Ambasadele ar putea avea în echipele de lucru și polițiști detașați de la Pașapoarte
„Măsura trimiterii de polițiști de la Direcția generală de pașapoarte și/sau serviciile publice comunitare pentru eliberarea și evidența pașapoartelor simple la misiunile diplomatice/oficiile consulare face parte din demersurile de ordin administrativ și legislativ, anunțate în cadrul conferinței de presă comune MAI-MAE, din data de 22 noiembrie 2017, pentru optimizarea activităţii de preluare și eliberare a pașapoartelor astfel încât să fie redusă aglomerația, specifică sezonului estival” anunță MAI.
Din cauza nenumăratelor cozi la ghișee, MAI a supus dezbaterii publice o serie de modificări şi completări la Legea nr. 248/2005 privind regimul liberei circulaţii a cetăţenilor români în străinătate, prin dublarea termenului de valabilitate a paşapoartelor pentru persoanele de peste 25 de ani, având în vedere că fizionomia acestora se schimbă foarte puţin, dar şi limitarea situaţiilor în care se poate solicita paşaport temporar.
Proiectul de Ordonanţă a Guvernului prevede că aspectele care ţin de organizare şi de activităţile din misiuni vor fi stabilite printr-un protocol dintre MAI, Direcţia Generală de Paşapoarte şi MAE.