Ondina OLARIU: „Asta este sursa creșterii: să fii acolo unde o să fie viitorul”
Continuăm seria discuțiilor cu liderii ROCA Industry, Liderii vizionari, pilonii din spatele transformării industriei românești, cu cel de-al treilea interviu, având-o ca invitată pe Ondina Olariu – Chief Marketing Officer.
Cum vă asigurați că intențiile din spatele acțiunilor și deciziilor dvs. sunt corect înțelese?
De-a lungul carierei mele în marketing, a fost de multe ori nevoie să explic și să câștig încrederea oamenilor. Dar cred că cel mai ușor lucru pe care-l poți face în această postură este să fii onest. Și asta încerc să fac, să fiu onestă în toate interacțiunile mele, să explic intenția înainte de a pune pe masă ceea ce am de zis și întotdeauna să țin cont că interacționez cu oameni și că scopul meu în tot ceea ce fac este să ajut oamenii și companiile pentru care ei lucrează să-și realizeze obiectivele. Cred că, dacă punem pe masă aceste trei ingrediente: onestitatea, deschiderea și explicarea intențiilor, dar și păstrarea acestui interes pentru a ajuta la modul real oamenii și obiectivele, îți „transparentizezi” toate procesele și înțelegerea e mult mai facilă. Apoi, după o primă interacțiune, dacă oamenii simt ajutorul cu adevărat, atunci demersul e mult mai ușor.
Cum reușiți să armonizați viziunea dvs. cu cea a oamenilor cu care lucrați și, mai mult, cum reușiți să-i provocați, să-i motivați și implicați, astfel ca, împreună, să transformați viziunea în realitate?
E foarte important să conturezi un vis, să le arăți oamenilor nu doar ceea ce se întâmplă mâine, nu doar ceea ce se întâmplă anul acesta, ci unde putem să ajungem împreună în următorii 5-10 ani. Acesta este modul în care noi setăm viziunea companiilor în care am investit. Și este foarte important să aducem contribuțiile tuturor la viziunea aceasta. Nu este ceva care vine de sus în jos, nu este ceva pe care noi, de la nivel de holding, venim și impunem. Este mai degrabă ceva ce construim împreună cu colegii noștri. Iar când ești parte din viziune și ai contribuit la felul în care ajungi la ea, atunci e mult mai ușor de mers mai departe. Chiar atunci când vorbim despre imersiunea unor furnizori noi, a unor parteneri în proiecte, ce facem este să ne întoarcem constant la viziunea noastră. Și să explicăm: „uite de ce îți cerem acest lucru, noi în cinci ani vom ajunge acolo, pentru că este important să ajungem acolo, pe drumul pe care l-am stabilit împreună” și „cum ai putea tu să contribui la drumul acesta”.
Care sunt principalele elemente ale strategiei de marketing pe care le considerați critice pentru succesul companiilor din industria construcțiilor?
Eu am avut privilegiul de a intra în această industrie a materialelor de construcții destul de târziu în cariera mea, după ce am trecut prin multe industrii în care marketingul a avut un rol crucial. Am fost prin FMCG, servicii, toată zona aceasta am cam acoperit-o. Extraordinar în domeniul materialelor de construcții este faptul că, în această industrie mai sunt foarte multe de făcut, de la a pune în prim plan consumatorul și de a pleca de la el – ceea ce noi deja am respectat în toate lucrurile în care am investit – încercând să înțelegem piața din perspectiva lui, până la a crea un plan foarte orientat către viitor, pe tot ce înseamnă dezvoltare de produs. Iar marketingul la noi asta face. Suntem principalul gardian al dezvoltării de produse care să susțină strategia și viziunea de creștere a companiei. În fiecare dintre industriile în care am intrat, prima noastră grijă este să avem un portofoliu orientat către viitor, un portofoliu de produs care răspunde nevoilor consumatorului și să ne creăm un plan de dezvoltare de produs care merge către viitor. Pentru că asta este sursa creșterii: să fii acolo unde o să fie viitorul.
Liderii vizionari, pilonii din spatele transformării industriei românești
Reindustrializarea României, dezvoltarea de branduri autohtone și susținerea lor printr-o structură de tip holding în ascensiunea către poziția de campioni industriali regionali.
Aceasta este misiunea ambițioasă pe care și-a asumat-o ROCA Industry, primul holding industrial de materiale de construcții din România. Context în care, și obiectivele de dezvoltare sunt ambițioase, de exemplu, și-a propus să devină un reper pentru industrie și să atingă poziția de jucător de primă ligă în economie. Pe termen scurt însă, ținta principală stabilită pentru 2023 este tranziția către piața principală a Bursei de Valori București (BVB), din piața secundară AeRO, unde holdingul este listat în prezent. Această mișcare reprezintă nu doar un pas major pentru companie, ci și o afirmare a potențialului său și a viziunii sale pe termen lung.
În spatele acestei tranziții, ca, de altfel, în spatele tuturor cifrelor și rezultatelor impresionante, stau însă oameni, profesioniști cu o capacitate excepțională de a anticipa schimbările de pe piață și de a se adapta rapid la ele.
Sunt lideri vizionari, care nu se limitează doar la gestionarea prezentului, ci își proiectează organizația și în viitor. Ei înțeleg că evoluția continuă este esențială pentru succesul pe termen lung. De aceea, încurajează creativitatea, inovația și colaborarea, contribuind astfel nu doar la succesul propriei companii, ci și la creșterea și dezvoltarea industriei românești.
În zilele următoare, veți cunoaște cinci profesioniști de elită, veritabili piloni de stabilitate, care au jucat un rol crucial în creșterea și consolidarea ROCA Industry.
Despre provocările momentului și industriei, perspectivele lor asupra viitorului și modul în care au adus inovație și succes în organizație, dezbatem cu: Ionuț Bindea – CEO ROCA Industry, Valentin Albu – Chief Financial Officer, Ondina Olariu – Chief Marketing Officer, Alexandru Fogarași – Chief Commercial Officer și Ștefan Szitas – Chief Operating Officer.
Acest articol este preluat din ediția print a Revistei CARIERE nr. 286
Pentru abonare, click aici