, unii de ceilalti, sa descoperim si omul din spatele profesionistului.
Ce fel de manager sunteti?
Imi place sa cred ca zicala cu mana de fier intr-o manusa de catifea mi se potriveste foarte bine. Incerc si cred ca reusesc sa fiu un manager implicat, comunicativ, mobilizator, un sef pe care sa te poti baza in rezolvarea oricarei probleme; sunt totodata ferma, hotarata si riguroasa.
Consider ca exemplul personal este foarte important; de aceea, ma implic direct si personal in derularea activitatilor zilnice, in rezolvarea problemelor, astfel incat colegii sa vada in mine in primul rand un coleg si abia apoi un sef, cu atat mai mult cu cat am urcat in ierarhie din mijlocul lor.
In ce consta concret activitatea dv.?
Raportari, sedinte, intalniri cu clientii, telefoane, lucrul la calculator. Toate acestea, dar si multe altele. Conform fisei postului, managerul de operatiuni organizeaza, coordoneaza, urmareste si controleaza toate operatiunile derulate in cadrul sucursalei. Este vorba de operatiunile derulate de clientela – persoane fizice si juridice – operatiuni de cont curent, depozite, carduri; operatiuni cu numerar; deschideri/inchideri, blocari/deblocari de conturi; operatiuni legate de compensare si CIP; urmarirea evidentierii corecte in contabilitate a operatiunilor, administrarea eficienta a patrimoniului; realizarea indicatorilor de eficienta (profit-venituri-cheltuieli). Urmarirea si controlul operatiunilor se desfasoara in cea mai mare parte in timp real, acesta fiind modul de operare in cadrul organizatiei noastre.
Si uneori, toate se petrec contracronometru, pentru a ne putea incadra in orarul anumitor tipuri de activitati.
Un alt aspect foarte important legat de munca mea este relatia cu clientii – atat cu cei interni (colegii), cat si cu cei externi. Urmaresc in permanenta ca sarcinile de serviciu sa fie corect repartizate, in functie de volumul de activitate si de specificul fiecarui angajat. De asemenea, normele si procedurile interne, reglementarile nou aparute, trebuie intelese pentru a fi aplicate corect; ca urmare, le studiem si le discutam impreuna. In general, ma straduiesc sa gasesc o rezolvare oportuna si impartiala problemelor aparute, luand masuri nu doar de corectare, ci si de evitare pe viitor.
Clientii externi ma cunosc drept expertul care poate sa le ofere consultanta si sprijin in materie de operatiuni bancare.
Ce satisfactii va aduce munca?
Un client, un coleg multumit este premiul pentru eforturile depuse. Cand aceasta se intampla intr-un mediu unde se apreciaza munca depusa, sunt recunoscute eforturile, este incurajata initiativa si spiritul de echipa, se creeaza o ambianta placuta si colegiala, generatoare de mari multumiri profesionale.
Care va este obiectivul profesional imediat urmator?
Sunt implicata in diferite programe de modernizare si imbunatatire a unor procese din intreaga banca. Munca in aceste echipe multidisciplinare este o provocare noua. Este un obiectiv important, acela de a duce la bun sfarsit aceste proiecte.
Sunteti casatorita, aveti copii?
Sunt casatorita si am un baietel de 5 ani. Familiei mele incerc sa-i acord tot timpul liber pe care il am, dar care, din nefericire, este foarte putin. Acesta este si singurul regret pe care il am vizavi de munca pe care o desfasor.
De ce credeti ca predomina femeile in sistemul bancar?
Munca in sistemul bancar este o munca a cifrelor si a relatiilor interumane, care necesita gandire analitica, multa rabdare, calm si stapanire de sine, calitati detinute mai ales de femei.
Cum veti sarbatori martisorul in organizatia dv.?
A devenit deja o traditie sa organizam o petrecere eleganta cu acest prilej. Intotdeauna ne face placere sa ne intalnim cu totii in afara bancii. Este parte din cultura organizatiei noastre si ne redescoperim cu bucurie in ipostaza de prieteni.
Angela Pop
Nascuta la Cluj-Napoca, in data de 6 octombrie 1971;
Este casatorita si are un copil.
Studii:
- 1990-1995, Facultatea de Stiinte Economice din cadrul Universitatii Babes-Bolyai, Cluj – Sectia de Contabilitate si Informatica de Gestiune;
Cursuri de contabilitate, gestiunea riscurilor si management, toate in domeniul bancar.
Experienta profesionala:
- septembrie 1995 – februarie 1996, profesor suplinitor la Liceul Economic Cluj, specializarile contabilitate si organizarea activitatilor comerciale; economist la SC Artline Design SRL Cluj;
- februarie 1996 – octombrie 1996, sef birou contabilitate, Banca Romaneasca Cluj;
- octombrie 1996 – mai 1999, contabil sef cu delegatie, Banca Romaneasca Cluj;
- mai 1999 – iunie 2004, contabil sef Banca Romaneasca Cluj;
- iunie 2004 – prezent, Manager Operatiuni, Banca Romaneasca Cluj.